157
Prikaza
0
Komentara
DONJI ANDRIJEVCI - Slavonskobrodska druga INNCRO-IT održala je početkom tjedna dvije STEM+A radionice za učenike od prvog do četvrtog razreda Osnovne škole Viktor Car Emin u Donjim Andrijevcima. U sklopu radionica, učenici su izrađivali modele vodenica koje koriste potencijalnu energiju vode za pokretanje pile za rezanje drveta, čime su se upoznali s procesom pretvorbe energije. Aktivnosti su obuhvatile i uvod u rad hidroelektrana, njihove karakteristike te povijesni pregled razvoja istih.
1. Kako djeca reagiraju na ovakve radionice i koji su vam najčešći izazovi u objašnjavanju kompleksnih koncepata poput pretvorbe energije učenicima nižih razreda osnovne škole?
Mlađi polaznici s područja općina uvelike pokazuju zainteresiranost za interaktivne STEM radionice. Izvrstan pilot projekt, čije aktivnosti provodimo u Općini Donji Andrijevci i koje su potpuno besplatne, pokazuje sjajan odaziv u maloj sredini kada je u pitanju STEM. S obzirom na to da je Općina ranije ulagala sredstva u suradnju i STEM aktivnosti, možemo reći kako se ovim aktivnostima periodična suradnja lokalne zajednice i naše Udruge pretvorila u uspješnu i kontinuiranu suradnju. Učenici od 1. do 4. razreda osnovne škole i predškolci izvrsno savladavaju sve planirane tematike. Na jednostavan način kroz igru i praktičan rad, uz izbjegavanje frontalnog učenja, postižemo sjajne rezultate. Gradivo je prilagođeno kroz igru te tako polaznici usvajaju nova znanja nesvjesno. Veselimo se pozitivnom ishodu za mlade pred kojima je perspektivna budućnost!
2. Na koji način ovakve radionice potiču kreativnost i praktične vještine kod djece te kako ih pripremaju za buduće STEM izazove?
Prema informacijama stručnjaka i kroz suradnju s partnerskim organizacijama, kao i ovim natječajem, jasno je obuhvaćena najmlađa kategorija polaznika radionica (djeca predškolske dobi). Time postižemo izvrstan tajming za učenje i usmjeravanje najmlađih polaznika kroz korisne teme koje će ih ispravno usmjeriti u STEM budućnost gdje će se još više samostalno interesirati za nova znanja i vještine. Jednako tako, na ovim aktivnostima rade oni najkreativniji s novim metodama. Među njima je i naša dopredsjednica Lucija Bašić, studentica Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja na UNISB, kojoj je ovo izvrsna prilika za provođenje aktivnosti i kreiranje detaljnije priče o razvoju našeg predškolskog i osnovnoškolskog sektora uz poznavanje terenske provedbe i potreba zajednice!
3. Imate li plan za proširenje radionica na druge razrede ili zajednice i koji su vam dugoročni ciljevi u povezivanju STEM-a s lokalnom zajednicom?
Na ovom natječaju uspješno svoje aktivnosti provodimo u tri općine (Općina Donji Andrijevci, Općina Garčin i Općina Vrpolje). Time su uspješno obuhvaćene tri općine na jednoj strani županije gdje provodimo STEM aktivnosti za već navedene ciljane skupine. Također, kao udruga, neumorno radimo na našoj PanonLAB inicijativi koja okuplja dionike svih razina sustava lokalnih zajednica u naš klaster za istočnu Hrvatsku. Cilj nam je promovirati znanost i njezinu popularizaciju na jednostavan i koristan način za svaku razinu upravljanja zajednicom, odgoja i obrazovanja te aktivnosti i djelovanja organizacija civilnog društva na korist zajednice. PanonLAB trenutno okuplja preko 50 organizacija kojima je cilj našu regiju i Slavoniju iscrtati kao znanstveno popularnu na svjetskoj karti. O tome ipak nešto više u nekom drugom članku!
STEM+A radionice u Donjem Andrijevcima pokazuju kako inovativni pristupi obrazovanju mogu potaknuti kreativnost i praktične vještine kod djece već u najranijoj dobi. Zahvaljujući lokalnim inicijativama i podršci, ovakvi projekti postaju temelj za razvoj novih generacija mladih inovatora.