/ 11
2660
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Premda bi mnogi željeli frizirati prošlost, najpopularniji i najslavniji automobil svih vremena na hrvatskim cestama je - fićo. Izvedenica od „maleni Fiat" označavala je model Zastava 600/750 koji se po licenci Fiata 600/600 d proizvodio u Kragujevcu, piše autoportal.hr. U početku je to bila samo montaža i to su bili najkvalitetniji primjerci. No, i oni koji su se proizvodili kasnije, objektivno nisu bili loši.
Dapače. Kad se usporede s aktualnim novitetima, s mnoštvom elektronike, mnogi se s nostalgijom sjećaju jednostavne i pouzdane fićine mehanike. O njegovoj kvaliteti svjedoče desetci primjeraka koji još voze, a od kojih su mnogi stariji od četiri desetljeća.
Koliko je Fiat 600 bio zanimljiv i napredan za svoje doba pokazuje činjenica da je prva licencna proizvodnja organizirana u njemačkom Neckarsulmu gdje su se do 1970. godine proizvodili modeli NSU-a, od Prinza do naprednog Ro 80 s wankelovim motorom. Model koji je kod nas bio poznat kao fićo, zvao se Jagst 2. Proizvodili su ga i u Španjolskoj, kao Seat 600.
Listopad je mjesecom fiće proglašen jer je 19. listopada 1955. godine Tanjug, informacijska agencija bivše države objavila da je dan prije u tvornici Crvena zastava u Kragujevcu proizveden i testiran prvi licencno proizvedeni primjerak Fiata 600, novog talijanskog aduta koji je službeno predstavljen 5. ožujka 1955.
Radio Slavonija u 'fićinom je mjesecu' pozvala Brođane i ostale slušatelje da na njihovoj Facebook stranici 'objave svoje omiljene fotografije jednako omiljenih 'fićeka', bilo da se radi o automobilima koji su u njihovu vlasništvu ili, pak, o onima koje su imali prilike vidjeti na svojim putovanjima i fotografirati te poželjeli posjedovati.