AP/SBplus
1540
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - Širenje gradskih parkirnih zona, a samim time i broja parkirališnih mjesta u Slavonskom Brodu za koja vozači moraju plaćati parkiranje, nagnalo je i trgovačke centre koji se nalaze blizu gradskom središtu da reguliraju dozvoljeno vrijeme besplatnog zaustavljanja na njihovim privatnim parkiralištima.
Prvi je naplatu uveo Lidl u Svačićevoj te tako onemogućio djelatnicima Porezne, Socijalnog, Mirovinskog, kolodvora, stanarima obližnjih zgrada,... da imaju besplatan parking dok kupci istovremeno nemaju gdje 'stati'.
Njihov primjer je od 3. ožujka slijedio i Kaufland, no uz neobičnu Obavijest o obradi osobnih podataka prilikom korištenja Kaufland parkirališta koja se Brođanima nije svidjela. Redakciji PlusPortala nisu se obratili jer smatraju kako Kaufland ne bi trebao naplaćivati parkiralište, nego zato što znaju da bi to trebao (i smio) činiti samo na zakonit način.
- Kaufland krši famoznu GDPR uredbu odnosno različite zakonske odredbe o zaštiti osobnih podataka. Mogli su, primjerice, postaviti rampu, ali to bi usporilo ulazak na parkiralište, stvorilo prometne gužve i dovelo do smanjenja prodaje. Šokiralo me kad su mi poručili da im MUP-dostavlja sve podatke o vlasnicima vozila. Dakle, njihovo se parkiralište nalazi na privatnoj čestici 2800/13 u vlasništvu Europa - upravljanje nekretninama d.o.o. Naplatu parkinga za njih je preuzela tek osnovana tvrtka Nexobility Park. To je ponavljanje istog obrasca koji se ranije dogodio s Lidlom za koji je to isto obavljala tvrtka Tilia. Tada je MUP medijima odgovorio kako nema sklopljen ugovor s Tilijom te kako je istoj onemogućena daljnja usluga korištenja podataka iz njihovog servisa. - kazala nam je Brođanka koja si je uistinu dala truda i provjerila sve detalje. I sami smo provjerili navode te utvrdili da su točni.
Kaufland smo stoga pitali - na koji način u Slavonskom Brodu utvrđuju identitet vlasnika vozila koji prekorače dozvoljeno vrijeme besplatnog parkiranja na parkiralištu ispred trgovine u Svačićevoj ulici te zašto, umjesto toga, nisu postavili rampe.
U uredbi smo provjerili što stoji pod tim točkama c i f.
No, taj „vanjski izvršitelj“ odnosno privatna tvrtka koja obavlja naplatu parkiranja za Kaufland, zapravo, nema pravo od MUP-a tražiti podatke građana. Takvo što, naime, vrijedi samo za javne površine – što (kako smo već utvrdili) Kauflandovo parkiralište nije.
Slično je nedavno (srpanj 2024.) već istraživao Poslovni dnevnik. Tada je tvrtka za naplatu parkiranja Tilia koja je do MUP-ovih informacija mogla zbog istovremene kontrole parkiranja na javnim površinama, tu mogućnost pristupa informacijama protuzakonito iskoristila za naplatu parkiranja na Lidlovom privatnom parkiralištu.
- Tilija i slične tvrtke koje se bave nadzorom i naplatom parkiranja, takav sporazum (op.a. sporazum s MUP-om) mogu dobiti samo kao tvrtke koje ovlaste gradovi i općine ili javne ustanove za svoja parkirališta. No, kada takva tvrtka koristi činjenicu da je u MUP-u na popisu onih koji imaju pravo na korištenje tog posebnog web-servisa, a osobne podatke traži za kršitelje na privatnom parkiralištu, onda je riječ o zlouporabi. - objavio je tada Poslovni dnevnik.
MUP je tada obećao pročešljati cijeli slučaj i jasno detektirao kako se radi o zlouporabi njihova sustava. Zašto ostali trgovački lanci dosad nisu spriječeni u istom - ne znamo. PlusPortal će odgovor Ravnateljstva policije o (n)ovom slučaju objaviti čim stigne.
Negativan primjer zloupotrebe privatnog parkinga je Konzum na kraju Strossmayerove, prije groblja. Parking je pun automobilima pijanaca iz gostione Casper. Kao kupac nikada ne mogu stati. Zvali su iz Konzuma i policiju ali ne pomaže. Gube ogroman novac jer pristup... Prikaži sve je samo onima koji tu dođu pješice. Puno razumijevanje za Kaufland!