SLAVONSKI BROD / NOVA GRADIŠKA - Krajem prošle godine pisali smo o katastrofalnom stanju kolničkih traka autoceste A3, posebice na dionici između Slavonskog Broda i Nove Gradiške, na kojoj se tijekom posljednjeg desetljeća dogodilo više tragičnih nesreća. Pitali smo tada Hrvatske autoceste planiraju li riješiti valove, rupe i drugo na asfaltu.
- Do obavljanja same sanacije kolnika, poduzete su određene radnje i aktivnosti sukladno kojima se na određenim dionicama autoceste koje gravitiraju Slavonskom Brodu, ograničila brzina kretanja vozila na 100 km/h uz postavljanje prometnog znaka „A09“ (neravan kolnik/ulegnuće) i dopunske ploče o duljini neravnog kolnika/ulegnuća, sve u cilju pravovremenog obavještavanja korisnika autoceste o uvjetima na cesti. - odgovorila nam je tada Andrea Vrsaljko, dipl.cro.soc., voditeljica za odnose s javnošću Odjela za korporativne komunikacije Hrvatskih autocesta.
Otkrili su nam tada kako, tijekom naredne tri godine, planiraju sanirati 120 kilometara autoceste Zagreb-Lipovac, u oba smjera.
Po raspodjeli teških prometnih nesreća prema područjima policijskih uprava, PU brodsko-posavska je na desetom mjestu s 3,7 posto (2022. - više od 920 nesreća). Već 2017. godine prometni su stručnjaci zaključili kako je autocesta A3 koja kroz nju prolazi daleko najopasnija.
Pokazalo se to i proteklog vikenda kada se kod Nove Gradiške oko 18 sati spustila gusta magla i uzrokovala čitav niz prometnih nesreća u kojima je jedna osoba smrtno stradala, a dvanaestero je završilo na liječenju u novogradiškoj Općoj bolnici.
- Nedovoljna je zaštita s desne strane kolnika i povećana mogućnost naleta vozila na opasne objekte uz cestu - veliki broj nezaštićenih stupova javne rasvjete i vertikalne prometne signalizacije na području odmorišta i u vrhu razdjelnih otoka u zonama ulijevanja/izlijevanja prometnih tokova na području čvorišta. Poseban problem su visoki i strmi nasipi te počeci mostova gdje odbojna ograda ne pruža dostatnu sigurnost u slučaju slijetanja vozila s ceste. Postoji i mogućnost slijetanja vozila u duboki odvodni kanal smješten uz autocestu - vezano za A3 utvrdili su 2017. stručnjaci s Fakulteta prometnih znanosti.
Kako piše Autostart, autocesta A3 dio je X. paneuropskog prometnog koridora, kojim se ostvaruje najkraća i najpogodnija veza između zapadne i jugoistočne Europe, Bliskog istoka i Azije. U europskoj mreži cesta nosi oznaku E-70. Stanje u kakvom je trenutno zasigurno ne odgovara toj kategorizaciji ni potrebama sigurnosti.
Usto, na tom je području česta gusta magla, koju neće riješiti nikakve sanacije niti modernizacije. Ona je kumovala i brojnim subotnjim nesrećama. Bit će, dakle, potrebno i različitom signalizacijom ili drugim načinima, vozače 'natjerati' na usporavanje na tom dijelu odnosno na zdravorazumsko prilagođavanje vožnje vidljivosti i uvjetima na cesti.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -