STARA GRADIŠKA – Nestašica materijala, kao i rast cijena, te problemi s rokovima isporuke, koji su na tržištu uzrokovani ratom u Ukrajini, mnoge će projekte 'koštati' na način da će dovesti do probijanja ugovorenih rokova gradnje, ali i poskupljenja radova. Kakva je situacija s milijunskim projektom izgradnje mosta na Savi kod Stare Gradiške, kao i spojne ceste, provjerili smo u Hrvatskim cestama.
- Na izgradnji mosta preko Save kod Gradiške preostalo je izvesti manju količinu radova. Povećanje cijena će se zasigurno odraziti na nabavu prometne opreme, poglavito odbojne ograde. Za sada smo od strane izvođača upoznati s cijenama po kojima isporučitelji proizvoda od čelika i građevinskog željeza nude isporuku. Problem u nabavi materijala, prvenstveno zbog cijena, postoji, ali u ovom trenutku nije bilo najava da bi isto utjecalo na dinamiku izvođenja radova.", piše u odgovoru koji je SBplus dobio iz Hrvatskih cesta.
I dok, prema sadašnjim podatcima, probijanja rokova u izvođenju radova ne bi trebalo biti, situacija s poskupljenjem istih neizvjesna je.
„Cijena goriva je čimbenik koji utječe na cijenu prijevoza materijala. Prve službene podatke Državnog zavoda za statistiku očekujemo te ćemo nastojati kvartalno projicirati utjecaj porasta cijena na ukupnu vrijednost investicije.", odgovorili su nam iz Hrvatskih cesta.
Podsjetimo međudržavni most preko rijeke Save nedaleko Stare Gradiške projekt je vrijedan 19.540.997 eura bez PDV-a, a zajednički ga rade Hrvatske ceste i Ministarstvo komunikacija i prometa BiH. On je tek dio velikog projekta u sklopu kojeg je s hrvatske strane predviđena izgradnja spojne ceste od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH odakle će biti nastavljena spojem na autocestu Gradiška-Banja Luka. Na taj način bit će spojen koridor E661 koji predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora protežući se od Balatona u Mađarskoj pa do Splita. Procijenjena vrijednost izgradnje spojne ceste s hrvatske strane iznosi 410 milijuna kuna.
Prema prvotnim planovima most bi trebao biti gotov najkasnije do 30. svibnja ove godine.
Kako su na kazali iz Hrvatskih cesta 'trenutno se na mostu izvodi kugličarenje čelične orto ploče i nanošenje slojeva sustava hidroizolacije'. „Na dijelu trase u BiH izvodi se cementom stabilizirani nosivi sloj kolničke konstrukcije, a na II. fazi BC Okučani – granica BiH izvode se pripremni radovi uklanjanja grmlja i šiblja, te priprema armaturnih koševa za izradu pilota za temeljenje objekta most Strug.", pojasnili su iz HC-a.
Izvođači radova na projektu izgradnje samoga mosta već su imali problema. Prvo je zbog pandemije koronavirusa bilo poteškoća s nabavkom materijala i radnom snagom, a onda ih je pratio i problem visokog vodostaja zbog kojeg su u jednom trenutku morali angažirati čak i ronioce.. Ti su zastoji u međuvremenu nadoknađeni, pa se ostaje nadati kako će i trenutno stanje na tržištu uspješno svladati, a projekt privesti kraju u zadanim rokovima.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -