SLAVONSKI BROD - U utorak su na snagu stupile nove cijene benzina i drugih naftnih derivata. Jedan je to od niza poteza kojim se Vlada Republike Hrvatske nastoji boriti s velikim poskupljenjima energenata, odnosno s negativnim posljedicama koje one imaju na građane i ekonomiju. Može li pojeftinjenje benzina za desetak lipa imati značajnijeg utjecaja, upitali smo vozače iz Slavonskog Broda.
- S obzirom na to da je moja obračunska cijena 9 kuna po litri dizela, a on sada košta preko 12 kuna, što se mene tiče, mogu si tih deset lipa zadržati - bio je ogorčen D. G., vlasnik jedne slavonskobrodske prijevozničke tvrtke s četiri kamiona i pet zaposlenika. Objasnio je kako skup benzin nije jedina financijska poteškoća s kojom se špediteri moraju nositi.
- Maziva, gume, ulja, sve je poskupilo za oko 30 posto. Na primjer, AdBlue dodatak za dizelske motore ranije me koštao 1900 kuna, a sada 8000 kuna. Za mjeru Euro 6 (za smanjenje emisije štetnih plinova, op. a.) u Hrvatskoj nemamo subvencije, koje ima jedna Bosna i Hercegovina, a ukinute su nam i carinske olakšice. Moja je tvrtka manja, konkurencija je velika i cijenu „diktiraju“ velike špedicije, pa to sve skupa poslovanje danas čini dosta teškim.
Da je pojeftinjenje od 27. rujna „gašenje požara čašom vode“, potvrdio je i Ivica Cindrić, vlasnik Taxi Turba. On je, kao i većina taksi prijevoznika, opće poskupljenje benzina nastojao kompenzirati podizanjem početne cijene vožnje s dvadeset na trideset kuna, ali se i tu pokazalo da se „refleksnim“ podizanjem cijena usluge ovaj problem ne može riješiti.
- Dobit nam je malo „iznad nule“ otkako je sve poskupilo. Cijenu „starta“ ne možemo dizati na, primjerice, 50 kuna jer je to za brodski standard previše. Promet bi nam se u tom slučaju prepolovio, i opet nismo ni na čemu - objasnio je, dodavši da tvrtci opterećenje predstavlja i to što nije u sustavu PDV-a, kao što su to, primjerice, taksi kompanije u Njemačkoj.
Jedan od vozača Taxi Turba, Filip Markić, podsjetio je kako ni za njih benzin nije jedini trošak.
- Gume, dijelovi, servisi i sve što je potrebno za održavanje voznog parka, znatno je poskupilo.
S druge strane, Filip Markić svjedoči da narudžbi ima kao i prije poskupljenja, što znači da su ovoj „igri“ korisnici taksija relativno dobro prošli - vožnja ih, u prosjeku, ne izađe mnogo skuplje.
Situcija je ipak „opuštenija“, čini se, za vozače osobnih automobila.
- Ne razmišljam mnogo o cijeni benzina jer sam na odmoru. Ali kad nisam, gledam da vozim što manje i naravno da nisam oduševljen poskupljenjima - kazao je Zoran Vinković, a da svi pribjegavaju „štednji“, objasnio je primjerom Viktor Andrijević iz Osijeka.
- Ne vozim ja, ali vozi moj sin. Moglo bi se reći da ima dobra primanja, no znam da svejedno automobil vozi samo ako mora ili koristi jeftiniju varijantu, tj. vozi skuter.
Daljnje kretanje cijena goriva teško je predvidjeti jer ono ovisi o nizu faktora. Kako bilo, čini se da je vožnja osobnih automobila „nasušna potreba“, za koju će se uvijek naći mjesta u kućnom budžetu. U ozbiljnim su problemima subjekti koji od vožnje žive ili o njoj značajno ovise. Oni trebaju kontinuiranu pomoć Vlade, koja se, kao što vidimo iz primjera, nipošto ne može ograničiti samo na zauzdavanje rasta cijene goriva ili njezino u pravilu zanemarivo sniženje, kad to nema nikakvog učinka.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
sabiuk03.10.2022. u 12:28
Mozda su malo neugledni , ali predlozila bih im da u auta stave Ambilife prociscivac zraka za automobile, da musterijama bude ugodnija voznja.
-
Samo_istina28.09.2022. u 14:48
Najneuredniji taksisti u slavoniji....pa pogledajte samo sliku ovih tzv taksista
-