SLAVONSKI BROD - Sutra, kako je najavljeno, na snagu stupaju nove cijene goriva. Riječ je o „mršavom“ pojeftinjenju, u slučaju npr. benzina za 0.01 euro, a dizela 0.06 eura.
Pojeftinit će i autoplin, koji trenutno na jednoj crpki u Slavonskom Brodu košta 0,91 euro. Koliko će za njega vozači od sutra manje izdvajati, na crpki nam nisu mogli reći, ali će taj energent i dalje ostati osjetno jeftiniji od ostalih. Za usporedbu, na istom mjestu litra benzina i dizela trenutno košta 1.40 eura.
Netko bi pomislio da je ta razlika dovoljan razlog da se ljudi „pomame“ za automobilima na LPG pogon, ali praksa pokazuje drugačije. Mnogi se ovog mehanizma naprosto boje.
- Taj je strah isključivo krivica vlasnika automobila koji o njima ne vode dovoljno računa. Oni misle da su ugradnjom LPG sustava „završili priču“ i da više ne moraju uložiti ni centa. To ne prolazi ni s čim u automobilu pa tako ni s tim. Onima koji nisu plinski sustav redovito servisirali, znalo je doći do zapaljenja. Plin jest u tom smislu opasniji od benzina, odnosno zapaljiviji, ali ako mu u automobilu osjetiš miris, moraš odmah stati i popraviti očigledni kvar, što ljudi vrlo često ne čine, nego nastavljaju voziti - objasnio je jedan majstor iz Slavonskog Broda koji je, prisjeća se, dok je radio, ugradio stotine ovakvih sustava.
Ako se automobilom odgovorno postupa, uvjerava nas, strah od plina i razne primisli nisu opravdane.
- Da ne mislim da je pouzdan, ne bih se cijeli život vozio „na plin“. Taj sam sustav imao još u „Stojadinu“, pa Saabu, Škodi Fabiji, Nissanu…
Uvjeren je ipak da strah nije glavni razlog zašto mnogi ljudi „zaobilaze“ ovakve automobile, odnosno ugradnju plinskog sustava.
- Da autplin košta tri kune, a benzin, recimo, deset kuna, taj bi „strah“ odmah nestao. No, jednostavno, više nije isplativo. Također, ne slažem se s tvrdnjom da LPG sustav nije bio popularan. Znao sam ih, kad su razlike u cijeni između plina i ostalih goriva bile veće, ugraditi na stotine. Tada se ljudima tih tisuću eura, koliko košta ugradnja sustava, „vratila“ nakon godinu-dvije dana, a danas, s ovom cijenom plina, to je nemoguće i treba mnogo više vremena, pa ljudi gube interes.
Vlasnici automobila „na plin“ moraju, osim toga, na tehničkom pregledu platiti godišnje dodatnih 500-tinjak kuna više.
- I tu se nepotrebno pravi „drama“. U cijeni jedne litre benzina imate jako puno nameta, dok ih u cijeni plina nema. Vozači „na plin“ oslobođeni su plaćanja cestarine kroz cijenu plina, a onda im tih 500 kuna godišnje predstavlja problem. Sporno je svakako to što naknada ne bi trebala biti jednaka za sve automobile, nego sukladna snazi motora i potrošnji. A što vlasnici LPG vozila plaćaju ekološku naknadu, iako plin okoliš zagađuje daleko manje nego ostala gorva, to je veća apsurd - kazao je.
Gubitak interesa kod potrošača posljedično se negativno odrazio i na pružatelje usluga. Primjerice, majstora koji bi vam LPG sustav popravio ili ugradio u Slavonskom Brodu nije lako naći.
- Jedan prijatelj majstor iz Osijeka rekao mi je da je unazad godinu dana ugradio samo jedan sustav te da se ni sam više ne vozi „na plin“ nego na benzin. To sve govori. Čak su i neke autokuće od toga odustale jer im se ne isplati držati majstora specijaliziranog samo za te sustave.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Samo_istina28.03.2023. u 08:00
Imao sam auto na LPG i nikad vise. Kud placas pri reg dodatno, plus pri redovitom servisu dodatno se servisira i plinska instalacija, plus auto trosi 20% vise plina od goriva, pa zbog kvalitete plina svako malo nesto crkne na od opreme.
-