SLAVONSKI BROD - Otkako su se električni romobili pojavili u prometu, njihov status i utjecaj na sigurnost tema su kako samih vozača tako i prometnih stručnjaka. Rasprave su pojačane nakon što su neke europske zemlje, npr. Engleska, zabilježile značajan porast prometnih nesreća u kojima su sudjelovala ova vozila.
Prvenstveno zbog toga, ali i saznanja da, pokazalo se ondje, u prometu stvaraju gužvu te ometaju pješake, gradske vlasti u Parizu vrlo ozbiljno razmatraju mogućnost da najam električnih romobila potpuno uklone. Kap koja je prelila čašu bio je i prvi poginuli koji je velike pariške gužve nastojao izbjeći ovim vozilom.
Ma kako zloguko zvučalo, bilo je pitanje vremena kada će prva žrtva pasti i u Hrvatskoj - dogodilo se to u Zagrebu u listopadu 2021. U ovoj prometnoj nesreći vozač električnog romobila nije bio kriv, ali, kako kaže jedna mudra i tragična izreka, groblje je prepuno onih koji su imali prednost. Imao ju je i spomenuti nesretni Zagrepčanin (46), ali mu ju je, a s njome i život, oduzeo negov sugrađanin (28) na nereguliranom raskrižju.
Slavonski Brod, na sreću, kako pokazuju statistike PU brodsko-posavske, nije ni Zagreb, a još manje Pariz.
- Na području djelovanja naše Policijske uprave prometnih nesreća u kojima su sudjeovali „električni romobili“ dosad nije bilo - stoji u priopćenju Plusportalu.
Ipak, to ne znači da su dotični vozači ovdje poptuno „bezgriješni“ i zaštićeni od opasnosti.
- Od 30. srpnja 2022. godine do 31. prosinca 2022. godine, utvrđena su 44 prekršaja vozača osobnih prijevoznih sredstava, koja se odnose na nenošenje kacige - saznajemo iz PU, kao i to da električni romobili u Slavonskom Brodu nisu prepoznati kao neki naročito „riskantan“ prometni čimbenik.
Iz svega rečenog proizlazi da za „pariške“ mjere u ovome gradu nema nikakvog razloga i da su se vozači ovih „dvotočkaša“ u promet uspješno integrirali. Ipak, policija ističe nužnost pridržavanja svih propisa, a nošenje zaštitne kacige jedan je od najvažnijih.
Pojava „novaka“ u prometu, i to po mnogočemu specifičnog, a u svakom slučaju „slabijeg“, potaknula je zakonodavca da mu posveti pažnju. Prilika za to bila je revizija Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Tada je uvedena nova kategorija vozila - osobno prijevozno sredstvo, u koju pripadada i vozilo „narodski“ zvano električni romobil.
Na ozbiljan oprez poziva već odredba po kojoj je upravljanje električnim romobilima dozvoljeno osobama s navršenih 14 godina. Iako su kao njihove glavne prometnice predviđene pješačke i bicilklističke staze, ova se vozila u nekim slučajevima mogu „kotrljati“ i pojedinim kategorijama cesta.
Detaljnije o odrebama koje reguliraju „ponašanje“ osobnih prijevoznih sredstava u prometu, možete pročitati na gore umetnutoj poveznici.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Samo_istina29.01.2023. u 21:30
U Varazdinu su ukinuti romobili jer koncesionar ne moze osigurati sigurnost voznje.
-