SLAVONSKI BROD - Jedna od vozaču najmržih stvari jest tehnički pregled.
- Što li će sve sada pronaći? Hoće li 'proći'? - pita se dok mu automobil, „uzduž i poprijeko“, analizira majstor, čijem vještom oku i mjernim instrumentima ništa ne može promaknuti.
- Od deset pregledanih automobila, dva do tri sigurno neće proći - iznio je okvirnu statistiku djelatnik jedne stanice za tehnički pregled u Slavonskom Brodu.
Bez obzira je li vaš automobil u ovih sedam ili osam „sretnika“ koji prođu iz prve ili ćete, nakon poprav(a)ka, proći u „drugom krugu“, tehnički pregled svakako ćete platiti, i to je ono što građane najviše ih „prizemlji“. Neke više, neke manje, jer cijena ovisi o nizu čimbenika.
- Vrsta vozila, snaga motora u kilovatima, starost na temelju koje se obračunava porez, ima mnogo tih varijabli, pa je konačna cijena različita od vozila do vozila - objasnila je djelatnica iz iste stanice, koja je odbila reći o kojim se to iznosima okvirno radi. No iskustva pokazuju da ćete, kad se zbroje sve stavke s računa, ostati „kraći“ za nekoliko tisuća kuna. Da vam bude lakše, dobro je pritom čvrsto vjerovati da će, npr. nešto što se zove „naknada za okoliš“, zaista i biti utrošena u tu svrhu.
Ipak, s obzirom na to da sigurnost nema cijenu i na neispravnosti pojedinih automobila, zbog kojih vožnja može biti opasna, tehnički se pregled mora obaviti.
- Automobili najčešće „padaju“ na kočnicama, upravljačkom mehanizmu, signalizaciji itd. Kočnice budu neispravne, crijeva su im ispucana ili nemaju ulje, ne radi većina ili neka svjetla. Ti i slični kvarovi jesu iz „žute“ ili „crvene“ zone, jer predstavljaju potencijalnu opasnost u vožnji, i takvo vozilo ne može proći - objasnio je naš sugovornik prag ispod kojega se ne ide.
To naravno ne znači da vaše vozilo mora biti u perfektnom stanju na svim planovima.
- Ako je ulje za kočnice pri kraju, ako ne radi jedno svjetlo i sl., to nisu veliki propusti, već oni iz kategorije „zeleno“, što znači da će automobil i s njima proći pregled - kazao je spomenuti tehničar. Mnogo je tu čimbenika u igri, objasnio je, no uočio je i određene pravilnosti.
- Rezultat tehničkog pregleda ovisi i o tome koliko je automobil prešao, njegovoj starosti, održavanosti itd. Znalo je npr. biti automobila s 400-500 tisuća prijeđenih kilometara koji su, jer su redovito održavani, bili u boljem stanju od nekih sa 100 tisuća. Nema dakle pravila, ali mi se čini da najbolje stoje njemačke marke (Mercedes, VW, Audi i dr.), dok, recimo, talijanski, Alfa Romeo i Fiati, redovito imaju više nedostataka.
Da tehnički pregled obavezno treba proći, svjedoče i bizarni slučajevi. Nikad ne znate tko je sve na cesti.
- Bude tu svega. Na jednom je automobilu, na primjer, krajnica (dio volana, op. a.) bila zalijepljena selotejpom - kazao je tehničar, dodavši da se ne samo ovakvi nego i puno manji propusti mogu izbjeći jednostavno.
- Redovito servisirajte i održavajte svoje vozilo, nema tu neke velike mudrosti. Posebno pazite na kočnice.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -