IZGUBIO se kao ključevi - iza ovoga zanimljivog frazema stoje stotine i tisuće „bijesnih“ ljudi koji su u odsudnim - kasnije nazvanim upravo „ključnim“ - trenutcima ostali bez ovog malog, a tako važnog predmeta. Malo što može čovjeka u svakodnevici baciti u problem kao kad, temeljito pretraživši džepove i torbe, ustanovi da „nazubljenih otvarača“ važnih vrata, od stana, automobila, prostora gdje radi i dr., jednostavno nema. Tada mu ne preostaje nego da ta vrata „poljubi“.
Ključevi, zajedno s mobitelom i novčanikom, danas čine „sveto trojstvo“ identiteta jednog građanina. U njima je, simbolički ili doslovno, pohranjen čitav njegov život, pa ih zato, po onoj latinskoj „Omnia mea mecum porto.“, nosi sa sobom kad god napušta dom. Oni oprezniji još svako malo opipavaju džepove ne bi li se uverili da je svaki od triju predmeta na svome mjestu.
Paradoks je u tome što ih je, tako važne, izgubiti vrlo lako, a onda nastaju problemi. U najnezahvalnijoj situaciji možda su vlasnici pojedinih, u pravilu novijih modela automobila koji nemaju rezervni ključ. Naime, izrada novoga, elektronski kodiranog ključa proces je na kojemu im vlasnici starijih modela i mehaničkih ključeva sigurno ne bi pozavidjeli. Tehnologija i sigurnost imaju svoju cijenu - zna to biti komplicirano, dugo i skupo.
Može zvučati nevjerojatno, ali „komad plastike i metala“ za npr.Toyotu Yaris Hybird iz 2014. vlasnika će stajati blizu 800 eura. Od toga na rad otpada „samo“ 60-ak eura, a ostalo, zbog njegova sofisticirana mehanizma i procesa „uparivanja“ s konkretnim modelom automobila, na sam ključ - piše Jutarnji list.
Za usporedbu, vlasnici starijih modela, koji se pale mehaničkim ključevima, ovaj bi problem riješii za manje od pet eura, i to u bilo kojoj radionici za izradu ključeva - Brođani, npr. kod Majića, za nekoliko minuta.
Da je najbolje rješenje elektronske ključeve „čuvati kao zjenicu oka“, govori i to da izrada novih, ovisno o modelu automobila, može uključivati i potrebu predočavanja osobne iskaznice, mijenjanje brava, pa čak i cjelokupne elektronike u automobilu, nemogućnost njegova pokretanja čak zamjenskim ključem, dokazivanje vlasništva...
Članak u cijelosti, s još nekim primjerima „skupocjenih“ ključeva, možete pročitati na gore umetnutoj poveznici.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -