SLAVONSKI BROD - Grad Slavonski Brod danas je objavio informaciju o tome kako je otvorena mogućnost prijava izlagača na ovogodišnjem Katarinskom sajmu, koji je obnovljen 1996. godine.
A cijela priča počela je, sada već daleke, 1769. godine kada je Slavonskom Brodu omogućeno organiziranje četiri velika godišnja sajma,. Najveći najposjećeniji među njima bio je upravo Katarinski sajam, na kojem su izalgali obrtnici iz cijele Slavonije pa i šire. A na njemu je seljački svijet, koji je imao novaca od prodane ljetine i stoke, kupovao sve što mu je trebalo za zimu. Od kožuha, jankela, preko zimskih čarapa, opanaka, do pamuka, vune i vunice. Obrtnici, trgovci i kirijaši dolazili su sa svih strana tako da je često sajamski prostor morao biti proširivan.
Taj problem Katarinski sajmovi današnjice nemaju. Jer niti ljudi imaju novaca, niti je ponuda toliko raznolika i onakva kakva bi se od sajma očekivala. A niti cijene nisu sajamske. Bar je tako bilo zadnjih godina. Hoće li ova godina donijeti nešto drugačiju sliku, znat ćemo tek kad sajam otvori svoja vrata.
Ove godine bit će smješten, kao i zadnjih nekoliko, u dvoranu Vijuš. Mada i tu se lutalo godinama. kada je 1996. godine prof. zvonimir Toldi pokrenuo inicijativu za obnovom Katarinskog sajma on je održan na Korzu, pod šatorom i na njemu je bilo obrtnika starih zanata više nego li i na jednom poslije. Užare i kuhače sve više su zamjenjivali auspusi i životna osiguranja, a kada je sajam bio organiziran u predvorju Kazališno koncertne dvorane mnogi ga nisu niti posjećivali.
Sada je dobio nešto primjereniji prostor, iako bi organizatori mogli razmisliti o tome da ga presele pod šator u Tvrđavu i vrate mu dušu i dah prošlosti. Hoće li ga jednog dana i preseliti tamo te od toga stvoriti i prepoznatljiv turistički brend, teško je reći. Tek ovakav kakav je danas nema šarma, pa se sve svede na odlazak po kolače i posjet štandova brodskih udruga. No to su iskustva od ranijih godina. Ova donese možda drugačiju priču i toliko željeni miris prošlosti koji se želilo prizvati kada je obnovljen prije 23. godine.
Možda i izlagača bude više, možda izlože više tradicijskih proizvoda, možda i posjetitelja bude više. Prostora za izlaganje bit će kao i lani. U sajaske dane, od 22. do 25. listopada, izlagači će na raspolaganju imati dvije tisuće kvadrata dvoranskog prostora i tisuću kvadrata prostora ispred dvorane. Iz Gradske uprave pozvali su izlagače, zainteresirane za sudjelovanje, neka se prijave u Brod turistu ili ispune prijavnice koje mogu pronaći na web stranici grada.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Stipe19.10.2018. u 12:10
Neki dan gledam na TV-u: TZ Bekovca organizirala besplatne tečajeve za engleski jezik kako bi građanstvo i turistička obiteljska gospodarstva spremnije dočekali eventualne turiste. Doista, turistima nije svejedno kad aih u nekom gradu, trgovinama i prenoćištima dočekaju ljudi koji ne... Prikaži sve znaju beknuti slova stranog jezika. Pametni ljudi uspiju smisliti nešto pametno što te vodi bliže cilju.
-
Tonda19.10.2018. u 11:17
Tko ce smisliti nesto drugacije u SB? Biljana iz TZ? Pa ta moze samo smisliti kako otici do obliznjeg bankomata uzeti placu svakog 10-og u mjesecu. Daj se malo osvijestite. Sta ce nam nove staze, ceste kad mi nemamo drustvena... Prikaži sve dogadjanja prilagodjenja vremenu u kojem zivimo.
-
Stipe19.10.2018. u 08:40
Odgovorni bi trebali sjesti negdje na mirno, zapaliti insans i dobro razmisliti o svrsi ove priredbe. Koji su njeni ciljevi, kako, gdje i s kime ih ostvariti. Ne bi bilo loše prikupiti i financijske analize dosadašnjih izvedbi te pokrenuti samostalno... Prikaži sveo ili u suradnji s građanima brainstorming svježih ideja. Je li validan cilj: prizvati mirise prošlosti? Kako se u to uklapa tvrtka poput Kožula ili ooni koji prodaju filtere za vodu? Ljudi ne prepoznaju koncept i biraju ono što njih zanima iz svega ponuđenog. Što pokazuju analize, što to biraju?
Prikaži sve komentare
-