5643
Prikaza
0
Komentara
STARA GRADIŠKA/GRADIŠKA – Oko 28 tisuća vozila dnevno trebalo bi, prema nekim izračunima, za desetak godina prolaziti mostom čiji je početak gradnje označen 11. listopada prošle godine, a na kojem su odnedavna radovi krenuli i s hrvatske strane. Riječ je o mostu na rijeci Savi kod Gradiške, koji je dio projekta započetog još 2011. godine kada je između Vlade RH-a i Vijeća Ministara BiH potpisan sporazum, a u ljeto prošle godine i ugovor o izvođenju radova.
Prema pisanju 'beha' portala MojaGradiška.com radovi na izgradnji teku prema planu i već sredinom godine, posluže li vremenski i ostali uvjeti, mogla bi započeti montaža čelične konstrukcije koju za ovaj most radi slavonskobrodska Đuro Đaković Montaža, koja je dio konzorcija (UZ ĐĐ Montažu čine ga još "Integral inženjering" i "Zagreb-montaža”) angažiranog na izgradnji betonsko-čelične grdosije, a koja bi trebala biti završena u roku od 30 mjeseci.
U tijeku su zemljani radovi kojima se trebaju stvoriti uvjeti za postavljanje betonskih nosača na kojima će biti postavljen most. "Priprema se i izgradnja podvožnjaka kako bi nasip ostao prohodan. Konstrukcija samog mosta će ići nekih šest do sedam metara iznad nasipa”, rekao je nedavno za MojaGradiška.com Tomislav Miljević, inženjer na beha strani gradilišta.
Radovi su od nedavna krenuli i s hrvatske strane gdje, kada je u pitanju cjelokupno gradilište, ima daleko manje posla. Naglašava da će, ako se ovako nastavi, radovi biti završeni kako je planirano, u roku od dvije i pol godine, te da je najzahtjevniji posao izrada i montaža čelične konstrukcije
Sama nosiva čelična konstrukcija mosta težine je 4.650 tona, most će biti duljine 426, a širine 22,5 metara. Imat će četiri trake, po dvije u svakom smjeru. Svaki trak bit će širok 3,75 metara, a glavni rasponski sklop preko rijeke i inundacija (plavišta) je čelični sandučasti nosač s tri raspona od kojih bi onaj središnji, preko plovnog korita rijeke Save, trebao biti dug 170 metara, dok bi dva bočna raspona, na inundacijama, trebala biti duga po 128 metara. Minimalna širina plovnog gabarita ispod mosta je 91 metar. Stupovi središnjeg sklopa bit će puni, armiranobetonski, visine 13, odnosno 18 metara. Temeljenje će biti na pilotima - Ovaj posao je za Montažu vrlo značajan. Njegova vrijednost je četvrtina našeg godišnjeg prometa i tim više što će znatno uposliti naše proizvodne kapacitete u Slavonskom Brodu i povratak mostogradnji na velika vrata. Mi smo cijelo vrijeme gradili mostove, manjih težina i veličina, a sada je ovo jedan pravi veliki most na čijoj će proizvodnji i montaži biti angažirano oko stotinjak naših radnika - kazao je, prilikom svečanog otvorenja radova, Drago Čugura, iz ĐĐ Montaže.
Podsjetimo, vrijednost radova na mostu preko rijeke Save kod Gradiške procijenjena je na 221 milijun kuna, s tim da ga zajednički, u omjeru 50:50 posto sufinanciraju Hrvatska i BiH.
U drugoj fazi realizacije ovog višemilijunskog projekta predviđena je izgradnja spojne ceste od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH odakle se nastavlja spojem na autocestu Gradiška-Banja Luka. Na taj način bit će spojen koridor E661 koji predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora protežući se od Balatona u Mađarskoj pa do Splita. Procijenjena vrijednost izgradnje spojne ceste s hrvatske strane iznosi 410 milijuna kuna.
S druge strane granice, u BiH, u međuvremenu su izgrađeni i novi carinski terminal te granični prijelaz koji će biti pušteni u rad završetkom poslova na ovom višemilijunskom međudržavnom projektu od kojeg korist, kroz porast prometa i mogućnosti zapošljavanja, očekuju građani s obje strane rijeke Save.