5941
Prikaza
3
Komentara
SLAVONSKI BROD/GRADIŠKA (BiH) - Današnji događaj pokazuje kako samo suradnjom možemo unaprijediti zajedničke veze, kako prometne tako i gospodarske. Mostovi su oduvijek povezivali ljude, a mi to danas i pokazujemo – kazao je ministar mora, prometa i infrastrukture RH-a Oleg Butković na svečanosti kojom je danas označen početak radova izgradnje mosta na rijeci Savi kod Gradiške. Riječ je o projektu koji je započeo još 2011. godine potpisivanjem sporazuma između Vlade RH i Vijeća Ministara BiH, a nakon što je početkom ovoga ljeta potpisan ugovor o izvođenju, danas je s bosanskohercegovačke strane označen i početak radova na zajedničkom projektu Hrvatske i BiH, koji u prvoj fazi podrazumijeva izgradnju mosta preko rijeke Save.
Procijenjena vrijednost radova je 221 milijun kuna, s tim da ih zajednički, u omjeru 50:50 posto sufinanciraju Hrvatska i BiH. Upravo ove dvije države od izgradnje mosta imat će najviše koristi.
- Zahvaljujem se sadašnjoj Vladi RH-a na razumijevanju, ali i predstavnicima EU što su uporno bili s nama i željeli da se ovaj most dogodi. Dugo smo čekali, no danas je najvažnije da ćemo dobiti most. Most koji će povezivati ne samo uske lokalitete nego i naš kraj s čitavom Europom kojoj nesumnjivo pripada Hrvatska. – istaknuo je član predsjedništva BiH iz redova srpskog naroda Milorad Dodik.
Četverotračni most ukupne duljine 426, a širine 22,6 metara gradit će konzorcij tvrtki iz Bosne i Hercegovine i Hrvatske, što je nesumnjivo veliki zamašnjak slavonskobrodskoj Đuro Đaković Montaži koja je dio konzorcija angažiranog na izgradnji betonsko-čelične grdosije koja bi trebala biti završena u roku od 30 mjeseci.
- Ovaj posao je za Montažu vrlo značajan. Njegova vrijednost je četvrtina našeg godišnjeg prometa i tim više što će znatno uposliti naše proizvodne kapacitete u Slavonskom Brodu i povratak mostogradnji na velika vrata. Mi smo cijelo vrijeme gradili mostove, manjih težina i veličina, a sada je ovo jedan pravi veliki most s preko pet tisuća tona čelične konstrukcije, na čijoj će proizvodnji i montaži biti angažirano oko stotinjak naših radnika - kazao je Drago Čugura, iz ĐĐ Montaže, dodajući kako je za Montažu ovaj posao vrijedan preko 10 milijuna eura.
U drugoj fazi realizacije ovog višemiliijunskog projekta predviđena je izgradnja spojne ceste od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH odakle se nastavlja spojem na autocestu Gradiška-Banja Luka. Na taj način bit će spojen koridor E661 koji predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora protežući se od Balatona u Mađarskoj pa do Splita.
- Danas ne slavimo samo početak radova. Projekt ima mnogo više značenja. Prije svega mostovi nas povezuju, premošćujemo s njima prepreke koje nas dijele, povezujemo se i komuniciramo. Tome će služiti i ovaj most. Druga vrijednost ovoga projekta je suradnja u području prometa. Naš je zajednički cilj poboljšati infrastrukturne veze na zapadnom Balkanu i veze između njega i Europske unije. – kazala je Violeta Bulc, povjerenica EU za mobilnost i promet. Upravo je EU u ovaj projekt uložila svojih 45 milijuna kuna. Govoreći o njegovoj važnosti kako na lokalnoj tako i na široj razini, istaknula je kako će most potaknuti bolju povezanost a time i gospodarski rast s kojim dolaze i nova radna mjesta čime se povećava i konkurentnost zemlje.
Pa iako i Hrvatska i BiH, a i EU u ovome projektu vide prosperitet mještani Stare Gradiške i Donje Varoši boje se kako će se sve odraziti na njihovu budućnost.
- Što se tiče nas i našega sela ako nas obiđe spojna cesta, a kako sada stvari stoje sigurno i hoće, mi ostajemo u slijepom crijevu. No kada bi ispod sela izgradili petlju onda bi sve bilo puno bolje - kazala je Lucija Džovan iz Nove Varoši. U susjednoj Staroj Gradiški nešto su optimističniji prema projektu.
- Izgradnjom mosta i njegovim puštanjem u promet rasteretit će nas ovih prometnih gužvi koje nam stvaraju veliki problem. Uz to ljudi se nadaju i nekom zapošljavanju na novom mostu i graničnom prijelazu - kazala je Branka Rafajac iz Stare Gradiške, a s njom se slaže i sumještanin Ivica Mihaljinić. - Novi most će nama ovdje olakšati dolaske i odlaske za Novu Gradišku jer sada smo zbog gužvi znali čekati i po dva sata da dođemo kući - kazao je Mihaljinić.
No, osim gužvi u Općini se nadaju i mogućnostima zapošljavanja koje bi mlade moglo zadržati na ovim prostorima. - Možemo očekivati da će se tamo otvoriti određen broj radnih mjesta na graničnom prijelazu. Volio bih da se kod zapošljavanja vodi računa o tome da prioritet imaju ljudi s područja općine - kazao je još ranije medijima načelnik Stare Gradiške Velimir Paušić.
I dok su spojna cesta i prijelaz s bosanske strane gotovi, prema riječima ministra RH-a Olega Butkovića izgradnja spojne ceste s hrvatske strane trebala bi započeti usporedno s izgradnjom mosta kojim bi za desetak godina trebalo prelaziti oko 28 tisuća vozila dnevno.
Još jedan most, zašto pogotovo sa ljudima koji su ratni zločinci, opet stanka na vlast koalira sa ljudima koji su granatirali našu posavinu ubjiali našu djecu a sa druge strane imam osječaj da most kod svilaja nikada neče biti u... Prikaži svebiti u funkciji. To rade naši veliki domoljubi koji rat nisu ni vidjeli nego sjedili u naslonjačima u drugim zemljama , dno dna anemični
O kakvim ti kadrovima HDZ-a pričaš? Čovjek u prilogu je od uzornog i odgovornog zaposlenika postao najgori samo zato što je odbio slušati nadređene i postupiti nezakonito u slučaju Lidl. Sud je potvrdio da je bio u pravu. Dozvole za... Prikaži sve Lidl su se izdavale u normalnom roku do onog trenutka kad je Zovak shvatio da je zastupnik/posrednik Lidla njegov stari „prijatelj“ Rimac i od tada se traži bilo kakav mogući propust da bi se stopirao projekt a Rimcu nabili penali od strane Lidla. Sabotaža Lidla u Gradskoj upravi kreće upravo člancima Zovaka na ovom portalu, kojima vrši pritisak na Grad da stopira Lidl/Rimca. Građevinsku dozvolu je osim referenta potpisao i pročelnik, koji je tada smatrao da je sve u redu. U tijeku tehničkog pregleda izlazi Zovakov članak i članovi povjerenstva naglo mijenjaju mišljenje, iz pozitivnog u negativno. Grad sam od sebe traži poništavanje građevinske dozvole, što referent odbija i kreće ga se progoniti, ispada neradnik, uhljeb, HDZ-ov kadar... Da li je u pravu referent, komisija za tehnički pregled (inicijalno), pročelnik (inicijalno), sudovi ili s druge strane Zovak (u zatvoru zbog slučaja Slavonija DI u kojem su Rimac i on prebacivali krivnju jedan na drugoga), Majetička (Slavonija DI) i Duspara? Zaključite sami.
sblivada@ svi gradonačelnici do sada žalili su se na slične kadrove koje je instalirao HDZ, još u vrijeme dok su bili pozicija, na vlasti. Na takve kadrove se žalio i pokojni gradonačelnik Vukelić koji je čak bio član HDZ-a. Bio... Prikaži sveio je njihov. Htjeli su ga smijeniti, pa su nagovarali pojedine službenike da rade protiv građana, kako bi građani dobili dojam kako ih se šuta, te da takvog gradonačelnika treba mijenjati! Postavili bi onoga koji bi slušao i davao novac ispod stola. Vukelić je svojevremeno izjavio: kada su moji HDZ-ovci shvatili da u gradu ima love odmah su poželjeli, umjesto mene, upravljati gradskim novcem, a ja bih bio odgovoran...Nisam na to pristao! Ti bi livada pristao? Sblivada, Dusparu su vodili Sočko i Đapić Sanaderu u Zagreb...nije pokleknuo. Nije se prodao!