3165
Prikaza
2
Komentara
SLAVONSKI BROD - Ovaj koridor je vrlo važan. U Hrvatskoj završavamo dionicu do Belog Manastira koja će biti gotova sljedeće godine i puštena u promet. Ostalo nam je još nekoliko kilometara do granice s Mađarskom i očekujemo da ćemo to završiti do kraja 2023. godine", rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković za svog jučerašnjeg posjeta mostu u Svilaju kojom prilikom je kazao kako 'će Republika Hrvatska učiniti sve da se što prije završi procedura kategorizacije graničnog prijelaza Svilaj kako bi se most što prije stavio u prometnu funkciju'.
Podsjetimo, 22,3 milijuna eura vrijedan most u Svilaju, koji je dio koridora VC, završen je u srpnju prošle godine, No, promet njime još nije zaživio. Naime, odmah po završetku mosta, koji je zajednička investicija Hrvatske i Bosne i Hercegovine, bilo je jasno da će se morati čekati završetak izgradnje pristupne ceste i carinskog terminala s bosanskohercegovačke strane. I dok je s hrvatske strane granični prijelaz odavna izgrađen, onaj s bosanskohercegovačke strane trebao je biti gotov još početkom svibnja. No kako je rečeno tijekom jučerašnjeg zajedničkog obilaska rok je prolongiran.
Po riječima ministra komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojina Mitrovića, radovi na graničnom prijelazu u Donjem Svilaju trebali bi završiti do kraja srpnja.
"Ovo je ogroman projekt i imali smo određenih problema s dinamikom radova. Međutim, moramo razumjeti i interes EU-a i interes Republike Hrvatske koja je sa svoje strane izgradila pristupne ceste još prije par godina, a most je završen prošle godine. Sada imamo problem da imamo završene pristupne ceste i most s hrvatske strane, ali još uvijek nezavršen granični prijelaz s ove naše strane granice", kazao je Mitrović.No, kada i bude sve gotovo upitno je kada će ovim mostom krenuti promet, jer osim dovršetka izgradnje graničnog prijelaza s 'beha' strane, investicije ukupne vrijednosti gotovo 19 milijuna KM, problem je i kategorizacija samog prijelaza.
- Izuzetno otežavajuća okolnost za realizaciju ovog projekta je ta što još uvijek, od za to nadležnih organa, nije definiran status i kategorija ovog graničnog prijelaza koji je u izgradnji. Mi smo o ovom problemu u više navrata informirali, kako nadležno Ministarstvo komunikacija i transporta BiH, tako i Savjet ministara BiH, s molbom da se u što kraćem roku definiraju status ovog graničnog prijelaza, međutim ovo pitanje je i dalje otvoreno. S obzirom na to da se radi o međunarodnom graničnom prijelazu između dvije države, to se isti određuje u skladu s međunarodnim ugovorom, kako je to propisano članom 10. Zakona o graničnoj kontroli. Ugovorom između BiH i Republike Hrvatske o graničnim prijelazima, koji je zaključen 2013. godine i na snazi je, granični prijelaz Svilaj-Donji Svilaj je određen samo za pogranični promet. Ovaj prijelaz ne može biti stavljen u funkciju sve dok nadležni organi ne definiraju njegov status i kategoriju. Naglašavamo da je nadležnost UIO izgradnja graničnih prijelaza i osiguravanje uvjeta za njihovo funkcioniranje, bez mogućnosti da sama Uprava za neizravno oporezivanje definira status i kategoriju, odnosno promjenu kategorije graničnih prijelaza. - za SBplus još ranije je kazao Ratko Kovačević, načelnik Odjeljenja za komunikacije i međunarodnu suradnju Uprave za neizravno oporezivanje susjedne države.
Podsjetivši kako je riječ o projektu vrijednom ukupno 23,4 milijuna eura, a za polovicu troška izgradnje koji snosi Hrvatska osigurano je bespovratno financiranje iz CEF fonda u iznosu od gotovo sedam milijuna eura, ministar Butković kazao je kako se most koji spaja Svilaj u Hrvatskoj i Donji Svilaj u BiH, nalazi na strateški važnom međunarodnom Vc koridoru te je, uz sve to, iznimno važno što prije završiti kategorizaciju koja bi značila i konačno puštanje prometa na mostu koji već godinu dana čeka da njime bude pušten promet. Jučer je spomenuto kako bi i završetak prijelaza i kategorizacija trebali biti gotovi tijekom kolovoza. No hoće li tako i biti ostaje nam vidjeti.
Radovi na mostu u Gradiški odvijaju se planiranom dinamikom
Tijekom jučerašnjeg dana ministri dvije države obišli su gradnju još jedne zajedničke investicije. Riječ je o mostu u Gradiški, čija je vrijednost radova 21,4 milijun eura, a neposredno prije Svilaja posjetili su i most između Gunje i Brčkog o čijoj se obnovi razgovaralo na sastanku Brčko Distriktu.
Kada je u pitanju most u Gradiški radovi tamo, za sada teku zadovoljavajućom dinamikom unatoč problemima koje su izvođači imali, a koji su bili uzrokovani visokim vodostajem rijeke Save.
„Radovi na predmetnom projektu napreduju zadovoljavajućom dinamikom i sukladno planu. U proizvodnom pogonu ĐĐ Montaže u Slavonskom Brodu proizvodi se čelična konstrukcija mosta sukladno planiranoj dinamici. Nabavljena je i u radionicu je dopremljena cjelokupna količina čelika za izradu rasponske konstrukcije mosta. Ukupno je proizvedeno ili je u proizvodnji 4772 tona od 4798 tona čelične konstrukcije (cca. 99,45 %)", tijekom svibnja su SBplus portalu odgovorili iz Hrvatskih cesta.
Inače cjelokupni projekt obuhvaća izgradnju 50,79 metara dugačkog pristupnog puta do mosta s hrvatske strane što u cijelosti financiraju Hrvatske ceste, sami most ukupne duljine 462,25m što u omjerima 50:50 financiraju HC i BiH te 411,54 m dugačkog pristupnog puta što sa 100 posto sredstava financira BiH.
Neznaju kategoriju gran. prelaza?? Pa zemljo otvori se,kao da je u Bangladeš pa neznaju.