5880
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - Most na rijeci Savi kod Svilaja, zajednička investicija Hrvatske i Bosne i Hercegovine, vrijedna 22,3 milijuna eura, prošla je Tehnički pregled.
Uz poštivanje svih epidemioloških mjera vezanih uz koronavirus, Tehnički pregled ove impozantne građevine, započeo je početkom ovoga tjedna, u pondjeljak, 29. lipnja 2020. godine. Trajao je zaključno sa 2. srpnja, a primjedbi nije bilo. - Sada se samo čeka zapisnik koji će potvrditi rezultat Tehničkog pregleda, nakon čega se ide u postupak izadavanja uporabne dozvole koju očekujemo kroz desetak do petnaest dana s obzirom na to da je riječ o projektu u kojem su sudjelovale dvije države - za SBplus istaknula je Kata Kuprešak, iz odnosa s javnošću Hrvatskih autocesta.
Dobivanjem uporabne dozvole most na rijeci Savi mogao bi biti odmah pušten u promet, no taj trenutak ovisi o dovršenosti svih radova s bosanskohercegovačke strane. S hrvatske strane već je izgrađen i carinski prijelaz vrijedan 23,6 milijuna kuna (bez PDV-a), a koji je financirana iz sredstava državnog proračuna Republike Hrvatske.
Kada je u pitanju sami most, podsjetimo, da je hrvatski dio financiran i iz kredita Europske investicijske banke i bespovratnim sredstvima iz CEF fonda koji je namijenjen upravo ulaganju u infrastrukturne prioritete Europske unije u području prometa.konstrukcijski most se sastoji od šest stupišta, spregnute čelične konstrukcije i betonske ploče. Glavni raspon preko rijeke Save širine je 130 metara. U rasponsku konstrukciju ugrađeno je 5,3 tisuće tona čelika. Uz to, u gornji ustroj rasponske konstrukcije ugrađeno je i deset tisuća kubika, a u donji ustroj oko 20 tisuća kubika betona. Most, dugačak 660, a širok 29 metara, ima po tri vozna traka širine tri i pol metra u oba smjera, zaštitni prometni pojas od pola metra s obje strane te betonsku monolitnu pješačku stazu širine 0,75 metara. Dva usporedna objekta povezana su mrežom.
Kada je u pitanju granični prijelaz dva objekta izgrađena su na izlazu iz Republike Hrvatske, a jedan glavni na ulazu u RH-a, koji služi za rad graničnih službi carine i Ministarstva unutarnjih poslova. Nadalje, tu su centralna nadstrešnica iznad deset prometnih traka putničkog prometa, objekt detaljnog pregleda putničkih vozila te hale za detaljni pregled teretnih vozila, dvije nadstrešnice s kolnim vagama za kontrolu teretnog prometa te tri sanitarna objekta na putničkom i teretnom prometu za potrebe putnika. Granični prijelaz započet će s radom tek kada se izgradi i pusti u promet most preko rijeke Save. Podsjećamo, bit će to kada s bosanskohercegovačke strane bude završena posao izgradnje tamošnjeg graničnog prijelaza.