7999
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - Kada je ekipa SBplus portala u svibnju prošle godine prva prešla preko novoizgrađenog, 22,3 milijuna eura vrijednog, mosta preko rijeke Save kod Svilaja, koji je početkom srpnja te iste godine prošao Tehnički pregled, svi smo vjerovali kako će promet ovom impozantnom građevinom krenuti vrlo brzo. Posebice su se tome veselili stanovnici Slavonskog Broda za koje bi prelazak teretnih vozila na ovaj granični prijelaz sa slavonskobrodskog, značio i nešto čišći zrak. No, niti sedam mjeseci kasnije prometa nema, a - kako sada stvari stoje - pitanje je i kada će krenuti.
Naime, odmah po završetku mosta, koji je zajednička investicija Hrvatske i Bosne i Hercegovine, bilo je jasno da će se morati čekati završetak izgradnje pristupne ceste i carinskog terminala s bosanskohercegovačke strane. I dok je s hrvatske strane granični prijelaz odavna izgrađen, nadležnoj Upravi za neizravno oporezivanje uputili smo upit dokle su stigli s izgradnjom graničnog prijelaza sa suprotne strane.
- Izvođač radova na izgradnji Graničnog prijelaza je konzorcij „Niskogradnja" d.o.o. Laktaši, Alfa term d.o.o. Mostar, Tekton d.o.o. Banja Luka s kojima je potpisan ugovor u vrijednosti od 18.713.999,35 KM s PDV-om, dok je ugovor konzultanta "Design&QC" Sarajevo d.o.o. vrijedan 380.000,00 KM s PDV-om. Izvođač radova u posao je uveden 14. svibnja prošle godine. A u ovom trenutku na gradilištu radnici trenutno izvode betonske i zidarske radovi na svim projektiranim objektima. Počeli su i s montažom nadstrešnice koja je dopremljena iz Turske. Paralelno sa izgradnjom objekata izvođač radi i na polaganju elektro, kanalizacijskih i vodovodnih instalacija. Završeni su radovi na oborinskoj odvodnji. Na prometnim površinama u toku su radovi na polaganju ivičnjaka i izradi tamponskog sloja. U tijeku su pripreme za izradu cementne stabilizacije, kako bi se ista mogla raditi kada to dozvole vremenski uvjeti. - na upit SBplus portala odgovorio je Ratko Kovačević, načelnik Odjeljenja za komunikacije i međunarodnu suradnju Uprave za neizravno oporezivanje, dodavši kako je rok za završetak radova 10. svibnja ove godine.
No, bude li granični prijelaz završen u roku to i dalje ne znači da će promet preko mosta u Svilaju odmah i krenuti. Zapravo, u ovome trenutku, teško je i približno prognozirati kada bi se to moglo dogoditi.
- Jedna izuzetno otežavajuća okolnost za realizaciju ovog projekta je ta što još uvijek, od za to nadležnih organa, nije definiran status i kategorija ovog graničnog prijelaza koji je u izgradnji. Mi smo o ovom problemu u više navrata informirali, kako nadležno Ministarstvo komunikacija i transporta BiH, tako i Savjet ministara BiH, s molbom da se u što kraćem roku definiraju status ovog graničnog prijelaza, međutim ovo pitanje je i dalje otvoreno. S obzirom na to da se radi o međunarodnom graničnom prijelazu između dvije države, to se isti određuje u skladu s međunarodnim ugovorom, kako je to propisano članom 10. Zakona o graničnoj kontroli. Ugovorom između BiH i Republike Hrvatske o graničnim prijelazima, koji je zaključen 2013. godine i na snazi je, granični prijelaz Svilaj-Donji Svilaj je određen samo za pogranični promet. Ovaj prijelaz ne može biti stavljen u funkciju sve dok nadležni organi ne definiraju njegov status i kategoriju. Naglašavamo da je nadležnost UIO izgradnja graničnih prijelaza i osiguravanje uvjeta za njihovo funkcioniranje, bez mogućnosti da sama Uprava za neizravno oporezivanje definira status i kategoriju, odnosno promjenu kategorije graničnih prijelaza. - pojasnio nam je Kovačević.
Tako će, ne odreagiraju li nadležni te u narednih par mjeseci promjene kategoriju ovog graničnog prijelaza višemilijunska investicija dvije države, na granici Europske unije morat će čekati 'onaj jedan papir' koji na ovim prostorima uvijek svima nedostaje. Ipak, želimo vjerovati da toga neće doći te da će se sve riješiti do završetka izgradnje graničnog prijelaza čime bi proradili i most i prijelaz s hrvatske strane koji spremno čekaju završetak poslova u susjedstvu.