SLAVONSKI BROD/SVILAJ - Prilikom spajanja konstrukcije mosta na rijeci Savi kod Svilaja, najavljeno je kako će ovaj most, kao dio budućeg paneuropskog koridora VC, biti gotov do jeseni. No, prema informacijama koje smo ovih dana dobili u Hrvatskim autocestama puštanje mosta u promet očekuje se tek početkom iduće 2020. godine.
"Na kritičnom putu izgradnje mosta su aktivnosti na izvedbi armiranobetonske kolničke ploče. Trenutno je izvedeno 49 ploča od ukupno potrebnih 102 (izvršenje 48,04%). Preostale ključne aktivnosti za dovršetak mosta su izvedba armirano-betonskog vijenca, odvodnja mosta, hidroizolacija i asfaltni zastor mosta. Nakon toga slijedi oprema mosta: promet, rasvjeta, meteo-stanica", piše u odgovoru koji je na upit SBplus dostavila glasnogovornica Hrvatskih autocesta Kata Kuprešak.
Podsjetimo, most u Svilaju, čija je vrijednost radova 22.308.022,34 EUR bez PDV-a, važan je dio paneuropskog koridora VC i zajednička je investicija Republike Hrvatske (Hrvatske autoceste d.o.o.) i Bosne i Hercegovine. Svaka država financira 50% ugovorene vrijednosti, a hrvatski dio projekta financiran je sredstvima Europske unije, odnosno Instrumenta za povezivanje Europe (CEF ) u iznosu od 57,97% vrijednosti prihvatljivih troškova. Gradnja mosta počela je u rujnu 2016. godine, a unatoč problemima, poput odlaska Viadukta u stečaj te visokih vodostaja, radovi na mostu teku relativno zadovoljavajućom dinamikom. Kada bude gotov, bit će važan dio paneuropskog koridora VC. Očekuje se da će se otvaranjem mosta stvoriti preduvjeti za razvoj gospodarstva i otvaranje poslovnih zona čime bi značajno utjecali na zadržavanje mladih u Svilaju. Brođani pak od njega očekuju da 'odvuče' značajan dio prometa što bi se trebalo odraziti na kakvoću zraka u Gradu na Savi.
Most je dug 660 m i širok 29 m, ima po tri vozna traka širine 3,5 metra u oba smjera i zaštitni prometni pojas od pola metra s obje strane te betonsku monolitnu pješačku stazu širine 0,75 m. Riječ je ujedno o prvom autocestovnom graničnom prijelazu punog profila između Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Njegovim puštanjem u promet u potpunosti će biti dovršena autocesta A5 Beli Manastir - Osijek - Svilaj u punom profilu, duljine 59 km.
Usporedo s gradnjom mosta radio se i granični prijelaz, koji je u nadležnosti Ministarstva financija. Radovi na njemu su, doznaje SBplus, u visokoj fazi dovršenosti i mogu biti gotovi u vrlo kratkom roku. Puštanje graničnog prijelaza u rad planirano je zajedno s puštanjem mosta Svilaj. Dakle, početkom iduće 2020. godine.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Tonda22.07.2019. u 09:33
U nasoj zupaniji samo sanjaju o gospodarskim zonama, poslovnim zonama... cim se asfaltira neka cesta odmah idu mastanja o uspjehu nekog kraja...daj se malo spustita na zemlju i sagledajte realno stanje u zupaniji, pustite Marusiceve i HDZ-ove floskule i pridavanje... Prikaži sve magle o projektu Slavonija.
-