6556
Prikaza
3
Komentara
SLAVONSKI BROD/SVILAJ - Nakon dvije i pol godine od početka radova danas možemo, gotovo sa sigurnošću reći, kako je na jesen pred nama otvorenje ovoga mosta koji je važan i za Hrvatsku i za Bosnu i Hercegovinu, mosta koji se nalazi na koridoru VC i koji će u konačnici povezati Budimpeštu i Ploče, što i jeste cilj - kazao je ministar mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske Oleg Butković, koji je danas zajedno sa svojim kolegom Sašom Dalipagićem iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH-a posjetio gradilište mosta u Svilaju, gdje je polaganjem zadnjeg dijela čelične konstrukcije mosta, simbolično, premoštena rijeka Sava.
Most u Svilaju, čija je vrijednost radova 22.308.022,34 EUR bez PDV-a, važan je dio paneuropskog koridora VC i zajednička je investicija Republike Hrvatske (Hrvatske autoceste d.o.o.) i Bosne i Hercegovine. Svaka država financira 50% ugovorene vrijednosti, a hrvatski dio projekta financiran je sredstvima Europske unije, odnosno Instrumenta za povezivanje Europe (CEF ) u iznosu od 57,97% vrijednosti prihvatljivih troškova.
Ministar Butković osvrnuo se i na nastavak izgradnje koridora VC. - Hrvatske autoceste su otvorile natječaj i uskoro će odabrati izvođača radova za dio prema Belom Manastiru te očekujemo kako će Hrvatska svoj dio trase do točke spoja s Mađarskom izgraditi kroz dvije godine - zaključio je ministar Butković i pojasnio kako je za nastavak preostalih pet kilometara do granice s Mađarskom, već dogovorena kontaktna točka, a u izradi je i projektna dokumentacija.
Radovi na koridoru VC aktivno se provode i sa bosanskohercegovačke strane. Sredstva su osigurana, gradnja na pojedinim dionicama je u tijeku, a prilaz mostu u duljini od deset kilometara je završen. Do konačnog završetka koridora VC od mosta na Svilaju, kada bude završen i njime pušten promet, najviše će koristi imati stanovnici Svilaja.
- Ovdje je prisutno iseljavanje stanovništva, a mi se nadamo kako će se otvaranjem mosta stvoriti preduvjeti za razvoj gospodarstva i otvaranje poslovnih zona čime bi značajno utjecali na zadržavanje mladih - kazao je, uz ostalo, Dalipagić.
Podsjetimo, gradnja mosta počela je u rujnu 2016. godine, a unatoč problemima, poput odlaska Viadukta u stečaj te visokih vodostaja, ranije i sada, radovi bi trebali biti gotovi najkasnije do jeseni. I predstavnici Hrvatskih autocesta, baš kao i Oleg Butković i njegov kolega Saša Dalipagić, vjeruju kako će vremenske prilike pogodovati završetku poslova tim više što su radovi koji su bili usko vezani uz vodostaj, sada završeni.
Most je dug 660 m i širok 29 m, ima po tri vozna traka širine 3,5 metra u oba smjera i zaštitni prometni pojas od pola metra s obje strane te betonsku monolitnu pješačku stazu širine 0,75 m. Riječ je ujedno o prvom autocestovnom graničnom prijelazu punog profila između Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Njegovim puštanjem u promet u potpunosti će biti dovršena autocesta A5 Beli Manastir - Osijek - Svilaj u punom profilu, duljine 59 km.
Od puštanja u promet mosta u Svilaju koristi bi trebali imati i stanovnici Slavonskog Broda. Naime, očekuje se kako će većina teretnog prijevoza, kao i dio putničkih vozila posebice za većih gužvi, umjesto graničnog prijelaza u Slavonskom Brodu od jeseni koristiti upravo prijelaz kod mosta Svilaj. Značilo bi to izravno i smanjenje onečišćenja zraka u Slavonskom Brodu.