4818
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKIU BROD/STARA GRADIŠKA - Još nekoliko tjedana dijeli nas od trenutka kada će čelična konstrukcija mosta na rijeci Savi kod Stare Gradiške biti spojena. Mada nije riječ o Pelješkom mostu, njegovo spajanje od velike je važnosti kako za Hrvatsku tako i za Bosnu i Hercegovinu, ali i sam Slavonski Brod, jer bi u budućnosti, uz most na Svilaju, trebao 'preuzeti' dobar dio graničnog prometa, u prvom redu kamionskog, čime će se u velikoj mjeri smanjiti i onečišćenje zraka u gradu na Savi i njegovoj okolici.
- Posljednji segment mosta proizveden u pogonima Đuro Đaković montaže dopremljen je na gradilište i u narednim tjednima možemo očekivati spajanje mosta - za SBplus kazala je, prije nekoliko dana, Tea Duvnjak iz ĐĐ Montaže.
Da je tomu tako potvrdili su iz Hrvatskih cesta, koje su zajedno s Ministarstvom komunikacija i prometa BiH naručitelj izgradnje mosta preko Save, projekta vrijednog više od 19,5 milijuna eura bez PDV-a.
- Što se tiče samog mosta proizvedena je kompletna čelična konstrukcija mosta. Trenutno se ugrađuju elementi segmenta 15, tzv. upasni komad kojim će rasponska konstrukcija mosta biti spojena u središnjem dijelu raspona. Nakon ugradnje segmenta 15 uz pomoć hidrauličnih preša rasponska konstrukcija mosta će se dotjerati u takav položaj da se prvi i zadnji segment mosta, koji sada stoje na privremenim osloncima na upornjaku U1 i U4, mogu spojiti s ostatkom konstrukcije mosta. Očekuje se da će kontinuitet kompletne rasponske konstrukcije mosta biti ostvaren krajem listopada ove godine.
Na samom mostu potrebno je ugraditi prijelazne naprave i ležajeve. Potrebno je izvesti sustav hidroizolacije na koji dolaze asfaltni slojevi kolnika, postaviti stupove javne rasvjete s pripadajućom instalacijom, ogradu (pješačku i odbojnu) postaviti horizontalnu i vertikalnu prometnu signalizaciju.
Trenutno se u unutrašnjosti mosta izvode radovi na antikorozivnoj zaštiti unutrašnjosti sanduka mosta. U unutrašnjosti sanduka mosta potrebno je duž cijelog mosta postaviti cijevi sustava za odvodnju i završiti montažu hodne staze (staza koja služi za reviziju unutrašnjosti mosta).
Izvan mosta u tijeku je izrada zaštite pokosa nasipa betonskim pločama i humusiranje pokosa na dijelovima gdje je to projektom predviđeno te polaganje kanalica za odvodnju po pokosu nasipa. U zoni stupišta u tijeku je izrada obaloutvrde. Preostaje za izvesti dio nasipa do upornjaka U1 na strani RH te kolničku konstrukciju na trasi ceste na strani BiH.- na upit SBplus portala odgovorila je Tamara Pajić iz Ureda za odnose s javnošću Hrvatskih cesta.
Podsjetimo, kada bude gotov most će biti dug 426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri trake, po dvije u svakom smjeru. Svaki trak bit će širok 3,75 metara. Minimalna širina plovnog gabarita ispod mosta je 91 metar. Sama nosiva čelična konstrukcija mosta težine je 4.650 tona. Kako će izgledati moguće je vidjeti u video prilogu simulacije Hrvatskih cesta.