2601
Prikaza
0
Komentara
STARA GRADIŠKA – Trenutno je jedno od najvećih gradilišta na području ne samo Brodsko-posavske županije, nego i cijele Slavonije, ono kod Stare Gradiške. Riječ je o izgradnji mosta preko rijeke Save, projekta koji zajednički financiraju susjedna Bosna i Hercegovina i Hrvatska.
Podsjetimo, međudržavni most preko rijeke Save nedaleko Stare Gradiške projekt je vrijedan 19.540.997 € bez PDV-a, a zajednički ga rade Hrvatske ceste i Ministarstvo komunikacija i prometa BiH. Most je tek dio velikog projekta koji s hrvatske strane u nastavku predviđa izgradnju spojne ceste od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH odakle se nastavlja spojem na autocestu Gradiška-Banja Luka. Na taj način bit će spojen koridor E661 koji predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora protežući se od Balatona u Mađarskoj pa do Splita. Procijenjena vrijednost izgradnje spojne ceste s hrvatske strane iznosi 410 milijuna kuna.
Radovi na izgradnji mosta, bili su donekle usporeni vremenskim uvjetima, a kakva je trenutna situacija doznali smo u Hrvatskim cestama.
„Radovi na predmetnom projektu napreduju zadovoljavajućom dinamikom i sukladno planu.
U proizvodnom pogonu ĐĐ Montaže u Slavonskom Brodu proizvodi se čelična konstrukcija mosta sukladno planiranoj dinamici. Nabavljena je i u radionicu je dopremljena cjelokupna količina čelika za izradu rasponske konstrukcije mosta. Ukupno je proizvedeno ili je u proizvodnji 4772 tona od 4798 tona čelične konstrukcije (cca. 99,45 %)", odgovorili su iz Hrvatskih cesta.
Inače cjelokupni projekt obuhvaća izgradnju 50,79 metara dugačkog pristupnog puta do mosta s hrvatske strane što u cijelosti financiraju Hrvatske ceste, sami most ukupne duljine 462,25m što u omjerima 50:50 financiraju HC i BiH te 411,54 m dugačkog pristupnog puta što sa 100 posto sredstava financira BiH.
'U ovom trenutku na desnoj obali (BiH) u potpunosti su izvedeni šljunčani piloti i mlazno injektiranje. Izvedena je nasip od postojeće E-661 prema budućem mostu. Izgrađen je separator i propust u trupu cestovnog nasipa. Izgrađen je cestovni prolaz na lokaciji krune obrambenog nasipa na desnoj strani Save. Izgrađeno je stupište S3 i upornjak U4. U tijeku je izrada i polaganje armiranobetonskih ploča obaloutvrde dimenzija 3,00x1,25 m debljine 25 cm.
Na lijevoj obali (Republika Hrvatska) u potpunosti su izvedeni šljunčani piloti i mlazno injektiranje. Izgrađeno je stupište S2 što podrazumijeva iskop građevne jame pod zaštitom talpi, ugradnju podložnog betona, izradu temelja te kampada (mn.) stupa. Izgrađen je upornjak U1.
Radovi na mostu bili su malo usporeni krajem prošle i početkom ove godine kada je zbog visokog vodostaja rijeke Save poplavljen dio inundacije na kojem su bili strojevi i oprema te su dizalice bile evakuirane s tog područja dok vodostaj nije počeo padati. Međutim, ubrzo nakon toga, kad su se radovi mogli nastaviti, izvođač radova u suradnji s Hrvatskim cestama povećao je kapacitet i dinamiku gradnje kako bi dostigao kašnjenja nastala zbog prirodne nepogode.", poručili su iz Hrvatskih cesta.
Sudeći po svemu navedenom most kod Gradiške mogao bi biti gotov, kako je i planirano, sredinom travnja iduće godine.