4353
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD/STARA GRADIŠKA - I dok je most na rijeci Savi kod Svilaja gotov te za puštanje u promet čeka završetak svih radova s bosanskohercegovačke strane, onaj u blizini Stare Gradiške, čija je gradnja započela početkom listopada prošle godine, gradi se 'punom parom'. I to na tri lokacije: na desnoj obali Save u BiH, na lijevoj obali u Hrvatskoj te u proizvodnom pogonu Đuro Đaković Montaže, čiji su radnici zaduženi za izgradnju čelične konstrukcije mosta.
"S hrvatske strane izvedeni su radovi na poboljšanju temeljnog tla, odnosno šljunčani piloti. Izvedena je zaštita građevne jame stupišta S2 pobijanjem čeličnih talpi te je izvedeno mlazno injektiranje tla na poziciji istog stupišta. U tijeku je iskop građevne jame i radnje neophodne za osiguranje iskopa u smislu razupiranja čeličnih talpi. U tijeku je mlazno injektiranje na poziciji upornjaka U1. Na gradilište su dopremljeni segmenti čelične rasponske konstrukcije, koji se u proizvodnom pogonu tvrtke Đuro Đaković Montaža proizvode u skladu s planom.", na upit SBplus portala odgovorila je Tamara Pajić iz Ureda za odnose s javnošću Hrvatskih cesta.
Podsjetimo, procijenjena vrijednost radova je 221 milijun kuna, s tima da ih, u omjeru 50:50 posto, sufinanciraju Hrvatska i Bosna i Hercegovina. Most će, kada bude gotov, biti dug 426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri trake, po dvije u svakom smjeru. Svaki trak bit će širok 3,75 metara, a glavni rasponski sklop preko rijeke i inundacija (plavišta) je čelični sandučasti nosač s tri raspona od kojih bi onaj središnji, preko plovnog korita rijeke Save, trebao biti dug 170 metara, dok bi dva bočna raspona, na inundacijama, trebala biti duga po 128 metara. Minimalna širina plovnog gabarita ispod mosta je 91 metar. Stupovi središnjeg sklopa bit će puni, armiranobetonski, visine 13, odnosno 18 metara. Temeljenje će biti na pilotima. Sama nosiva čelična konstrukcija mosta težine je 4.650 tona, a posao njene izgradnje dobila je slavonskobrodska tvrtka Đuro Đaković Montaža.
- Ovaj posao je za Montažu vrlo značajan. Njegova vrijednost je četvrtina našeg godišnjeg prometa i tim više što će znatno uposliti naše proizvodne kapacitete u Slavonskom Brodu i povratak mostogradnji na velika vrata. Mi smo cijelo vrijeme gradili mostove, manjih težina i veličina, a sada je ovo jedan pravi veliki most na čijoj će proizvodnji i montaži biti angažirano oko stotinjak naših radnika - kazao je, prilikom svečanog otvorenja radova, Drago Čugura, iz ĐĐ Montaže.
A u Montaži danas kažu kako poslovi idu prema planiranom. „Đuro Đaković Montaža je do sada proizvela nešto više od polovice ukupnog broja čeličnih segmenata rasponske konstrukcije mosta teške ukupno pet tisuća tona. U tijeku je mobilizacija gradilišta, a sam kraj izgradnje mosta je planiran za prvu polovicu 2022. godine.", na upit SBplusa odgovorila je Tea Duvnjak iz Odnosa s javnošću Đuro Đaković Montaže.
Kada bude gotov, procjena je da bi ovim mostom za desetak godina trebalo prelaziti oko 28 tisuća vozila dnevno. Inače, njegova je izgradnja tek prvi dio velikog projekta u čijoj je drugoj fazi realizacije predviđena izgradnja spojne ceste od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH odakle se nastavlja spojem na autocestu Gradiška-Banja Luka. Na taj način bit će spojen koridor E661 koji predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora protežući se od Balatona u Mađarskoj pa do Splita. Procijenjena vrijednost izgradnje spojne ceste s hrvatske strane iznosi 410 milijuna kuna.