3520
Prikaza
0
Komentara
STARA GRADIŠKA - Most u Gradiški, koji će u budućnosti spajati dvije države, a o čijem smo tijeku izgradnje pisali OVDJE, Savu na tom dijelu trebao premostiti u lipnju iduće godine. No, sasvim je sigurno, baš poput mosta u Svilaju, koji je završen a još nije pušten u promet, i most u Gradiški do svoje pune funkcije trebat će pričekati izvjesno vrijeme.
- Most će biti u funkciji tek kada bude izgrađena druga faza projekta koja je trenutno u postupku javne nabave - izjavio je tada voditelj projekta od strane Hrvatskih cesta, Davor Crnković.
Podsjetimo, međudržavni most u Gradiški, projekt je vrijedan gotovo 19,6 milijuna eura koje s bosanskohercegovačke strane financira tamošnje Ministarstvo komunikacija i prometa s iznosom od 11.6 milijuna eura, a s hrvatske strane investitor su Hrvatske ceste s iznosom od gotovo osam milijuna eura. S bosanskohercegovačke strane infrastruktura za granični prijelaz je spremna, a potrebno je izgraditi tek mali dio pristupne ceste od prijelaza do samog mosta. No, s hrvatske strane, da bi most bio u funkciji, uz pristupnu cestu valja odraditi i posao izgradnje brze ceste od Okučana do granice.
- Prema informacijama s kojima mi raspolažemo ove godine bi trebalo biti otvaranje ponuda za izgradnju brze ceste. Ovisno o tome hoće li u procesu javne nabave biti žalbi ili neće, ona sigurno dvije do tri godine neće biti izgrađena. Uz to potrebno je izgraditi projektnu dokumentaciju za carinski prijelaz, ishoditi građevinske dozvole, provesti postupak javne nabave, izgraditi carinski prijelaz tako da mi ovdje na području Stare Gradiške ne vjerujemo kako će most u funkciji biti prije 2024./25. godine - kazao nam je načelnik Općine Stara Gradiška Velimir Paušić, čijim će stanovnicima most i cesta donijeti i pozitivnih i negativnih strana.
Dok jedni u svemu vide mogućnost za zapošljavanjem i smanjenjem gužvi, drugi se pak nadaju da će do završetka radova proteći što više vremena kako ne bi ostali bez izvora primanja. - Mi ćemo od ovoga mosta imati i pozitivnih i negativnih strana. Ako gledamo pozitivnu stranu to je ona gdje se mi nadamo kako će novi carinski prijelaz otvoriti još radnih mjesta. Naime, želimo vjerovati kako će politika države biti da se tu zapošljavaju lokalci. Znači ne moraju to biti ljudi s naše općine ako nemamo ovdje potrebnog profila radnika, ali da barem budu iz okolnih mjesta. Pozitivno je i to što će dio prometa biti preusmjeren čime bismo mi ovdje bili lišeni većih gužvi na cesti. Negativna strana završetka brze ceste i puštanja mosta u promet je ta da će onim koji žive od tranzita, koji na ovom potezu imaju svoje ugostiteljske objekte, u budućnosti osjetiti smanjenje prometa. - pojasnio je Paušić.
Sada je trenutno teško govoriti kada će točno brza cesta biti gotova, no ono što je sigurno je, da će kada bude završena postati važan dio prometnog pravca 'Granica Republike Mađarske – Virovitica – Okučani –granica Bosne i Hercegovine'' koji ima i europski značaj kroz činjenicu da je sastavni dio europskog priključnog transverzalnog cestovnog smjera E-661, koji povezuje Split s Banja Lukom i Balatonom. No, do tada proći će još, sasvim sigurno, izvjesno vrijeme u kojem će most u Gradiški, baš poput onog u Svilaju, gotov čekati da njime prođu prva vozila. U Svilaju još čekamo da bosanskohercegovačka strana završi svoj dio radova, u Gradiški ćemo čekati da to isto učini hrvatska strana, a mostovi će stajati spajajući obale, ali još uvijek ne i ljude.