7286
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD/STARA GRADIŠKA - Dugo najavljivana realizacija projekta izgradnje mosta na rijeci Savi kod Stare Gradiške sada konačno kreće. Naime, tijekom sutrašnjeg dana predviđena je svečanost obilježavanja početka konkretnih radova na izgradnji ovoga više stotina milijuna kuna vrijednog projekta.
Na svečanosti, koja bi prema najavama trebala početi oko 14 sati, očekuje se nazočnost hrvatskog ministra Olega Butkovića, predstavnika Hrvatskih cesta, a spominje se i mogućnost dolaska samog premijera Andreja Plenkovića. Uz ministra Butkovića svečanosti će prisustvovati i član Predsjedništva BiH, Milorad Dodik, europska povjerenica za mobilnost i promet, Violeta Bulc, šef delegacije EU i specijalni predstavnik EU u BiH, Johann Sattler te zamjenik ministra komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, Saša Dalipagić.
Podsjetimo, sporazumom između Vlade Republike Hrvatske i Vijeća ministara Bosne i Hercegovine o izgradnji međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Gradiške i priključnih graničnih dionica međudržavne ceste E661 od 22. studenoga 2011. godine definiran je pravni okvir za zajedničku provedbu predmetnog projekta. Njime su uređene ne samo osnove suradnje i zajedničke izgradnje mosta nego i koordinacija i usklađivanje priprema za gradnju priključnih graničnih dionica, a to su: dionica brze ceste Okučani – granica Bosne i Hercegovine i dionica autoceste Gradiška (BiH) – granica Republike Hrvatske, koja predstavlja spoj na već izgrađenu dionicu autoceste E661 na teritoriju Bosne i Hercegovine, Gradiška – Banja Luka (Mahovljani).
Naime, u prvoj fazi realizacije ovoga projekta gradit će se most preko rijeke Save kod Gradiške, čija je vrijednost procijenjena na 221 milijun kuna, s tim da ga zajednički, u omjeru 50:50 posto sufinanciraju Hrvatska i BiH. U drugoj fazi radit će se nove spojne ceste od mosta do čvora Okučani na autocesti A3 (Faza II) što će biti dio koridora E661, a uz to predstavlja vezu na koridor X susjedne Bosne i Hercegovine te je potpora razvoju cijele regije. Procijenjena vrijednost izgradnje spojne ceste s hrvatske strane iznosi 410 milijuna kuna.
U lipnju prošle godine izabran je i izvođač radova, skojim je ugovor o izgradnji poptisan u srpnju ove godine u sjedištu Hrvatskih cesta. U konkurenciji konzorcija talijanskih tvrtki ICM i Maeg Construzioni (46,2 mil. eura) i konzorcija Heringa iz BiH te beogradske Mostogradnje (41,4 mil. eura), koji su 'otpali' zbog previsoku cijene odnosno spornog dugovanja državi, izabran je treći konzorcij kojeg čine Integral Inženjering iz Laktaša (BiH) te hrvatske tvrtke Đuro Đaković Montaža i Zagreb montaža, koji su dostavili najpovoljniju ponudu od 23,49 milijuna eura s PDV-om. I dok je Integral Inženjering zadužen u ovom poslu za građevinske radove slavonskobrodska Montaža dobila je posao izgradnje i montaže čelične konstrukcije, na čijem će dijelu raditi i Zagreb montaža. Riječ je o poslu za koji je ugovorom predviđeno 30 mjeseci, tijekom kojih bi u raznim fazama posla, kako SBplus doznaje, trebalo biti angažirano oko stotinjak radnika ĐĐ Montaže.
Za sada, zbog ugovornih obveza. Montaža ne izlazi s više detalja vezanim uz ovaj posao kao niti s podatcima koliko on sam znači za poslovanje, ali su već za idući tjedan najavili medijsku konferenciju na kojoj će pred javnost izaći s daleko više podataka. vezanim uz ovaj projekt koji sasvim sigurno predstavlja novi iskorak u radu i poslovanju.
Ono što se, vezano za izgradnju mosta na Savi kod Gradiške, sada još zna je kako mu je ukupna duljina 426, a širina 22,6 metara. Imat će četiri prometna traka od kojih će svaki biti širok 3,75 metara, a glavni rasponski sklop preko rijeke i inundacija (plavišta) je čelični sandučasti nosač s tri raspona od kojih bi onaj središnji, preko plovnog korita rijeke Save, trebao biti dug 170 metara, dok bi dva bočna raspona, na inundacijama, trebala biti duga po 128 metara. Minimalna širina plovnog gabarita ispod mosta je 91 metar. Stupovi središnjeg sklopa bit će puni, armiranobetonski, visine 13, odnosno 18 metara. Temeljenje će biti na pilotima, a most Gradiška spojio bi, kako je već rečeno, bosanskohercegovačku autocestu s planiranom četverotračnom brzom cestom s hrvatske strane koja bi išla od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH.
Kada bude gotov, procjena je da bi ovim mostom za desetak godina trebalo prelaziti oko 28 tisuća vozila dnevno. S obzirom da se s druge strane Brodsko-posavske županije, kod Svilaja, kraju privode radovi na izgradnji šesterotračnog mosta ukupne 22.308.022,34 EUR bez PDV-a, koji je važan dio paneuropskog koridora VC, sasvim je izvjesno da će i jedan i drugi odvući dobar dio prometa s graničnog prijelaza u Slavonskom Brodu. Značilo bi to, ne samo manje gužve za blagdane i u sezoni nego i čišći zrak zbog manjeg broja vozila koja bi prometovala ovom lokacijom. Hoće li u konačnici radovi na zapadu i istoku županije dovesti, uz odvlačenje prometa, i do odvlačenja gospodarstvenika i potencijalnih tranzitnih turista, druga je priča čija će se eventualna (ne)realizacija pokazati kroz vrijeme.