/ 40
9668
Prikaza
0
Komentara
STARA GRADIŠKA - Nakon što su izvođači krajem proteklog mjeseca, zbog visokog vodostaja rijeke Save, morali angažirati ronioce, radovi na mostu Gradiška nastavljeni su i radi se punom paru. Da je tomu tako uvjerili smo se i sami kada smo tijekom srijede prijepodne, posjetili gradilište s bosansko-hercegovačke strane s koje na montaži čelične konstrukcije rade djelatnici Đuro Đaković Montaže.
- Mi smo ovdje s radovima predmontaže započeli 27. srpnja ove godine. Nastavili smo s montažom segmenta koji se nalazi iznad stupa, a onda je zbog visokog vodostaja, sve stalo na 15-ak dana - prisjetio se Mato Martić, voditelj radova ĐĐ Montaže na mostu Gradiška.
Mostu će se sastojati od ukupno 30 segmenata. Do sada su, doznajemo, od Anite Blažević voditeljice projekta sa strane ĐĐ Montaže, ugrađena tri segmenta težine oko 650 do 700 tona.
- Ovo je za mene, kao voditelja projekta, prvi most. Riječ je o velikom projektu gdje Montaža, kao jedan od predstavnika Zajednice izvođača obavlja cjelokupnu izradu samog mosta, svu antikorozivnu zaštitu te montažu polovice čelične rasponske konstrukcije mosta - izjavila je Blažević, koja je na gradilištu prosječno dva puta tjedno kontrolirajući, zajedno sa ostalim svojim kolegama, teku li radovi po planu.
U halama ĐĐ Montaže izrađeno je 70 posto čelične konstrukcije, koja će u konačnici težiti pet tisuća tona, a od koje je dio dopremljen na hrvatsku, a dio na bosanskohercegovačku stranu.
- Premošćivanje Save trebalo bi biti u lipnju iduće godine bude li se sve odvijalo prema planu i bez teškoća. No u slučaju mosta u Gradiški to ne ovisi sve samo o Đuri Đakoviću. Naime, mi konstrukciju montiramo s bosanske strane, a sa susjedne hrvatske strane radove izvode kolege iz Zagreb Montaže. Mjesečno se ugradi oko 200 tona konstrukcije - pojasnio je Martić, dodajući kako je svako spajanje mosta svojevrsna proslava do novog susreta na novom gradilištu. - Tako će biti i radnicima na ovome mostu. Svima osim meni, jer meni je ovo svojevrstan maturalni rad. Poslije ovog mosta idem u mirovinu - kazao je Martić.
To da je svaki most priča za sebe jer govori o spajanju, ne samo obala nego i ljudi, složio se i Marko Lovrić, glavni inženjer gradilišta. - Svaki most je projekt uz koji se veže dobra atmosfera, jer su ljudi svjesni njegove uloge spajanja. Tako je i na ovom gradilištu na kojem radi ukupno oko 120 radnika. - Trenutno je, kako se vidi u tijeku montaža čelične konstrukcije i radovi se odvijaju prema planu. - istaknuo je Lovrić.
Podsjetimo, prvi radovi na kompletnom gradilištu krenuli su još u desetom mjesecu prošle godine. Nakon poteškoća uzrokovanih početkom godine epidemijom COVID-a, zbog čega je došlo do zastoja u mogućnosti nabavke repromaterijala, ali i otežane fluktuacije radne snage, radovi su nastavljeni. - Sada su svi problemi prebrođeni. Na gradilištu sve funkcionira prema planu, a kašnjenja su se najviše očitovala u izradi stupišta S3 - kazao je Davor Crnković, voditelj projekta od strane HC koje su investitori s hrvatske strane, dok je s bosanskohercegovačke strane to Ministarstvo komunikacija i transporta.
Uz ĐĐ Montažu i Zagreb montažu, Zajednicu poslovnih subjekata angažiranih na ovome projektu, vrijednom 19,5 milijuna eura, čini i bosanskohercegovački Integral inženjering. - Mi smo bili angažirani na građevinskim radovima i to smo sve izveli i pripremili kako bi mogla uslijediti montaža čelične konstrukcije koja je sada u tijeku. Preostalo nam je još završiti posao zaštite obloge nasipa od voda, kao i nešto sitnijih betonskih i građevinskih radova - istaknuo je Radimir Gvozdenović, građevinski inženjer iz Integrala.
U ovome trenutku na gradilištu je, s bosanskohercegovačke strane 20-ak radnika Integrala i 50-ak Montažinih djelatnika i svi se nadaju kako većih poteškoća u realizaciji ovoga projekta neće biti. - Probleme koje smo do sada imali smo 'premostili' - kazala je Anita Blažević. Sada je, nadaju se svi, ostalo premostiti samo rijeku. Kako bi spajala. Ne samo obale, nego i ljude.