2102
Prikaza
0
Komentara
STARA GRADIŠKA - Visoki vodostaj rijeke Save još jednom je usporio radove na izgradnji međudržavnog mosta preko rijeke Save nedaleko Stare Gradiške. Potvrdili su to,, za SBplus portal i iz Hrvatskih cesta koje su, zajedno s Ministarstvom komunikacija i prometa BiH, naručitelj 19.540.997 € bez PDV-a, vrijednih radova na izgradnji mosta koji je će imati četiri trake.
"U razdoblju između Božića i Sveta Tri Kralja uslijed visokog vodostaja rijeke Save došlo je do plavljenja dijela inundacije na kojem su strojevi i oprema te su dizalice na neko vrijeme bile evakuirane iz inundacije dok se vodostaj nije počeo smanjivati. Trenutno vodostaj nema utjecaja na izvođenje radova.", piše u odgovoru koji je SBplus portalu dostavljen iz Hrvatskih cesta, a koji je potpisala Tamara Pejić iz tamošnjeg Ureda za odnose s javnošću. Podsjetimo, takva slična situacija dogodila se u listopadu kada su angažirani i brodski ronioci.
Razlog je to, uz ostalo, zbog kojeg radovi kasnu u odnosu na planirano, no na terenu se, uvjeravaju iz Hrvatskih cesta, poduzimaju sve potrebne aktivnosti kako bi se zaostatci nadomjestili.
"Za sada je još uvijek evidentno kašnjenje iako je dinamika izvođenja radova brža od planirane. Izvođač radova ulaže napore da se kašnjenje smanji te i bilježimo smanjenje kašnjenja. Proizvodnja čelične konstrukcije cijelo se vrijeme odvija po planiranoj dinamici i unutar planiranih rokova.", pojasnili su iz Hrvatskih cesta.
U ovome trenutku na bosanskohercegovačkoj strani izvedeni su svi armirano betonski radovi na donjem ustroju mosta koje je trenutno moguće izvesti, dok su na hrvatskoj strani u tijeku armiranobetonski radovi na izgradnji upornjaka U1. Ugrađeno je 543 od 810 m3 betona. "Na BiH strani je završena izgradnja nasipa za pristup mostu do kote posteljice na koju kasnije dolazi kolnička konstrukcija kada za to dođe vrijeme, a na susjednoj bosanskohercegovačkoj strani radnici trenutno rade na izradi obloga nasipa u inundaciji armirano-betonskim pločama.
Na strani RH-a na stupištu S2 ugrađen je jedan segment rasponske konstrukcije mosta (segment br.9). Predmontaža segmenta 8 je u tijeku,a Montaža donjeg pojasa segmenta 8 počela je jučer 22. siječnja 2021. godine." istaknuli su iz Hrvatskih cesta, iz kojih naglašavaju kako je na hrvatsku stranu ovoga velikog gradilišta ukupno dopremljeno 517 tona od čega je 275 tona ugrađeno u rasponsku konstrukciju mosta.
"Na strani BiH u tijeku je zavarivanje segmenta br.9 i segmenta br. 25 u rasponsku konstrukciju mosta. Sedam segmenata je postavljeno s BiH strane gdje je dopremljeno ukupno1488 tona čelične konstrukcije mosta od čega je u most ugrađeno 1288 tona.", dodali su iz Hrvatskih cesta.
Podsjetimo, naručitelj izgradnje međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Stare Gradiške su Hrvatske ceste d.o.o. i Ministarstvo komunikacija i prometa BiH. Ugovorena vrijednost radova je 19.540.997 € bez PDV-a. Kada bude gotov most će biti dugačak 426 a širok 22,5 metra, imat će četiri prometne trake, po dvije u svakom smjeru pojedinačne širine 3,75 metara. Radovi na njegovoj izgradnji počeli su 16. listopada 2019. godine, a planirano je da bude gotov do kraja iduće 2022. godine.
U drugoj fazi realizacije ovog višemilijunskog projekta predviđena je izgradnja spojne ceste od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH odakle se nastavlja spojem na autocestu Gradiška-Banja Luka. Na taj način bit će spojen koridor E661 koji predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora protežući se od Balatona u Mađarskoj pa do Splita. Procijenjena vrijednost izgradnje spojne ceste s hrvatske strane iznosi 410 milijuna kuna.
S druge strane granice, u BiH, u međuvremenu su izgrađeni i novi carinski terminal te granični prijelaz koji će biti pušteni u rad završetkom poslova na ovom višemilijunskom međudržavnom projektu od kojeg korist, kroz porast prometa i mogućnosti zapošljavanja, očekuju građani s obje strane rijeke Save.