5525
Prikaza
0
Komentara
LOVČIĆ/BUČJE - Nastavak modernizacije ceste između Lovčića i Bučja zapeo je na dionici koja pripada Županiji brodsko-posavskoj. Prije četiri godine ŽUC Požeško-slavonske županije svoju dionicu od Bučja do granice sa Brodsko-posavskom županijom, u dužini od 600 metara u potpunosti je obnovio i modernizirao, dok je ostalih oko 1600 metara sa lovčanske strane, odnosno Brodsko-posavske, ostalo neuređeno i neizgrađeno te je i dalje u statusu običnog makadamskog nerazvrstanog lokalnog puta.
Kako sada stvari stoje, radovi na dijelu ceste između Lovčića i Bučja, niti ove 2019. godine, neće biti nastavljeni. Upit o sudbini ove dionice uputili smo ravnatelju ŽUC Brodsko-posavske županije, dip.ing. Antunu Dukiću.
"Županijska uprava za ceste Brodsko-posavske županije ishodila je građevinsku dozvolu za dionicu ceste Lovčić-granica Brodsko-posavske i Požeško-slavonske županije. Gradnja iste od strane ŽUC biti će predložena za realizaciju u 2020. godini. Odluku o ovom prijedlogu donosi Upravno vijeće ŽUC, Župan Brodsko-posavske županije i Županijska skupština." piše u odgovoru koji smo zaprimili a koji zvuči vrlo optimistično i daje nadu te ujedno razuvjerava one skeptike i pesimiste koji sumnjaju kako povezanost Brodsko-posavske i Požeško-slavonske županije modernom cestovnom prometnicom između neće biti privedena kraju.
Kakvo je uopće značenje ove prometnice? U današnjem vremenu možda veće nego u prošlosti i ako usporedbe nekih vrijednosti i značenja u vremenskim distancama nikada i nikako nije dobro komparirati. Cesta između Lovčića i Bučja prije svega je alternativa ostalim prometnicama koje spajaju županije Brodsko-posavsku i Požeško-slavonsku, odnosno područja Grada Pleternice i Općine Brodski Stupnik i veoma je bitna za sela ovog kraja, pogotovo za njihovu društvenu i gospodarsku održivost, čemu u značajnoj mjeri može doprinijeti i razvoju ruralnoga turizma. U vrijeme iseljavanje i napuštanja ruralnih područja upravo je jedan od glavnih uzroka i razloga takvog trenda loša prometna i komunalna infrastruktura, međusobna nepovezanost , kao i loša povezanost sa većim urbanim središtima, što upravo i ovom kraju nedostaje.
U današnjem vremenu i okolnostima Bučje je jedno od vitalnijih sela, što njegovim žiteljima daje za pravo da vjeruju u svoju bolju budućnost, naravno ukoliko ona bude osigurana kvalitetnijim uvjetima života, od prometnog, društvenog te komunalnog standarda, pa do stabilnih i dostatnih izvora prihoda. Na žalost, Lovčić je selo u raseljavanju i izumiranju, ali to ne umanjuje njegovu vrijednost i značaj u ovom vremenu i prostoru. Ovo selo ima svoju drugačiju budućnost i perspektivu i to iz razloga, što postoje razmišljanja i nastojanja u općini Brodski Stupnik , koju vrlo uspješno vodi ambiciozni i poduzetni mladi načelnik, Goran Jelinić, da se revitalizacija i opstanak Lovčića u ovim današnjim okolnostima realizira kroz projekt Etno-eko sela i da se time dobije drugačija dimenzija i vrijednost budućeg Lovčića kao središta ruralnoga turizma. Možda Lovčić nikada i neće dostići svoju slavu i značaj koji je imao u drugoj polovici devetnaestog i početkom dvadesetog stoljeća, kada je bio jedno od najvećih sajmišta stokom i ostalim dobrima na području cijele Hrvatske Panonije, ali to je ipak bilo neko drugo vrijeme, sa drugim i drugačijim načinom življenja, a sigurno je i stoke puno više tada bilo nego što je danas ima.
Zbog bogate i ponosne prošlosti ovog graničarskog kraja, ali i zbog budućnosti Lovčića i Bučja, koja će biti onakva kakva u ovom trenutku može biti i u kojem se pravcu usmjeri, treba ostati uporan u nastojanjima da se radovi na cesti između ova dva sela privedu kraju, jer ne bi bilo dobro da nekima bude žao što to nije učinjeno onda kada su mogućnosti i okolnosti za to postojale. Ono što je na žalost u Hrvatskoj karakteristično izgleda da se, na svu sreću, neće preslikati na ovaj slučaj, a to je, da je lakše spojiti i izgraditi cestu ili most između dvije države, nego li je to moguće napraviti između dvije Županije. Da bi to stvarno i bilo tako u ovom ,,slučaju" svoj bi doprinos aktivnije trebali dati i župani Marušić i Tomašević, sa čvrstom potporom i stavom.