STARA GRADIŠKA - Nakon što je sredinom listopada 2021. godine spojena čelična konstrukcija mosta na Savi, koju su izradili djelatnici Đuro Đaković Montaže, radovi su nastavljeni dalje.
Planirani rok izgradnje za II Fazu (od mosta preko rijeke Save do spoja na D5 u čvorištu Nova Varoš) je dvije godine. Za III Fazu (od čvorišta Nova Varoš do cestarinskog prolaza Okučani na autocesti A3) u tijeku je ishođenje građevinske dozvole, te se planira kako bi izgradnja mogla početi početkom IV. kvartala 2022.godine.
U ovome trenutku, kako je SBplus doznao u Hrvatskim cestama, u tijeku su radovi na antikorozivnoj zaštiti mosta.
„U tijeku je izrada antikorozivne zaštite (AKZ) i to uglavnom u unutrašnjosti mosta. Kada vremenske prilike budu dozvoljavale isto će biti učinjeno i na vanjskom dijelu sanduka mosta što podrazumijeva pjeskarenje zavara i nanošenje slojeva AKZ-a. U unutrašnjosti mosta također se ugrađuju cijevi sustava za odvodnju oborinskih voda. Radovi na izradi kolničke konstrukcije na trasi se trenutno ne izvode zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta. Predstoji izrada sustava hidroizolacije orto ploče, ugradnja asfalta, prometne opreme i signalizacije.", na upit SBplus portala odgovorili su iz Hrvatskih cesta, dodajući kako se radovi se odvijaju sukladno predviđenoj dinamici, te se planiraju završiti u ugovornom roku.
Podsjetimo, međudržavni most preko rijeke Save nedaleko Stare Gradiške projekt je vrijedan 19.540.997 eura bez PDV-a, a zajednički ga rade Hrvatske ceste i Ministarstvo komunikacija i prometa BiH. Inače cjelokupni projekt obuhvaća izgradnju 50,79 metara dugačkog pristupnog puta do mosta s hrvatske strane što u cijelosti financiraju Hrvatske ceste, sami most ukupne duljine 462,25 metara što u omjerima 50:50 financiraju HC i BiH te 411,54 metara dugačkog pristupnog puta što sa sto posto sredstava financira BiH.
No, on je tek dio velikog projekta koji s hrvatske strane u nastavku predviđa izgradnju spojne ceste od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH odakle se nastavlja spojem na autocestu Gradiška-Banja Luka. Na taj način bit će spojen koridor E661 koji predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora protežući se od Balatona u Mađarskoj pa do Splita. Procijenjena vrijednost izgradnje spojne ceste s hrvatske strane iznosi 410 milijuna kuna.
U Hrvatskim cestama doznali smo i što je s izgradnjom spojne ceste, kada kreće njena izgradnja te hoće li i u kojoj mjeri na njenu izgradnju utjecati eventualni arheološki radovi na tom potezu.
„Potpisan je ugovor za radove kao i ugovor za nadzor nad izgradnjom II Faze (od mosta preko rijeke Save do spoja na D5 u čvorištu Nova Varoš) te se početak radova planira početkom 2022. godine.
Ukoliko se arheološkim istražnim radovima pokaže da je na trasi prometnice potrebno izvesti zaštitne arheološke radove, radovi će se planirati na način da arheološki zaštitni radovi ne uzrokuju kašnjenje u rokovima izgradnje. Inače, planirani rok izgradnje za II Fazu (od mosta preko rijeke Save do spoja na D5 u čvorištu Nova Varoš) je dvije godine. Za III Fazu (od čvorišta Nova Varoš do cestarinskog prolaza Okučani na autocesti A3) u tijeku je ishođenje građevinske dozvole, te se planira izgradnja s početkom IV. kvartala 2022.godine.", odgovorili su iz Hrvatskih cesta.
Podsjetimo, procijenjena vrijednost spojne ceste iznosi 410 milijuna kuna. Kako su nam kazali iz Hrvatskih cesta ta sredstva „za sada nisu osigurana iz bespovratnih sredstava EU, ali se istražuju mogućnosti za apliciranje za sredstva iz fondova retroaktivno".
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -