AP/SBplus
123
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - U prostorijama Hrvatske gospodarske komore - Županijske komore Slavonski Brod održana je u ponedjeljak završna konferencija projekta „Izrada studija i projektne dokumentacije za terminal za opasne terete u luci Slavonski Brod“. Razdoblje provedbe projekta je od 16. kolovoza 2021. godine do kraja 2025. godine, a ukupna vrijednost projekta izrade studije i potrebne dokumentacije iznosi 1,22 milijuna eura (s PDV-om).
Naime, kako smo u svibnju objavili, planirani terminal u Luci Brod bit će prvi takve vrste u Republici Hrvatskoj, a ima u cilju prihvat i manipulaciju takozvanim opasnim teretima - dok je dominantna funkcija terminala zapravo opskrba putem autocisterni u fiksne spremnike dizela i biodizela te nakon toga i njihov pretovar (u kontroliranom okruženju) na plovila na rijeci Savi.
Prezentaciju projekta vodio je Igor Tadić, projektant na poslovima izrade projektne i studijske dokumentacije u sektoru gospodarenja otpadom u tvrtki Hidroing d.o.o., koja je s partnerima Ekonerg d.o.o. i Geokon-Zagreb d.d. izradila projekt.
Odmah na početku istaknuo je kako je terminal vrlo siguran, što je ujedno i glavno pitanje javnosti nakon što je pročitan sam 'opasan' naziv terminala.
- Ovaj ugovor je bio specifičan. Da bismo ishodili rješenje prihvatljivosti zahvata za okoliš od strane Ministarstva zaštite okoliša i zelene tranzicije, napravljena je prilično opsežna sigurnosna dokumentacija, procjene rizika - kako za zdravlje ljudi, tako i za incidentne slučajeve. Svi potencijalni aspekti ovakvog terminala su sagledani. Ocijenjeno je kako je rizik u domeni prihvatljivoga, po europskim direktivama za takve vrste terminala. - rekao je Tadić i dodao kako misli da ljudi ne trebaju brinuti oko projekta i samog terminala.
Srce budućeg terminala čini vertikalna obala duljine oko sto metara, a među projektnim sadržajima su i interne prometnice, ulazno-izlazna zona, vagarske kućice te rekonstruirana željeznička pruga. Na terminalu će se nalaziti i spremnici dizela sa svom popratnom infrastrukturom, bit će izgrađena struktura za pretovar bioplina i vodika te infrastruktura za prihvat otpada s plovila - sve ono što će ovaj terminal činiti ultramodalnim.
Interno, ovaj projekt terminala izvođači zovu „Faza 1- uspostava terminala“ - jer je sam predviđen i za moguće buduće nadogradnje.
- Ako se javi značajnija potreba za bioplinom i vodikom, moguće je terminal unaprijediti u fazu 2 i 3. - rekao je voditelj prezentacije Tadić.
- Sadržajno je projekt izuzetno zahtjevan. Sastoji se od jako zahtjevnih građevinskih konstrukcija, od otvaranja potencijala energetskim sustavima, skladištenjima, opskrbi, uvođenju alternativnih goriva, otvaranju Luke Slavonski Brod prema zelenim kategorijama koje se otvaraju Green Dealom i otvaraju vrata Luci Slavonski Brod na još višu razinu usluge. - rekla je Kunštek.
Ukupni prihvatljivi troškovi projekta iznose oko 33,4 milijuna eura (s PDV-om) i trajat će, prema Planu provedbe, 35 mjeseci. Sama gradnja Terminala trajat će 30 mjeseci i koštati nešto više od 22,7 milijuna.
Ravnatelj Lučke uprave Slavonski Brod, Marijan Jurić, rekao je kako, iako sporo, projekt „ide“ u dobrom smjeru.
- Projekt ide. Ja sam naglasio kako je ovo prva riječna luka u Hrvatskoj koja je napravljena nakon Domovinskog rata. Sve ostale su već bile još od Austro-Ugarske, a mi smo krenuli od nule. Tako i ovaj projekt. Ovo je prvi projekt u Hrvatskoj koji se radi, a cilj mu je zaštititi rijeku Savu. - rekao je Jurić i dodao kako će plovnost Save uskoro biti riješena.
- Ljudi stalno iščekuju da se Sava pokrene. Brodovi s Crnog mora i Podunavlja će krenuti prema Slavonskom Brodu. Velik je interes u prijevozu roba prema Slavonskom Brodu, ali je velik interes i kod nas. Od Đure Đakovića, Požege, do dijela Bosne i Mađarske - koji bi htjeli kod nas pretovarati i specijalne terete. - izjavio je Ravnatelj Lučke uprave.
- Čast mi je i zadovoljstvo što možemo biti domaćin ovakvog skupa. Danas smo vidjeli prezentaciju iznimno bitnog projekta za našu županiju i grad, a svakako za Lučku upravu Slavonski Brod koja je možda najaktivnija lučka uprava unutarnje plovidbe. Svakako je budućnost svijetla, vrlo bitan projekt u smislu ekologije, transporta i pretovara u luci. Projekt donosi, osim svojih direktnih benefita, i otvaranje novih radnih mjesta, bolju povezanost s ostatkom države. Ovo je i otvaranje pravog puta čišćenja i uređenja korita rijeke Save kako bi plovnost bila dostupna tijekom cijele godine. - rekao je Ćosić.
Ovom prezentacijom stavljen je još jednom naglasak na važnost Slavonskog Broda kao velike točke (riječnog) prometa. Bude li kvalitetno proveden, na način kako je to danas prezentirano, Luka Slavonski Brod ulazi u potpuno novu fazu, a s njom i cijelo riječno gospodarstvo ovog dijela zemlje.