SLAVONSKI BROD / GUNJA - Gradovi i mjesta istočne Hrvatske koji se nalaze uz rijeku Savu, prirodnu, ali i državnu granicu sa susjednom Bosnom i Hercegovinom, zbog gustog prometa na graničnim prijelazima često imaju problema. Koliko god prednosti 'krila' blizina susjeda, kod kojih se štošta može nabaviti po povoljnijoj cijeni, toliko ona ima i svojih mana.
Slavonski se Brod, primjerice, zbog Graničnog prijelaza u neposrednoj blizini centra grada i naselja, godinama bori s onečišćenim zrakom jer automobili satima stoje u nepreglednim kolonama koje su tijekom posljednjih blagdanskih dana doslovno zagušile i ostale prometnice poput slavonskobrodske avenije i prilaza trgovačkom centru, a u cijelosti su blokirale i brzu cestu koja vodi do zapadnog izlaza/ulaza u grad.
Osim što se kod prijelaza poput slavonskobrodskih, radi o mostu, u doslovnom i prenesenom značenju, između 'gastarbajtera' i njihovih domovina, važne su to točke trgovine te poveznice europskih zemalja i država poput Turske odnosno onih u njezinom okruženju. To znači kako, osim privatnih automobila, te mostove 'gaze' i teški teretni kamioni te cisterne.
Dio problema trebala bi kroz nekoliko godina riješiti izgradnja novih mostova preko rijeke Save koji će također spajati Bosnu i Hercegovinu s Europom. Radi se o mostu kod Svilaja koji je sastavni je dio međunarodnog cestovnog koridora 5C (Budimpešta - Beli Manastir - Osijek - Sarajevo - Ploče) te novom mostu u Staroj Gradiški. Ipak, njihov se završetak očekuje tek nakon 2020. godine.
Kako piše Glas Slavonije, Granični prijelaz Gunja - Distrikt Brčko, ima slične probleme kao i Slavonski Brod. Tim putem svakodnevno, u oba smjera, prometuju desetci tegljača koji uništavaju prometnice i mještanima remete normalan život. Gužve su česte, posebice ljeti, a svi putnici moraju proći kroz sami centar tih mjesta, uz škole i obiteljske kuće.
No, dok je u Slavonskom Brodu most nakon rata temeljito obnovljen, onaj koji spaja Gunju i Brčko, sagrađen 1894. godine, više je puta samo 'pokrpan' nakon rušenja. Stručnjaci procjenjuju kako nije siguran za daljnju upotrebu pa je trenutno na snazi obustava prometa za teretna vozila i autobuse. Vlada Brčko Distrikta formirat će komisiju koja će kroz deset dana predložiti alternativno rješenje odvijanja prometa kao i prijedlog obnove mosta.
Širenje Europske unije koje je dovelo do toga da Hrvatska čini vanjsku granicu i poligon za veliki uvoz odnosno izvoz robe, očigledno je nespremnima zatekao mnoge granične prijelaze koji se teško bore s velikim priljevom putnika i dobara. Osim toga, kako u svojim priopćenjima piše Policijska uprava brodsko-posavska, to su sada česta mjesta počinjenja kaznenih djela - bilo da se radi o krijumčarenju ljudi ili 'švercu' duhana i droge. Svjesni kako se ništa ne može promijeniti preko noći, stanovnici pograničnih područja s obje strane obale Save strpljivo čekaju da država konačno riješi njihove probleme. I njima je u interesu da ostanu tako važna europska točka, ali, jednako tako, da imaju ispunjena osnovna ljudska prava i životne uvjete.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
profesor28.01.2019. u 22:18
Ne vjerujem da neće biti u funkciji. Nije problem postaviti jedan kontejner s BiH strane kao privremeno rješenje (nismo ni mi prema Bosanskom Brodu imali odmah ovaj granični prijelaz nego godinama neprikladni kontejner na prilazu mostu) ili dogovoriti se pa... Prikaži sve da privremeno BiH carinici budu u našim objektima, takvo rješenje postoji već u Neumu. A baš da neće most Svilaj otvoriti zbog takvih sitnica, nisam siguran,ipak vidjet ćemo ovog ljeta...
-