Kad ste se posljednji put vozili brodskim taxijem? Jeste li, zapravo, ikada koristili taxi usluge? Niste?! Onda pripadate onoj ogromnoj većini Brođana koja je taxi vozila vidjela samo izvana, uglavnom na Trgu hrvatskog proljeća, pored autobusnog kolodvora. Ne zovete taxi?! Imate svoje vozilo, a ako nemate vi, ima susjed ili rođak, imate gradski prijevoz, imate noge... A njih sedamnaest strpljivo u redu stoje, čekaju svoje putnike, neki upaljeni... tu su, ako zatreba. Dio su brodskog urbanog imaginarija, zbirke slika povezanih iskustvom, smislom.
Pitam Dragana Lucića, jednog od sedamnaest brodskih taksista službe Auto taxi, ima li posla i ima li ga barem isto kao nekad. Odgovara mi zabrinut da je vožnji sve manje. Zlatna vremena nepovratno su prošla. Tumači to manjim brojem potencijalnih mušterija. Brod više nije prometno čvorište, kaže. Ne vozi toliko vlakova prema istoku, gastarbajteri se u Bosnu ne vraćaju preko Slavonskog Broda. Više je aktivnih autobusnih linija za bosanska mjesta. Ljudi se snalaze na drugačije načine. Kriza je, mnogi su na Zavodu za zapošljavanje, budućnost je neizvjesna, novca nema ni za osnovno, a kamoli za kvalitetniji život u koji spadaju vožnje taxijem.
Zanimaju me cijene usluga. Start je dvadesetpet kuna, a na taj iznos ide sedam kuna po kilometru. Isto kao i ostalim hrvatskim gradovima. Za pet eura, ističe Lucić, može se od taxista dobiti udoban i siguran prijevoz po gradu. Najčešće su to relacije prema bolnici, što znači da taxi usluge najviše koriste naši stariji sugrađani.
„Dežuram od 6,30 sati, pa sve do 20 sati navečer" – odgovara na pitanje koliko je dnevno angažiran. „Niko nije izravno kriv za tešku situaciju u kojoj smo se našli. Takva je situacija u Brodu, a u drugim mjestima koja nisu na granici, po taxiste nije baš toliko nepovoljna. Posao poraste za Božić, Novu godinu, Uskrs, Dan mrtvih, ali to je premalo za spokojno poslovanje. Kao obrtnik svaki mjesec započinjem s 2 200 kuna duga državi. A amortizacija vozila, a registracija" – požalio se Lucić.
Odlazim svojim autom, ostavljajući taksiste i njihove taxije da čekaju i nadaju se putnicima koje niko nije dočekao na kolodvoru. Ipak, bilježim njihov broj 446 000! Možda zatreba! Halo taxi?!
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
pero_mojsija03.02.2011. u 08:53
Pa probaj nazvati taj broj 446000! Pokušao sam više puta, ali nikada nisam nikoga dobio. I onda ako nađeš taksi i pitaš taksistu koliko košta, on odgovara: "dogovorit ćemo se,sjedaj!". To je kao kad bi u trgovinama na robi stajalo:"dogovorit... Prikaži sve ćemo se na blagajni".
-
-
THOR02.02.2011. u 14:57
Problem s TAXI službom je u cijeloj državi podjednak. Taksisti čekaju satima da bi dobili mušteriju koja će im vjerojatno biti jedina u tom danu. I naravno mora zaraditi dnevnicu na toj mušteriji. Gotovo svi ljudi smatraju da je korištenje... Prikaži sve Taxi usluge luksuz. Uz ovakve cijene to i je luksuz. Pitanje je kako funkcioniraju taksisti u nekim državama gdje se možete prevesti Taxijem za cijenu koja je 2 do 3 puta veća nego cijena gradskog prijevoza. U takvim okolnostima to nije luksuz. Posljedica toga je da se ljudi koriste Taxijem, taksisti imaju posla i svi su zadovoljni.
Prikaži sve komentare
-