4784
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD / SLOBODNICA - Na cestovnim pružnim prijelazima u Starom Topolju te u Slobodnici svjetlosna signalizacije i rampe vrlo često ne rade. Posljednji takav slučaj zbio se jučer u na pružnom prijelazu u Slobodnici, što su vozači koji se u tom trenutku našli na pružnom prijelazu i zabilježili videosnimkama.
"Pripazite u Slobodnici, signalizacija opet ne radi.", bilo je upozorenje napisano uz video prilog na kojem se jasno vidi nailazak putničkog vlaka dok je rampa bila podignuta, a svjetlosna signalizacija nije radila. Jasno je vidljivo kako su u HŽ-u upoznati s ovim kvarom, jer sukladno njihovim protokolima, strojovođa je na ovo upozoren što se vidi iz činjenice da je pred prijelazom usporio, zaustavio se, pa tek nakon što je vidio da vozači osobnih automobila stoje, nastavio vožnju.
Nešto kasnije ovom je dionicom prolazio i teretni vlak. - Vlak je, odnosno strojovođa ispoštovao protokol, stao je prije prijelaza i onda proso.", pojašnjeno je uz drugi videozapis.
I uistinu tu se nema što prigovoriti. U ova dva slučaja. Strojovođe su stale, jer su bile upozorene na kvar signalizacije. "U slučaju kvara uređaja svi vlakovi dobivaju pisani nalog koji ih obvezuje da se zaustave ispred željezničko-cestovnog prijelaza, daju zvučni signal i nastave s vožnjom od 10 km/h tek kada se uvjere da su sva cestovna vozila stala (sukladno Pravilniku o načinu i uvjetima za sigurno odvijanje i upravljanje željezničkim prometom).", u više navrata na upite SBplus-a, za ovakve slične situacije, odgovara li su iz HŽ Infrastrukture.
No, dva su pitanja koja se, u svim ovakvim slučajevima, a nije da su baš rijetki, nameću sama po sebi.: "Što da se kvar dogodi prije nego li strojovođe dobiju upozorenje, tko bi u takvim situacijama snosio odgovornost za eventualne tragedije?" i drugo "Kako je moguće da se signalizacija na ovim lokacijama tako učestalo kvari i stvara probleme?".
Bez obzira na to što na ovo odgovorili iz HŽ-a, jedno je sasvim jasno. Vozači osobnih automobila, dolaskom do svakog pružnog prijelaza, bez obzira na signalizaciju i rampe, trebali bi stati, te kad se uvjere da vlakova nema prijeći prugu. Čini se kako je to, barem za sada, najsigurniji način prelaska cestovnog pružnog prijelaza ne samo na ove dvije spomenute, nego i na ostalim lokacijama.
Inače, trenutno na stranicama HŽ infrastrukture nema obavijesti o kvarovima na cestovnim pružnim prijelazima na području Brodsko-posavske županije. Javnosti su upućene tek obavijesti o tome kako će danas, 14. srpnja, zbog radova na pruzi Novska-Tovarnik-državna granica, na lokaciji između kolodvora Andrijevci i Garčin, a koji su predviđeni u vremenu od 7.30 do 15 sati, promet teći jednim kolosijekom zbog čega se očekuju manja kašnjenja. Sutra, 15. srpnja, su radovi od 8.05 do 10.50 predviđeni između kolodvora Strizivojna. Vrpolje-Garčin zbog čega se isto očekuju određena manja kašnjenja.