ZAKON o sigurnosti prometa na cestama predviđa mnoštvo prekršaja koji se vrlo rijetko procesuiraju i s kojima vjerojatno veliki broj sudionika u prometu nije niti upoznat. IUS-INFO čiji članak u cijelosti prenosimo daje prikaz jednog od takvih prekršaja uz pitanje - Jeste li za njega uopće znali?
Vuča priključnih i zaprežnih vozila uređena je člancima 90. do 93. Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
Tako je člankom 90. ZSPC-a propisano kako u prometu na javnoj cesti, motornom vozilu mogu biti pridodana najviše dva priključna vozila za prijevoz tereta, odnosno, jedno priključno vozilo za prijevoz osoba. No, ako je u pitanju promet na autocesti, brzoj cesti i cesti namijenjenoj isključivo za promet motornih vozila, tada može biti pridodano samo jedno priključno vozilo (stavak 1.), s tim da se motornim vozilom smije vući samo priključno vozilo koje ne smanjuje njegovu stabilnost (stavak 2.).
Posebno je interesantan stavak 3. navedenog članka koji propisuje da motorno vozilo koje je opremljeno zglobno rastavljivim vučnim uređajem za vuču priključnog vozila (EURO kuka), u situaciji kada ne vuče priključno vozilo, ne smije sudjelovati u prometu s postavljenim vučnim uređajem.
Dakle, takva kuka se svaki put mora skidati s motornog vozila kada se njime ne vuče priključno vozilo (prikolica). Kao razlog tomu navodi se dodatna sigurnost u prometu jer postoji mogućnost da se, prilikom sudara, kuka zabije u drugo vozilo u prometnoj nesreći, što bi u konačnici izvjesno imalo za posljedicu veću materijalnu štetu nego u situaciji da kuka nije bila postavljena na motorno vozilo.
U tom kontekstu napominjemo kako je 'EURO kuka' rastavljiva kuka za vuču priključnog vozila te je stoga njezina prednost brzo postavljanje i brzo skidanje s vozila (primjerice, takozvanom 'klik-klak' tehnikom).
Predviđene visoke kazne
U slučaju da motorno vozilo sudjeluje u prometu s postavljenim takvim vučnim uređajem, a da pri tome ne vuče priključno vozilo, ono čini prekršaj. Predviđena kazna za pravnu osobu ili fizičku osobu obrtnika iznosi od 5.000,00 do 15.000,00 kuna, odnosno, za odgovornu osobu u pravnoj osobi od 1.500,00 do 5.000,00 kuna te za vozača u iznosu od 300,00 kuna.
K tome, člankom 6. stavkom 1. Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe, propisano je da osobni automobil kategorije M1 kapaciteta sedam + jedno ili osam + jedno putničko mjesto kojim se obavlja shuttle prijevoz, javni linijski prijevoz, posebni linijski prijevoz, povremeni prijevoz te mikroprijevoz, uz ostale, mora ispunjavati i poseban uvjet da, ako je vozilo opremljeno vučnom kukom, ona mora biti EURO izvedbe.
Međutim, ako prijevoznik obavlja javni prijevoz vozilima koja ne zadovoljavaju takve posebne uvjete tada, čini prekršaj pri kojemu je, za pravnu osobu, predviđena novčana kazna u iznosu od 15.000,00 do 50.000,00 kuna, odnosno, za odgovornu osobu u pravnoj osobi u iznosu od 7000,00 do 15.000,00 kuna te za fizičku osobu-obrtnika u iznosu od 15.000,00 do 50.000,00 kuna.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
malica26.05.2022. u 15:25
to se zna godinama . zakon tu jasan, samo sto ga nitko ne dozivljava , kad bi policija pocela to svakodnevno kaznjavati vidjeli bi brzo da bi skidali euro kuku kad ne treba... u sloveniji su se neki nasi vozaci... Prikaži sveaci dobro opekli kad su vozili po sloveniji a nisu skinuli euro kuku.
-
Samo_istina22.05.2022. u 10:26
Da li je ikad itko kaznjen zbog toga? Postavi se kuka i nabije teniska loptica i nikad se vise ne makne.
-