SLAVONSKI BROD - Nakon što smo prošlog tjedna ponovno imali slučaj kvara na prometnoj signalizaciji jednog od cestovnih pružnih prijelaza, pitali smo HŽ Infrastrukturu zbog čega su kvarovi na pojedinim lokacijama, kakve su u Brodsko-posavskoj županiji u Starom Topolju i Slobodnici, učestali u posljednje vrijeme.
"Kvarovi na željezničko-cestovnim prijelazima (ŽCP) iz Vašeg upita u posljednje vrijeme događali su se zbog tehničkih neispravnosti, zatim zbog izvođenja građevinskih radova na tom dijelu pruge ili zbog kvara na uređaju automatskog pružnog bloka s kojim je uređaj za osiguranje ŽCP-a u ovisnosti.", istaknuli su u svom odgovoru SBplus portalu iz HŽ Infrastrukture, ponovivši, kako "sigurnost prometa pritom nije bila ugrožena jer vlak tj. strojovođa kod pojave kvara na uređaju ima obvezu zaustavljanja ispred željezničko-cestovnog prijelaza, davanja zvučnog signala i tek kada ustanovi da su sva cestovna vozila stala može nastaviti vožnju".
Pa iako nitko ne spori da se strojovođe strogo pridržavaju danih im uputa kad se uoči i prijavi kvar, neminovno se postavlja pitanje što da se kvar dogodi prije nego li strojovođe dobiju upozorenje, tko bi u takvim situacijama snosio odgovornost za eventualne tragedije? "Stručne službe HŽ Infrastrukture za održavanje signalno-sigurnosnih uređaja prilikom svakog kvara, pa tako i onih u Slavonskom Brodu, izlaze na intervenciju u najkraćem mogućem roku.", pojasnili su, a u nastavku i odgovorili na naše pitanje što su do sada poduzeli i što kane u budućnosti poduzeti kako bi do kvarova dolazilo što rjeđe.
"Kako bi pridonijeli stabilnijem radu uređaja za osiguranje željezničko-cestovnih prijelaza, u lipnju ove godine je u kolodvoru Sibinj ugrađena nova kolodvorska stacionarna akumulatorska baterija, a u kolodvoru Garčin su u tijeku radovi koji će pridonijeti stabilnijem napajanju signalno-sigurnosnih uređaja te manjem broju kvarova na istima.
Također, na području Brodsko-posavske županije će se u sklopu projekta Svjetske banke "Održive hrvatske željeznice u Europi” modernizirati dva željezničko-cestovna prijelaza (Klis i Stražara) na način da će se na prijelazima ugraditi svjetlosno-zvučna signalizacija i polubranici. Putem projekta financiranog iz EU fondova predviđena je i modernizacija ŽCP-a Dragovci.
Osim toga, u svibnju 2019. godine HŽ Infrastruktura je sa zajednicom gospodarskih subjekata: Institut IGH d.d. , Granova d.o.o., ŽPD d.d., IPZ d.d. i Rijeka projekt d.o.o potpisala Ugovor za izradu studijske dokumentacije za modernizaciju željezničke pruge na dionici Okučani-Vinkovci. Nakon izrade studijske dokumentacije ugovorit će se i izrada projektne dokumentacije što je preduvjet za modernizaciju i obnovu te dionice.", najavili su iz Hrvatskih željeznica.
A mi iz SBplusa, potaknuti primjerom našeg kolege, koji je nekada radio u Hrvatskim željeznicama, ponavljamo kako je uvijek i za sve najsigurnije pred svakim željezničkim prijelazom, bez obzira na signalizaciju, stati, uvjeriti se ide li vlak ili ne, pa tek onda prijeći prugu.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -