AP/SBplus
11925
Prikaza
4
Komentara
SLAVONSKI BROD - Nakon bezbroj raznih upozorenja i poticaja brodskoj gradskoj upravi koje, sukladno ugovoru o poslovnoj suradnji s Gradom, SBplus redovito objavljuje, danas predstavljamo jedan od problema iz oblasti prometa i njegovu policijskom, odnosno prometno-redarskom, nadzoru.
Ne samo u Slavonskom Brodu, na stotine je prometnih znakova 'zabranjeno zaustavljanje i parkiranje', koje, najčešće samoinicijativno, bez znanja i odobrenja Grada (policije), ističu ljudi kojima tuđa vozila, parkirana na njihov privatni ulaz, zagorčavaju život.
Slučajno izabranim i 'obrađenim' primjerima, s jedne strane želimo građane potaknuti neka prometne oznake na ulaze svojih objekata postavljaju sukladno Zakonu, a s druge strane potičemo gradske prometne redare neka i oni svoj posao zakonito rade.
Primjer iz foto galerije uputili smo stručnim službama Grada Slavonskog Broda s molbom neka posjetiteljima SBplus-a rasvijetle problem s prometnim znakom 'zabranjeno zaustavljanje i parkiranje'.
Evo što smo saznali
Prvo. Prema članku 13. stavak 3 Zakona o sigurnosti prometa na cestama "Prometni znakovi, oprema i signalizacija na cestama postavljaju se na temelju prometnog projekta". Također prema članku 8. Pravilnika o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama "Prometni znakovi, signalizacija i oprema na cestama postavljaju se na temelju prometnog projekta. Za postavljene znakove, signalizaciju i opremu, prema stavku 1 ovog članka, potrebno je pribaviti dokaz propisane retrorefleksije".
Drugo. U konkretnom slučaju, koncesionar nije obilježio parkirno mjesto iz razloga što se radi o jednosmjernoj ulici i prostoru ispred kolnog ulaza iz smjera kojeg nailaze vozila, kako bi omogućio preglednost i sigurno uključivanja vozila u promet.
Treće. Prema članku 82. stavak 1 Zakona o sigurnosti prometa na cestama "Vozač ne smije zaustaviti ili parkirati vozilo: (točka 10.) na nogostupu i pješačkoj zoni. Međutim u stavku 2 navedenog članka stoji "Iznimno od stavka 1. ovoga članka, na mjestima iz točke 10. ovoga članka, zaustavljanje je dopušteno ako je za kretanje pješaka ostavljeno najmanje 1,6 m širine na površini za kretanje pješaka, s tim da ta površina ne može biti uz rub kolnika. Pod istim uvjetima može se i parkirati, ako je to dopušteno prometnim znakom".
Novčanom kaznom u iznosu od 300,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač ako postupi suprotno odredbama stavka 1. točke 1. do 11. navedenog članka.
Dodatno pojašnjenje
Na naš upit: 'Je li vlasnik objekta prometni znak postavio temeljem prometnog projekta?' dobili smo odgovor: 'Sumnjam da je postavljeno po projektu jer, ti znakovi nisu izrađeni po pravilniku, a i da jesu postavljeni su na krivo mjesto. Trebali bi biti postavljeni na kolni ulaz, što u ovom slučaju nije učinjeno.
Prometni redari ne postupaju po tom znaku, nego po pozivu građana kada im tuđe vozilo ometa izlaz na kolnom ulazu. Redari ne mogu postupati po tom znaku jer može biti da je vozilo koje je parkirano na kolnom ulazu, vozilo vlasnika objekta. Prema članku 13. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, s pet do petnaest tisuća kuna, kažnjivo je postavljanje znakova bez projekta.
I kad bi prometni znak s fotografija, 'nekim čudom', bio postavljen po projektu, odnosio bi se na sve sudionike u prometu. Dakle, ni vlasnik objekta ne bi smio parkirati na kolni ulaz.
(Ne)znanje samih korisnika znaka
Jednog od korisnika 'blagodati' postavljenog znaka na (pored) kolnog ulaza u dvorište upitali smo ima li dozvolu za to.
Najprije je zbunjeno slušao pitanje i ništa mu jasno nije bilo. - Zašto bih trebao imati dozvolu za nenasilnu obranu vlastitog praga? odgovorio je protupitanjem i nastavio: - Poslovni prostor sam iznajmio, kako mi je rekao gazda objekta, s dva parkirna mjesta (zaštićena znakovima o zabranjenom stajanju i parkiranju).
Nakon kraće rasprave o problemu, čovjek je shvatio kako je do tada bio u zabludi o pravu na korištenje prometnog znaka bez dozvole nadležnih tijela i, što je još važnije, da mjesta za parkiranje svoja dva službena vozila, ustvari, nema. Zbog toga odlučio je u ponedjeljak posjetiti gradsku upravu kako bi problem riješio na zakonit način.
Žele li nadležni u gradskoj upravi problem riješiti sustavno, stavit će ga na dnevni red jednog od svojih idućih operativnih sastanaka, a o zaključcima izvijestit će javnost.
Bas elaborat! Pravila parkiranja su vrlo jasna u pogledu kolnog ulaza! To valjda znaju i oni bez vozacke dozvole kako parkirati nekome na ulaz u dvoriste nije dozvoljeno! Za to ne trebaju posebni znakovi vec je to propisano zakonom a... Prikaži sve ljudi ove improvizacije stavljaju jer je prometna kultura na "visokom" nivou u nasem drustvu a ocekivati prometnog redara i pauka u 2 sata noci je uzaludno jer ne rade, barem koliko je meni poznato! Nego..autor teksta ne odgovaraa, sacekajmo onda taj odgovor! Ja sam neki dan na trecem katu svoje zgrade u prozor stavio flomasterom nacrtani znak zabrane parkiranja, dijete crtalo znakove! Vide sa ulice svi vozaci taj znak zabrane parkiranja! Treba li mi prometni projekt ili ne? Nagovorit cu susjede da obljepimo sve prozore na zgradi iznutra nacrtanim znakovima, volio bih znati na kojem katu pocinje obaveza za prometni projekt?