DRAGALIĆ – Trenutak ja nedostajao da se na pružnom prijelazu u Dragaliću proteklog tjedna dogodi tragedija, koja je izbjegnuta samo zahvaljujući prisebnosti i brzoj reakciji vozača.
Naime, kako je pisao portal Požega.eu, u petak, 11. prosinca, vozač je dolaskom do pružnog prijelaza uočio da rampa nije spuštena. Dodatno je provjerio svjetlosnu signalizaciju koja bi upozoravala na eventualni nadolazak vlaka, a kako je sve upućivalo na to da je prijelaz siguran vozač je krenuo preko pruge. Nalazeći se u prvoj fazi prelaska pružnog prijelaza začuo je trubu i uočio teretni vlak. Trebalo je brzo donijeti odluku. Nastaviti prelazak ili se vratiti unatrag. U sekundi je odlučio prebaciti u rikverc i maknuti se s pružnog prijelaza. Brzi refleksi, prisebnost, ali i sreća spasili su vozača od moguće tragedije.
U mjestu Dragalić, gdje se odigrao ovaj događaj, mještani ističu kako ovo nije prvi takav slučaj te da su oni zbog takvih situacija uvijek na oprezu pri prelasku pružnog prijelaza. Želeći provjeriti što se dogodilo u konkretnom slučaju, ali i zbog čega se kvarovi na ovom pružnom prijelazu događaju te što kane poduzeti po pitanju učestalih kvarova uređaja za osiguranje željezničkog prijelaza, pitali smo Hrvatske željeznice. Njihov odgovor prenosimo u cijelosti:
„Dana 11. prosinca 2020. u 6:17 sati došlo je do kvara na senzoru željezničko-cestovnog prijelaza (ŽCP) Dragalić. Isti je otklonjen 13. prosinca 2020. u 10:05 sati.
Napominjemo da sigurnost željezničkog i cestovnog prometa pritom nije bila ugrožena jer kada željezničko-cestovni prijelaz nije u funkciji, promet teče prema članku 129. stavak 1. Pravilnika o načinu i uvjetima za sigurno odvijanje i upravljanje željezničkim prometom (Pravilnik RH-5; NN 107/2016), kojim je predviđeno postupanje u iznimnim situacijama, i to na sljedeći način: „strojovođa prije nailaska na ŽCP osiguran uređajem mora zaustaviti vlak, signalnim znakom „Pazi", odnosno sirenom vučnog vozila upozoriti sudionike u cestovnom prometu na nailazak vlaka i nakon što se uvjeri da sudionici cestovnog prometa ne prelaze preko ŽCP-a, nastaviti vožnju brzinom do najviše 10 km/h dok čelo vlaka ne prijeđe preko ŽCP-a te nakon toga nastaviti vožnju najvećom dopuštenom brzinom".
Osim toga, spomenuti ŽCP štite i glavni signali uz prugu koji pokazuju signalni znak „Stoj" dok je uređaj za osiguranje ŽCP-a u kvaru. Pritom se u svakome vlaku aktivira kočenje pri prolasku pored glavnog signala koji signalizira zabranjenu vožnju.
Kako bi se spriječili eventualni kvarovi, redovito se rade mjesečni i polugodišnji pregledi uređaja za osiguranje ŽCP-a, a saniraju se i kabeli koji pokazuju lošije karakteristike.
Uređaji s povećanim brojem kvarova stavljaju se na listu prioriteta za modernizaciju tj. zamjenu starih uređaja novim.", piše u odgovoru koji je SBplus portal zaprimio od korporativne komunikacije HŽ infrastrukture d.o.o..
Ako je suditi po zadnjoj rečenici odgovora Hrvatskih željeznica i činjenici kako mještani tvrde da su kvarovi na ovoj lokaciji učestali onda je za očekivati kako bi ovaj uređaj uskoro mogao biti moderniziran ili zamijenjen novim čime bi se smanjila opasnost od tragedija kakva je ovoga petka izbjegnuta samo zahvaljujući prisebnosti vozača. Ostaje vidjeti hoće li tako i biti.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
vladoo15.12.2020. u 20:25
sinoć je u Batrini isto rampa bila dignuta a vlak prolazio...kad sam došao do prijelaza vlak je taman prošao dosta sporo i radilo je samo zvučni signal. Malo je za reč da sam se prepao al predpostavljam da je HŽ... Prikaži sve upoznat sa kvarom jer je vlak vozio dosta sporo. (mada im brzina i nije vrlina)
-
Vucko914.12.2020. u 23:21
Draga naša novinarko. Ono što ste vi objavili a prije toga niste provjerili je čista obmana i optuživanje bez ikakvih elemenata. Prijelaz je bio u kvaru jer su "vrijedni" lopovi malo sakupljali vrijedne metale po pruzi te tako oštetili uređaj... Prikaži sve koji regulira rad prijelaza i automatski je uređaj bio u kvaru a sustav je tako organiziran da je svaki vlak u nailasku bio obavješten o kvaru i obavezno se zaustavljao ispred prijelaza i upozoravao vozače cestovnih vozila o svom prolasku. A "pametna" snimateljica je snimila samo dio kad je pola vlaka prešlo preko prijelaza a ne cijeli postupak gdje bi se sve lijepo vidjelo. Ovako je izravno "senzacionalno" optužila strojovođu i sve druge djelatnike HŽ a. Ljudska zloba nema granica.
-