4923
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Brodsko-posavska županija nepovoljna je za puno toga pa i za razvoj one grane koja, tek naoko, nije vezana za jedno mjesto. Kako je ranije pisao SBplus, prijevoznici sa sjedištem u Brodsko-posavskoj županiji ove su se godine našli u problemu jer se donošenjem Pravilnika o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona te zbog geografskog položaja, značajno umanjila njihova konkurentnost.
Uz njih su posebno 'patile' i prijevozničke tvrtke sa sjedištem na području Koprivničko-križevačke, Bjelovarsko-bilogorske, Karlovačke, Osječko-baranjske, Požeško-slavonske, Sisačko-moslavačke, Virovitičko-podravske te Vukovarsko-srijemske županije pa su svi zajedno potpisali inicijativu zbog koje je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Pravilnik (zasad) stavilo izvan snage.
Pravilnik, dakle, ograničava upotrebu određenih javnih cesta za promet teretnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona, kada za te javne ceste kao alternativni pravci postoje druge javne ceste s boljim prometno-tehničkim karakteristikama. Tablicu sa svim cestama na kojima bi, prema Pravilniku, vrijedilo ograničenje prometa teretnih vozila, moguće je pogledati OVDJE, a kada je u pitanju Brodsko-posavska županija, zabrane se odnose na županijske ceste 4158 (Okučani - Batrina) i 4244 (čvor Lužani - Gornji Andrijevci), za koje je alternativni pravac autocesta A3.
Pravilnik se NE odnosi na teretna vozila u slučajevima kada do mjesta utovara ili istovara teretnih vozila, odnosno do sjedišta prijevoznika, ne postoji odgovarajući alternativni cestovni pravac s istim ili boljim tehničkim karakteristikama; kada je dozvolom za izvanredni prijevoz određeno korištenje cesta kojima je Pravilnikom ograničen promet; kada je promet alternativnim cestovnim pravcem onemogućen za teretna vozila te kada tim cestama prometuju vozila hitnih službi, vozila oružanih snaga Republike Hrvatske i vozila za održavanje cesta.
Te je izuzetke vozač teretnog vozila obavezan upisati kao napomenu u putni nalog te u vozilu mora imati važeći teretni list temeljem kojeg se utvrđuje mjesta utovara i/ili istovara te licencu za obavljanje prijevoza koju vozač treba imati u vozilu. Dakako, mnogi prijevoznici sa sjedištem u Brodsko-posavskoj županiji ne spadaju u kategoriju koja ipak smije koristiti ceste zabranjene za one teže od 7,5 tona.
Čak i da Pravilnik ostane 'izvan snage', oni će i dalje ostati u problemima jer ih diskriminira i Slovenija. Naime, oni prijevoznici tranzitnog tereta roba čije sjedište poslovanja nije u županijama koje graniče s Republikom Slovenijom, ne mogu koristiti sve slovenske granične prijelaze. Izuzetak su, ipak, dalmatinske Županije, čiji prijevoznici mogu koristiti granične prijelaze Rupa i Pasjak jer imaju dozvolu nadležnog Ministarstva. Drugim riječima, Hrvatska se za neke prijevoznike sa istim problemima pobrinula, dok je druge, jednostavno, ignorirala.
S obzirom na to da su se pobunili prijevoznici više županija Lijepe Naše, problem će vjerojatno biti riješen u njihovu korist, no da je sve ostalo na 'Projektu Slavonija', vjerojatno bi vrlo brzo svoje sjedište morali preseliti iz Brodsko-posavske županije.