Osim novog Pravilnika o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta koji je stvorio probleme brodskoposavskim prijevoznicima, sjedište bi iz Županije mogli preseliti i zbog zabrana na graničnim prijelazima.
SLAVONSKI BROD - Brodsko-posavska županija nepovoljna je za
puno toga pa i za razvoj one grane koja, tek naoko, nije vezana za jedno
mjesto. Kako je ranije pisao SBplus, prijevoznici sa sjedištem u
Brodsko-posavskoj županiji ove su se godine našli u problemu jer se donošenjem
Pravilnika o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih
vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona te zbog geografskog položaja, značajno umanjila njihova
konkurentnost.
Uz njih su posebno 'patile' i prijevozničke tvrtke sa sjedištem
na području Koprivničko-križevačke, Bjelovarsko-bilogorske, Karlovačke,
Osječko-baranjske, Požeško-slavonske, Sisačko-moslavačke, Virovitičko-podravske
te Vukovarsko-srijemske županije pa su svi zajedno potpisali inicijativu zbog koje je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture,
Pravilnik (zasad) stavilo izvan snage.
Pravilnik, dakle, ograničava upotrebu određenih javnih cesta za
promet teretnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona, kada za
te javne ceste kao alternativni pravci postoje druge javne ceste s boljim
prometno-tehničkim karakteristikama. Tablicu sa svim cestama na kojima bi, prema Pravilniku, vrijedilo ograničenje prometa teretnih vozila, moguće je pogledati OVDJE, a kada je u pitanju
Brodsko-posavska županija, zabrane se odnose na županijske ceste 4158 (Okučani -
Batrina) i 4244 (čvor Lužani - Gornji Andrijevci), za koje je alternativni
pravac autocesta A3.
Pravilnik se NE odnosi na teretna vozila u slučajevima kada do
mjesta utovara ili istovara teretnih vozila, odnosno do sjedišta prijevoznika, ne postoji odgovarajući
alternativni cestovni pravac s istim ili boljim tehničkim karakteristikama; kada je dozvolom za izvanredni prijevoz
određeno korištenje cesta kojima je Pravilnikom ograničen promet; kada je
promet alternativnim cestovnim pravcem onemogućen za teretna vozila te kada tim cestama prometuju
vozila hitnih službi, vozila oružanih snaga Republike Hrvatske i vozila za
održavanje cesta.
Te je izuzetke vozač teretnog vozila obavezan upisati kao
napomenu u putni nalog te u vozilu mora imati važeći teretni list temeljem
kojeg se utvrđuje mjesta utovara i/ili istovara te licencu za obavljanje
prijevoza koju vozač treba imati u vozilu. Dakako, mnogi prijevoznici sa
sjedištem u Brodsko-posavskoj županiji ne spadaju u kategoriju koja ipak smije
koristiti ceste zabranjene za one teže od 7,5 tona.
Čak i da Pravilnik ostane 'izvan snage', oni će i dalje ostati u problemima jer ih diskriminira i Slovenija.
Naime, oni prijevoznici tranzitnog tereta roba čije sjedište poslovanja nije u županijama
koje graniče s Republikom Slovenijom, ne mogu koristiti sve slovenske granične
prijelaze. Izuzetak su, ipak, dalmatinske Županije, čiji prijevoznici mogu koristiti
granične prijelaze Rupa i Pasjak jer imaju dozvolu nadležnog Ministarstva.
Drugim riječima, Hrvatska se za neke prijevoznike sa istim problemima pobrinula, dok je
druge, jednostavno, ignorirala.
S obzirom na to da su se pobunili prijevoznici više županija Lijepe Naše, problem će vjerojatno biti riješen u njihovu korist, no da je sve ostalo na 'Projektu Slavonija', vjerojatno bi vrlo brzo svoje sjedište morali preseliti iz Brodsko-posavske županije.