/ 48
5305
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Hrvatska turistička zajednica u okviru svojih aktivnosti ulaže jako puno u razvoj cijelog klastera Slavonije koji čini pet županija, a koje obuhvaća niz aktivnosti od projekta brendiranja Slavonije kao turističke regije do izrade nove imidž brošure, prezentacije na sajmovima s posebnim naglaskom na prezentiranje mikrolokacija u ovom dijelu kontinentalne Hrvatske, dakle činimo puno toga i provodimo niz aktivnosti s ciljem poticanja razvoja turizma u ovom prekrasnom dijelu Hrvatske - kazao je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristijan Staničić u Bukovlju gdje je tijekom današnjeg prijepodneva održana jedna od aktivnosti u sklopu ovogodišnje manifestacije Dani hrvatskog turizma koji su ove godine posvećeni upravo Slavoniji.
Oni su svojevrstan tehnički suport ljudima na terenu s ciljem razvoja turizma koji bi u budućnosti mogao biti grana koja će za sobom povući i ostale gospodarske grane. Razvije li se turizam u Slavoniji onako kako može, jer potencijala nesumnjivo ima, upravo on može doprinijeti razvoju sveukupnog gospodarstva te u konačnici indirektno pomoći vraćanju života u Slavoniju.
- S obzirom na sva zbivanja u ne tako davnoj prošlosti i obola koji je dala u ratu koji je iza nas Slavonija je svakako zaslužila pomoć s državne razine. Moramo činiti sve da zaustavimo trend odlaska mladih ljudi, da ih vratimo te da stvorimo pretpostavke da svi oni mogu ovdje dobiti posao, hraniti svoje obitelji i živjeti od svoga rada. - kazao je Luka Barilović koji je kao čelni čovjek Hrvatske gospodarske komore također nazočio današnjem skupu, naglasivši kako je upravo organiziranje dana Hrvatskog turizma u Slavoniji prvi korak u jačanju i bredniranju ove regije kao turističke destinacije.
A u toj regiji svojim sadržajem mjesto je pronašla i Brodsko-posavska županija čiji je jedan od najvažnijih 'aduta' njen prometni položaj koji, uz sve ostalo što može ponuditi, predstavlja mogućnost za razvoj tranzitnog turizma.
- Puno je toga što naša županija može ponuditi turistima. Od brodske Tvrđave i Galerije Ružić, preko Meštrovićeve galerije u Vrpolju, prašuma muški bunar i Prašnik, biciklističkih staza, lovišta, povijesnih mjesta, gastro odredišta. Na nama je da upravo tim turističkim kapacitetima privučemo barem dio od 45 milijuna ljudi koliko ih godišnje prođe kroz Brodsko-posavsku županiju, te da ih ponudom zadržimo i u budućnosti kao goste koji će ovdje uvijek rado navraćati - istaknuo je Danijel Marušić, brodsko-posavski župan, dodavši kako, nažalost, do sada sve ono što imamo kao potencijal i nije, u onoj mjeri u kojoj je moglo i trebalo biti, promovirano budućim turistima koje kanimo 'svratiti' s puta i zadržati za neko vrijeme.
Stoga je upravo u budućnosti jedna od prvih zadaća lokalnih struktura, kako vlasti tako i turističkih djelatnika, bolja i kvalitetnija prezentiranost potencijala kojih uistinu ne manjka.
- Mi već sada jako puno radimo na prezentaciji potencijala, no svakako uvijek se može bolje i više. Potencijala je jako puno. Preferiramo i pozivamo prije svega one koji su prema e vizitoru već dokazano vjerni gosti da dođu opet, ali jako puno radimo i na novim tržištima gdje smo osjetili da ima interesa i za aktivni turizam, za boravak u prirodi, cikloturizam, jahanje, sportski turizam, kajak kanu. Sve je to sastavni dio naše ponude uz bogati i primjereni sadržaj naših turističkih potencijala - kazala je Ružica Vidaković iz Turističke zajednice Brodsko-posavske županije, apostrofirajući kako je na kraju i početku svake turističke priče - čovjek. On je, kako je naglasila, ključ uspjeha, a on nikada nije iznevjerio u svojoj ljubaznosti, požrtvovnosti prema svakom gostu i upravo je to onaj element koji doprinosi rastu dolazaka i broju noćenja. Da su ove njene riječi točne te da Slavonac zna i ima što ponuditi dokazali su i svi oni koji su danas, u Bukovlju prezentirali svoju ponudu, koja ako već nije, u svakom trenutku može postati dio turističke ponude.
Jedan od onih koji je već prepoznat od strane turista i kojemu se oni vraćaju je i Ivo Kereković iz Živika. - Ovih dana sam imao turiste iz Danske. Vraćaju se već četvrti puta i kada god prolaze, kad su na proputovanju obvezno svrate do nas jer kažu nigdje se ne osjećaju tako dobro i ugodno kao ovdje i nigdje nemaju takvu ponudu kakvu dobiju ovdje. I to treba znati prepoznati, cijeniti i njegovati - govori Kereković koji svojim gostima nudi tradicionalne ekološki uzgojene slavonske delicije. - Nudim sve iz našeg dvorišta i vrta. Od domaćih kokoši, guski, patki, povrća iz vrta, do svih proizvoda svinjokolje, od slanine, kobasice, kulina, šunke, koje radimo od crne slavonske svinje uzgojene na prirodan načini hranjene djetelinom, bundevom, jabukom. Vrhunske delicije koje im se nude po za njih nevjerojatno niskim cijenama nešto su što turisti znaju cijeniti a mi bi trebali znati iskoristiti. Koliko bi oni toga htjeli odavde ponijeti ja sam ne mogu proizvesti - kaže Kereković koji je nedavno, napravio ranč od 200 x 60 metara za crne svinje.
I dok su šunka, slanina i kobasica tradicija koja ima svoju priču, na području Brodsko-posavske županije ima i onih koji tek stvaraju priče koje bi danas-sutra mogle postati tradicija, a turistička ponuda već su sada. - U svijetu je u zadnje vrijeme ponovno in postalo uživanju u gin toniku. Upravo to piće, koje mi proizvodimo na bazi rakije od piva, koji je naš proizvod već 19. godinu, je nešto što su turisti prihvatili i što uistinu ima potencijala da postane lijepa priča. Tim više što zanimanja ima jer su kraft proizvodi, sve više traženi. Kako već sada imamo dosta dugo našu pivsku kraft scenu, sada imamo gin a pojavljuju se ljudi koji proizvode i tonik. Činjenica za to treba malo više novca jer su domaći proizvodi iz malih serija kvalitetniji, ali ne treba se bojati jer tržište postoji za sve i za svaki proizvod - kazala je Marijana Bošnjak.
Za one koji umjesto uživanja u dobroj kapljici, bilo da je riječ o kraft pivu, gin tonicu, domaćem vinu ili onom vinu od kupine i maline, radije biraju uživanje u domaćem voću Brodsko-posavska županija i tu ima što ponuditi. Na 20 hektara voćnjaka Stipe Velikanovića 12 je sorti jabuka tako da ne treba sumnjati da će svatko pronaći jabuku, bojom i okusom, onu koju najviše voli. Ako ne kod njega ono kod nekog od njegovih kolega koji se na županiji također bave uzgojem voća, a čiji proizvodi itekako mogu biti dio tusiritičke ponude i nešto što svoje mjesto može naći ne samo u ponudi na trpezi slavonskih turističkih smještajnih kapaciteta, nego i onih na moru čime bi povezivanje plave i zelene Hrvatske konačno dobilo puni smisao.
Osim gastro ponude, Brodsko-posavska županija može se pohvaliti i nizom drugih zanimljivih turističkih potencijala, od kojih je se jedan posebno čini zanimljivim, a predstavljen je danas u okviru Dana Hrvatskog turizma. Naime, u svijetu je već odavna prepoznat potencijal lova s grabljivicama, a Slavonski Brod ima prvu i jedinu registriranu sokolarsku udrugu u Hrvatskoj koja je danas u Bukovlju predstavljena prezentacijom mlade sive sokolice Grete. - Veza između sokolarstva i turizma je jako velika. U drugim državama svijeta tipa Saudijske Arabije ili Engleske postoje specijalizirana tržišta koja nude isključivo dnevne pakete za lov s pticama grabljivicama. Nude terene za obuku ptica grabljivica. Mi ovdje možemo složiti jedan lijepi slavonski paket jer Brod ima nekoliko fantastičnih lovišta koji mogu nuditi takve pakete i usluge strancima. Za sada je to u povoju. ali u budućnosti se nadamo da će zaživjeti - kazao je Renato Kubak iz brodske Sokolarske udruge.
No razvoj turizma u Slavoniji i Baranji, a time i u Brodsko-posavskoj županiji, samim stavljanjem njegove ponude na turističku kartu Hrvatske ne znači puno bez prometne povezanosti, u prvom redu avionske kojoj, zbog brzine dolaska do odredišta i povratka, teži sve veći broj turista, posebice onih zainteresiranih za kraće, jednodnevne ili vikend aranžmane.
- Nažalost to je problem cijele zemlje jer naše turističke destinacije nisu dovoljno kvalitetno povezane pogotovo kad je u pitanju zračni promet. Ali o tom povezivanju posebice plave i zelene Hrvatske iznimno je važno putnički tj prometno ju povezati. U tom smislu razmatramo mogućnost davanja manjih zračnih luka u koncesiju stranim ulagačima kako bi uz, relativno dobru cestovnu povezanost, Slavoniju kvalitetno s ostalim regijama povezali i zračnim putem - najavio je Burilović.
Ostvari li se ove njegova najava bit će to još jedan iskorak više u onome što Slavonija nudi, a što su danas mogli vidjeti turistički djelatnici i predstavnici agencija koji su imali priliku u Bukovlju osjetiti Slavoniju, njene boje, mirise, bogatstvo, njenog čovjeka, njegovu pjesmu i smijeh, unatoč teškom životu. Ne treba niti sumnjati da će svoje iskustvo danas viđenog i doživljenog itekako znati prenijeti budućim gostima Slavonije i Baranje. Onima, za koje se nadamo, da ćemo ih znati zadržati i da će nam se vraćati, bilo da ih zanima odmor, tranzitni turizam, ciklo turizam, lov, ribolov, jahanje ili tek uživanje u miru, tišini, zalasku sunca uz zalogaj slavonskih delicija i kapljicu mirisnog vina.
Dani Hrvatskog turizma bit će nastavljeni i sutra kada je u Bukovlju na rasporedu predavanje "From farm to table", uz predstavljanje OPG-ova, njihovih proizvoda i bogate ponude te, kako Slavoniji i priliči kad im gosti stignu, uz tradicionalni šokački ručak.