AP/SBplus
104
Prikaza
0
Komentara
Ranije smo pisali o tome kako se mjesec prosinac tradicionalno podudara s najvećom potrošnjom u godini, istaknuvši da je u Hrvatskoj lani u trgovini na malo (bez trgovine motornim vozilima i motociklima) samo u tom mjesecu potrošeno približno 2,4 milijarde eura, od čega skoro 65 milijuna u Brodsko-posavskoj županiji.
Istovremeno, prosinac se u većini županija podudara i s najvećom potrošnjom u godini u frizerskim salonima i salonima za uljepšavanje. Naime, prema podacima Porezne uprave u Hrvatskoj je u djelatnosti frizerskih salona i salona za uljepšavanje (NKD 2007 9602) ukupni iznos fiskaliziranih računa u prosincu 2024. bio 24 milijuna eura, od čega se 30,2 % odnosi na Grad Zagreb. Jedini mjesec s većim iznosom je srpanj s približno 24,4 milijuna eura, zahvaljujući ponajviše potrošnji na ove usluge u jadranskim županijama. Najmanje se na ove usluge potrošilo u siječnju (17,6 milijuna eura) i veljači (19,2 milijuna eura). Prema tome, ukupnih približno 262 milijuna eura potrošenih na frizure i uljepšavanje kroz 2024. godinu zapravo je zanemarivo u usporedbi s potrošnjom u trgovini na malo (bez trgovine motornim vozilima i motociklima) od 26,5 milijardi eura.
Iz podataka Porezne uprave za prošlu godinu mogu se uočiti tri vrhunca potrošnje na frizure i uljepšavanje. Prvi je u srpnju, što je zasigurno pod utjecajem turističke sezone i odlaska na ljetovanje. Drugi je u listopadu, što može biti povezano s popularnošću organiziranja svadbi u jesenskim terminima te početkom akademske godine. Treći je u prosincu, u predbožićno i božićno vrijeme, kada svi žele što ljepši dočekati Božić i Novu godinu. Valove veće potrošnje na ove usluge kroz godinu svakako diktira i potrošnja mnogih iseljenika koji u Hrvatsku dolaze na godišnji odmor.
Kada promotrimo koji su mjeseci prošle godine bili udarni za potrošnju u frizerskim salona i salonima za uljepšavanje po županijama, dolazimo do podataka da je u sedam jadranskih županija i Krapinsko-zagorskoj udaran srpanj, u Karlovačkoj listopad, u Koprivničko-križevačkoj svibanj, dok je u preostalih 11 kontinentalnih županija udaran prosinac.
U Brodsko-posavskoj županiji je u prosincu 2024. u frizerskim salonima i salonima za uljepšavanje usluge potrošeno malo više od 610 tisuća eura (od 6,1 milijuna eura u cijeloj godini), što je 19,3 % više od prosječne mjesečne potrošnje (oko 511 tisuća eura) na ove usluge u prošloj godini te je to najveće odstupanje u kontinentalnom dijelu zemlje. Sljedeća kontinentalna županija po odstupanju (15,3 %) je Požeško-slavonska s 245 tisuća eura (od 2,5 milijuna eura u cijeloj godini) naspram prosječnih 212 tisuća eura kroz godinu.
Općenito, najveća odstupanja u ovoj vrsti potrošnje su u jadranskim županijama, a najviše se ističu Šibensko-kninska s razlikom od 29,9 %, Ličko-senjska s 28,4 % i Dubrovačko-neretvanska županija s 25,6 % u vršnom mjesecu srpnju u odnosu na lanjski mjesečni prosjek.