SLAVONSKI BROD - Slavonskobrodska Đuro Đaković Grupa objavila je jučer dobru vijest. Naime, Đ.Đ. Strojna obrada koja je u sastavu grupacije, s rumunjskim je naručiteljem Softronic SRL sklopila ugovor o isporuci kompleta ASEA lokomotivskih osovinskih sklopova.
Društvo je zabilježilo gubitak u visini od 5,9 milijuna kuna, no treba naglasiti da se na neto financijski gubitak odnosi 4,6 milijuna kuna. S obzirom na odluke o napuštanju proizvodnje teške opreme, velikom smanjenju broja zaposlenih, Društvo je uspjelo smanjiti svoje operativne gubitke. Nastavak poslovanja ovisi o tijeku postupka predstečajne nagodbe.
Ugovor je vrijedan više od 748 tisuća eura, a isporuka proizvoda trebala bi početi 2021. godine.
- Ovim ugovorom ostvaruje se kontinuitet suradnje s rumunjskim proizvođačem lokomotiva i električnih vlakova. Tvrtka Đuro Đaković Strojna obrada d.o.o. je proizvođač osovinskih i lokomotivskih osovinskih sklopova od samog svog osnutka, te je posljednjih godina proizvela i isporučila veću količinu osovinskih sklopova za različita europska tržišta čime potvrđuje svoj status izvozno orijentirane tvrtke. - poručili su u Obavijesti.
Zbog koronavirusa, kasnit će objava financijskih izvještaja Grupe za 2019. godinu, ali će oni biti objavljeni do 30 lipnja 2020. godine. U međuvremenu, krajem svibnja, Uprava koja je od 4. siječnja 2020. godine pod vodstvom Hrvoja Kekeza objavila je nerevidirano Izvješće o prvom kvartalu ove godine.
Na dan 31. ožujka u dioničkoj je knjizi grupacije upisano 6.207 dioničara dok ih je godinu ranije bilo 22 više. Vlasnička struktura Grupe sada izgleda ovako:
- Problemi koji su pratili poslovanje u 2019. godini nastavljeni su dijelom i u prvom kvartalu 2020. godine. Nakon Odluke Vlade RH o davanju državnog jamstva od dana 16.01.2020. godine - za likvidnost društvima Đuro Đaković u iznosu do 300 milijuna kuna temeljem Smjernica EK o državnim potporama za sanaciju i restrukturiranje nefinancijskih poduzetnika u teškoćama, Društva Grupacije su uspjela deblokirati račune, isplatiti zaostale plaće te platiti dio dugovanja prema vjerovnicima, dok je za neplaćeni dio dugovanja dogovorena odgoda prisilne naplate. (…) Nad društvom ĐĐ Industrijska rješenja d.d. je dana 30. siječnja 2020. otvoren predstečajni postupak te se trenutno nalazi u fazi postupka utvrđivanja tražbina. Društvo je zabilježilo gubitak u visini od 5,9 milijuna kuna, no treba naglasiti da se na neto financijski gubitak odnosi 4,6 milijuna kuna. S obzirom na odluke o napuštanju proizvodnje teške opreme, velikom smanjenju broja zaposlenih, Društvo je uspjelo smanjiti svoje operativne gubitke na visinu koja manje utječe na poslovanje Grupacije (EBITDA negativan oko 900 tisuća kuna) u prvom kvartalu. Nastavak poslovanja ovisi o tijeku postupka predstečajne nagodbe. - stoji, između ostalog, u Izvješću.
Pregled ostvarenih rezultata prema sastavnicama grupacije u prva tri mjeseca ove godine ne pokazuje pretjerano optimističnu sliku. Ipak, u Izvješću je navedeno kako je proizvodnja teretnih vagona vraćena na zadovoljavajuću razinu tek tijekom ožujka pa su Specijalna vozila zabilježila najveći gubitak radi "nepokrivenosti troškova dovoljnim kapacitetom proizvodnje i niskom razinom prihoda".
Tračak nade za optimistični scenarij, dakako, daje kvalitetan program restrukturiranja.
- S obzirom na to da je Europska komisija u svibnju odobrila potporu za sanaciju kako je to Vlada RH predložila, cjelokupna Grupacija ima sada realnu šansu za opstanak. Pred Grupacijom Đuro Đaković predstoji težak postupak izrade i provedbe cjelokupnog programa restrukturiranja koji prije provedbe moraju odobriti nadležna tijela Europske komisije. Program mora sadržavati mjere i odluke koje trebaju dovesti do održivog poslovanja Grupacije na srednji rok (tri do pet godina). U suprotnom vjerojatan je scenarij gašenja većih dijelova proizvodnje, gubitak najveće dijela radnih mjesta i imovine. - poručili su jasno iz Uprave Đ.Đ. Grupe o jedina dva moguća scenarija budućnosti Đure.
Ipak, teško je kazati da je 2020. počela dobro. Koronavirus utjecao je i na Đ.Đ. Grupu. Ostvaren je gubitak od 20,5 milijuna kuna, EBTIDA (dobit prije kamata, poreza i amortizacije) je u minusu 6,4 milijuna kuna zbog gubitaka u segmentu Transporta Specijalnih vozila. Poslovni su prihodi, dakle, smanjeni za 49,3 posto, odnosno, ostvareno ih je za 54,7 milijuna kuna manje nego u prvom kvartalu 2019. godine.
Kada se uspoređuju prva tri mjeseca 2019. s onima 2020. prema strukturi zaposlenih, vidljivo je kako u Specijalnim vozilima danas radi sedam radnika manje, njih 569. Industrijska rješenja 'pala' su sa 179 radnika na 21, u Strojnoj ih je obradi dva manje - 150, a u Energetici i infrastrukturi dva više - 22, Grupa ima 21 zaposlenog, dvije osobe manje nego prethodne godine. Sveukupno je danas 783 zaposleni, u odnosu na 950 od prošle godine.
U Izvješću je, zapravo, vrlo direktno rečeno sve ono što je svakom već zdravorazumski jasno - kolikogod Vlada ulijevala u Đuru, to neće spasiti Grupu od propasti. Do uspjeha mogu jedino dugoročno (samo)održivim poslovanjem.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
ivomarkic08.06.2020. u 01:00
Zagreb i svi naši gradovi guše se u smeću, a pametni ljudi grade spalionice. TEP, poznata firma diljem svijeta nalazi se u Slavonskom Brodu, proizvodi spalionice. Naši bedaci naručuju spalionice iz Vijetnama...koje su veoma loše kvalitete. Al' zato naručitelji, naši... Prikaži sve s vrha vlasti, dobiju pinku. TEP je isporučio, samo Londonu njih 10. Ugrađene su pod zemljom. Rade besprijekorno. Norveška ima spalionice smeća gdje se usput proizvodi energija. Čak uvoze smeće. Zar se naše brodske firme ne mogu nadopunjavati i organizirati da zajedno nastupaju na svjetskom tržištu? Netko je spomenuo brodske stranke. Dok god se stranke budu petljale u tehnologiju i proizvodnju u Đ. Đakoviću znajte da će uslijediti pljačka, ogromnih razmjera. Stranačko uhljebljivanja izvor je svih katastrofa ne samo u ĐĐ, to se događalo i u brodogradilištima, posebno! Stranačko uhljebljivanje je prisutno i u zdravstvu. I u zdravstvu je pljačka u tijeku...Neodgovornost je stalna, kontrole, naročito financijske, NEMA. Još se ne zna kamo je nestajao novac u Specijalnim vozilima? Radnici su neprestano u strahu zbog neisplate plaće...Dokle!?
-
Igramala07.06.2020. u 23:48
Kekez upravu smanjuje koliko znam. To je ujedno odgovor na tvoje pitanje. Đuro je dobio kredit za strojeve koje ne koristi jer ga je tražio. A ako se ne varam tražili su ga došljaci iz ZG koji su imali plan,... Prikaži sven, jer eto u Brodu nijedna stranka nije imala dovoljno pametnog člana za predednika uprave. To nešto govori i o ljudima koji su u svim vodećim strankama u Brodu.
-
Josipa1507.06.2020. u 23:12
Koji je smisao Đuro Đaković grupe (mislim na upravu)? Što to oni konkretno privređuju? Koji je smisao sindikata koji godinama zna da Specijalna vozila ugovaraju poslove s vagonima koji završe gubitkom? Zašto je Đuro dobio HBORov kredit za strojeve koje... Prikaži sve su nabavili i nikad koristili? Zašto najveći mali dioničar Nenad Bakić već jako dugo mudro šuti kad je u pitanju Đuro, a godinama je na svojem blogu pisao hvalospjeve o ulaganju u Đurinu dionicu? Što je Kekez napravio u prvih 6 mjeseci svojeg mandata? Hoće li se kad se krenu dijeliti otkazi u Đuri oformiti stožer koji će svaki dan vrištati s televizora (dva put dnevno) o brojkama nesretnika?
-