SLAVONSKI BROD - Da se DD Acquisition „ne šali“, pokazuje njihov upravo obznanjeni plan s ĐĐ Specijalnim vozilima. Od tvrtke koja je nekad poslovala s gubitkom, kako doznaje poslovni.hr, češki investitor planira napraviti trećeg najvećeg proizvođača vagona u Europskoj uniji.
Adam Šotek, predsjednik Uprave CE Industries, holdinga u čijem je sastavu i D.D. Acquisition, većinski vlasnik ĐĐ Grupe, izjavio je da u Specijalnim vozilima ove godine planiraju proizvesti preko 800 vagona. Za usporedbu, prošle godine proizvedeno ih je 580, a pretprošle 264.
Realne mogućnosti ove tvrtke su, smatra Šotek, i puno veće, čak 1200 vagona godišnje, no uz izgradnju dodatnih postrojenja. Najavio je i mogućnost da se dio proizvodnje, zbog manjih troškova, proširi i izmjesti u Srbiju, čime bi Đuro Đaković u segmentu proizvodnje vagona postao zaista ozbiljan igrač, možda kakav je bio u svoje „zlatno doba“
- Naša je vizija imati dvije odvojene tvornice s ukupnom proizvodnjom od 2500 vagona. To bi nas učinilo trećim u Europi.
Prije restrukturiranja i složene dokapitalizacije, udio slavonskobrodske „dike“ na tom je tržištu bio tek tri-četiri posto. Glavnu su riječ vodili i vode američki Greenbrier Europe te dvije istočnoeuropske tvrtke, slovačka Tetravagonka i bugarski Transvagon, koje su očigledno mnogo brže i uspješnije od Specijalnih vozila izišle iz „mračnog tunela“ postkomunističke pretvorbe i privatizacije.
Je li na pomolu priča nalik onoj od prije sto godina, kada je Đuri Đakoviću utaban put da postane pojam za uspješnu i veliku tvrtku na ovim prostorima, pokazat će vrijeme. Pozitivna je svakako okolnost što je potražnja za ovom vrstom prijevoza u stalnom porastu.
Specijalna vozila, kao što je mnogima poznato, oduvijek su, pored vagona, proizvodila i vojno-obrambena vozila. Taj program zasad nije zastupljen u značajnijoj mjeri, ali je češki vlasnik otkrio da će se i to uskoro promijeniti.
Pregovori sindikata i vlasnika
Antun Štivić, povjerenik Sindikata metalaca Hrvatske za slavonsku regiju, za Plusportal je potvrdio da je Nadzorni odbor 29. prosinca 2022. osnovan, kako je i bilo najavljeno, ali da on još nije imenovao Upravu.
- Čim Odbor sastavi Uprava, imat ćemo s njenim predstavnicima sastanak. Radimo na kolektivnim ugovorima, pregovori u Strojnoj obradi pri kraju su, a uskoro slijede i u Specijalnim vozilima i Energetici. U socijalnom dijalogu s vlasnikom sve ide po planu i nema nikakvih problema. Prava naših radnika mogu biti samo veća, manja nikako - objasnio je povjerenik.
Jedna od stavki u navedenim ugovorima je i porast plaće u nepredviđenim okolnostima.
- Radnicima bi trebala porasti plaća zbog porasta troškova života. S obzirom na to da je vlasnik ispoštovao sve obveze i da poslovanje, prema zahtjevu Europske komisije, mora biti transparentno, nema razloga sumnjati da neće podmiriti i ovu stavku - zadovoljno je konstatirao Štivić.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -