Po završetku radova brzina će na dionici Dugo Selo – Novska iznositi do 160 km/h.
ZAGREB - Danas su otvorene pristigle ponude za radove na najvećem željezničkom projektu u povijesti Republike Hrvatske. Radi se o rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge Dugo Selo – Novska. Procijenjena vrijednost radova na 83 kilometara dugoj dionici jest 620 milijuna eura, a sufinanciraju se iz EU-ovih fondova.
Na javno otvaranje pristigle su četiri ponude za izvođenje radova:
- Zajednica ponuditelja ASHOKA BUILDCON LIMITED, Serneke International Group AB, Konkan Railway Corporation Limited, cijena ponude 779.886.164,56 eura (bez PDV-a)
- AFCONS INFRASTRUCTURE LIMITED, cijena ponude 677.071.899,78 eura (bez PDV-a)
- DOĞUŞ İNŞAAT VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ, cijena ponude 989.887.152,02 eura (bez PDV-a)
- Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.Ş., cijena ponude 873.123.946,34 eura (bez PDV-a).
Nakon pregleda, ocjene te odabira ekonomski najpovoljnije ponude slijedi potpisivanje ugovora s izvođačem radova. Predviđeno trajanje radova je pet godina i 10 mjeseci od uvođenja izvođača u posao.
Uz kompletnu rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka međunarodne željezničke pruge, radovi obuhvaćaju rekonstrukciju kolodvora i stajališta, denivelaciju ili ukidanje većine željezničko-cestovnih prijelaza, ugradnju novih uređaja i drugih elemenata prometno-upravljačkoga i signalno-sigurnosnoga željezničkog infrastrukturnog podsustava te rekonstrukciju i izgradnju novih elemenata i uređaja elektroenergetskoga željezničkog infrastrukturnog podsustava.
Po završetku radova brzina će na dionici Dugo Selo – Novska iznositi do 160 km/h.
Svako racionalno ulaganje u hrvatske željeznice je dobrodošlo
S obzirom na to da je korištenje putničkih usluga Hrvatskih željeznica (HŽ), u pravilu, postalo pravi gubitak vremena jer vrijeme vožnje vlakom značajno premašuje vožnju autobusom, a o automobilu da i ne govorimo, svako racionalno ulaganje u hrvatske željeznice je dobrodošlo. Posebice su važne inevsticije koje povećavaju brzine putničkih vlakova i posljedično skraćuju vrijeme putovanja.
Na primjeru putovanja "najbržim" putničkim vlakom iz Slavonskog Broda za Zagreb, na dan 22. srpanj 2025., vidi se kako je ta vožnja skoro tri puta sporija nego vožnja automobilom te oko 90 minuta duža nego li vožnja autobusom. Naime, prema sutrašnjem voznom redu Hrvatskih željeznica, najkraća vožnja vlakom od Slavonskom Broda do Zagreba traje 3 sata i 47 minuta. U voznom redu autobusnog prijevoznika Arriva, za 22. srpanj, stoji kako se od Slav. Broda do Zagreba može doći najbrže za 2 sata i 15 minuta.
Što se tiče cijene planiranih radova na dionici od Dugog Sela do Novske, najniža ponuda iznosi 677,07 mil. eura (bez PDV-a) što nadmašuje cijenu radova izvedenih u gradnji Pelješkog mosta i prsistupnih cesta. Pelješki most, zajedno s pristupnim cestama, koštao je 526 milijuna eura. Od toga je 357 milijuna eura osigurano bespovratnim sredstvima iz Europske unije. Sam most je izgrađen za 299,7 milijuna eura.
Izvod iz reda vožnje HŽ-a. Foto: screenshot
Izvod iz reda vožnje autobusne tvrtke Arriva. Foto: PLUS