ZAJEDNICA Strabaga i Osijek-Koteksa dobila je posao obnove autoceste A3 vrijedan malo više od 12 milijuna eura.
Autocesta A3 od Bregane do Lipovca duga je malo više od 304 kilometra. Kako su njezini najstariji dijelovi građeni još u 80-ima, s vremenom je sigurnost došla u pitanje, a kolničku konstrukciju sada bi valjalo urediti te osigurati sigurnost i dugovječnost prometnice. - piše Poslovni Dnevnik.
Zainteresirane tvrtke prvotno su bile pozvane dostaviti ponude do 13. siječnja, no, prema podacima iz Elektroničkog oglasnika javne nabave (EOJN), konačni rok za dostavu ponuda bio je 7. travnja 2025., a od pristiglih, kao najpovoljnija odabrana je ona zajednice ponuditelja nositelja Strabaga i drugog člana zajednice, tvrtke Osijek-koteks. Posao procijenjene vrijednosti te će tvrtke izvesti za 12 milijuna eura, odnosno, malo manje od deset milijuna eura bez PDV-a.
Na natječaju nisu prošli Integral Inženjering iz BiH te Pedom Asfalti iz Zagreba. Ponuda Integrala bila je daleko najviša i iznosila je gotovo 20 milijuna eura s PDV-om Prema odluci otprije tri dana, Strabag će izvoditi radove na dionicama na kojima su uočena znatna oštećenja zbog opterećenja kolničke konstrukcije. Od trenutka potpisivanja ugovora imat će točno godinu dana za dovršetak radova.
U projektnoj dokumentaciji navodi se kako će, prije samih radova, biti potrebno dimenzionirati kolničke konstrukcije prema podatcima o prosječnom godišnjem dnevnom prometu (PGDP), uzimajući u obzir projektirani vijek trajanja od 20 godina. Sanacijom se želi riješiti problem starenja infrastrukture za dionicu projektiranu 1986. godine u sklopu nekadašnje Autoceste “Bratstvo i jedinstvo”.
U pitanju je dionica Lužani – Brodski Stupnik. Ta autocesta ima lokalni, regionalni i veliki međunarodni značaj. Naime, ona je dio Paneuropskog cestovnog koridora 10, koji spaja istočnu i zapadnu Europu. Njezina trasa prolazi približno usporedno s rijekom Savom i usporedno s paneuropskim željezničkim koridorom 10. - piše Poslovni Dnevnik.
Istražni radovi pokazali su da se sastav kolničke konstrukcije sjevernog voznog i pretjecajnog traka razlikuje od izvornog projekta, kao i da je tijekom eksploatacije na izvorni kolnik postavljen je dodatni sloj debljine više od 30 centimetara. Otkriveno je da se iznad osnovnog habajućeg sloja debljine šest centimetara nalazi nosivi sloj debljine 12 centimetara cementna stabilizacija i sloj od drobljenog kamenog materijala, svaki po 25 centimetara.
Sanacija voznog traka provest će se mehaničkim glodanjem (frezanjem), pri čemu će se ukloniti svi slojevi do dubine od 38 centimetara. Zona zahvata proširit će se tako da obuhvati središnju crtu, cijeli vozni trak, rubni trak širine 20 centimetara i 50 centimetara u zaustavnom traku – ukupno 4,55 metara širine. - piše na portalu poslovni.hr.
Sanacija pretjecajnog traka uključivat će glodanje postojećih asfaltnih slojeva do dubine od deset centimetara, nakon čega će se izvesti novi slojevi i lokalno sanirati pukotine i oštećenja. Radovi će zahvatiti 4,15 metara prometnice. Uz to, projekt predviđa potpunu sanaciju zaustavnog traka na svim dionicama uključenima u ovaj zahvat.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -