SLAVONSKI BROD - Nije li zadivljujuće kako glazba stara gotovo tristo godina može današnjega slušatelja, jednakim intenzitetom kao u vremenu u kojemu je nastala, ponovno ostaviti bez daha svojom svježinom, atraktivnošću, težnjom da zapanji, probudi, zaintrigira, poduči, ali i zabavi slušatelja? Potvrdan odgovor na postavljeno pitanje mogli su donijeti svi ljubitelji glazbe i vjerni sudionici glazbenog života Slavonskoga Broda, koji su u nedjelju navečer, u Crkvi Presvetog Trojstva, prisustvovali nastupu Varaždinskog komornog orkestra i violinista Bojana Čičića, solista i umjetničkog voditelja koncertne večeri. Klasične vrijednosti, u onomu smislu kako pojam klasičnoga tumači pozivanje na vrijednosni sustav antičke kulture, čini se da doista ne mogu zastarjeti.
Za razliku od najčešće šaroliko sastavljenog programa, kakvim se principom vodi većina ansambala koja dolazi na gostovanje u Slavonski Brod, ovoga puta publika je bila počašćena specijaliziranim repertoarom skladatelja i djela iz razdoblja baroka. Nije to nikakav nedostatak, već, dapače, veliki plus organizatoru, Kazališno-koncertnoj dvorani Ivana Brlić-Mažuranić, što se odlučila na ovakav potez. Unatoč naoko stilskoj hermetičnosti repertoara, konkretan odabir skladatelja i djela pokazao je svo bogatstvo baroknoga glazbenog izričaja.
Višestavačnim baroknim koncertima i suitama iz pera Pietra Antonija Locatellija, Antonija Vivaldija i Georga Philippa Telemanna proveo nas je jedan od trenutno najkvalitetnijih hrvatskih komornih orkestara, a razlog ovomu odabiru repertoara činjenica je da su večer ranije, 1. listopada, isti program izveli u okviru Varaždinskih baroknih večeri. Za brodski nastup odlučili su se, ipak, skratiti program, izostavivši jedno Telemannovo djelo (jer, planirane su po dvije skladbe svakoga od trojice skladatelja), što je, zapravo, velika šteta, jer se gubi cjelovita i zaokruženo osmišljena programska nit. Organizator je objasnio da je to učinjeno kako bi se izbjegla pauza (koja, naravno, produljuje koncert u dva dijela). Međutim, brodska je publika valjda do sada već dovoljno sazrela da može odslušati koncert klasične umjetničke glazbe u njegovoj stvarnoj dimenziji, kada je, kao u ovom slučaju, na specifičan i specijaliziran način zamišljen.
Varaždinski komorni orkestar pokazao je izuzetnu uigranost, bilo u cjelovitom sastavu, bilo u sažetom obliku, bilo u raznim komornim formacijama (duo, trio, kvartet), koje su se najčešće primjenjivale u polaganim stavcima. Vođeni u ovom projektu Bojanom Čičićem, violinistom specijaliziranim za povijesno obaviještenu izvedbu na autentičnim instrumentima, članovi varaždinskog ansambla postigli su vrlo ujednačenu interpretaciju, odmjerene međusobne odnose dionica, zaokružen ton i zaigrane dinamičke kontraste, prilagodivši se sviranju na gudačkim instrumentima bez bujnoga vibrata, što zahtijevaju principi autentičnog izvođenja barokne glazbe. Vođenje melodijskih linija unutar polifonoga sloga bilo je potpomognuto čvrstim osloncem bassa continua (viola, viola da gamba, kontrabas, čembalo, kombinirani po potrebi), pri čemu je svaki od varaždinskih glazbenika vrlo jasno artikulirao vlastitu ulogu unutar izvedbene cjeline. Pa iako je katkada bilo malo borbe sa dostizanjem potrebnoga tempa, glazbenici su uvijek nalazili put do kvalitetnoga zajedničkog zvuka.
Treba istaknuti da je Bojan Čičić svirao na baroknoj violini i violi d'amore, dvama za to povijesno razdoblje specifičnim instrumentima, izvlačeći iz njih sve zvukovne i tehničke mogućnosti te dokazujući zašto je posljednjih godina tražen glazbenik među renomiranim europskim ansamblima za ranu glazbu.
Gostovanje Varaždinskog komornog orkestra i Bojana Čičića moglo bi biti putokaz organizatoru (KKD IBM) za sklapanje nekog oblika partnerstva sa Varaždinskim baroknim večerima, koje su, u tom pogledu, već nekoliko godina otvorene prema partnerstvima sa hrvatskim i europskim gradovima. Konkretno to znači ustupanje gradu partneru određenoga programa sa festivala, što otvara mogućnost da Brod eventualno ugosti i kakav europski ansambl ili komorni sastav specijaliziran za izvođenje barokne glazbe. Svakako vrijedno budućeg razmišljanja.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -