799
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Koncertnim gostovanjem Varaždinskog komornog orkestra pod umjetničkim ravnanjem violončelista Krešimira Lazara i uz solisticu sopranisticu Ivanu Lazar u nedjelju, 23. rujna, svečano je otpočela nova koncertna sezona Kazališno-koncertne dvorane Ivana Brlić-Mažuranić.
Pažljivo repertoarno osmišljen i izvedbeno zahtjevan program potvrdio je visoke težnje, ali i visoke kriterije, Varaždinskog komornog orkestra, koji je posljednjih godina strelovito napredovao u status jednoga od najkvalitetnijih hrvatskih komornih ansambala.
U Crkvi Presvetog Trojstva, jednom od najljepših i najprikladnijih slavonskobrodskih koncertnih prostora, zazvučale su partiture baroknih majstora Georga Muffata, Antonija Vivaldija, Alessandra Scarlattija i Niccolóa Jommellija, donoseći našemu gradu dašak ozračja koji već 42 godine, upravo u ovom rujansko-listopadnom dobu, oživljava vedute grada Varaždina.
Drugu godinu zaredom u Brodu
Naime, toliko se godina održavaju Varaždinske barokne večeri, jedan od najznačajnijih glazbenih festivala u Hrvatskoj i u regiji, s već zamjetnim ugledom na europskoj razini. A već drugu godinu zaredom Varaždinski komorni orkestar dolazi brodskoj publici predstaviti program s kojim nastupaju i na Varaždinskim baroknim večerima.
Prošlogodišnji program bio je posvećen baroknim orkestralnim djelima, a ove godine izvođači su osnovnom korpusu gudačkog orkestra i bassa continua dodali solističke dionice soprana i trube. Orkestralni koncerti (Dulce Somnium, Propitia Sydera i Saeculum) njemačkog skladatelja Georga Muffata, koji brojem, rasporedom i karakterom stavaka više nalikuju na orkestralnu suitu nego na concerto grosso, bili su uporište oko kojega su se rasplele vokalno-instrumentalne niti iz opusa trojice talijanskih majstora, Antonija Vivaldija (motet Nulla in mundo pax sincera), Alessandra Scarlattija (kantata Su le sponde del Tebro) i Niccolóa Jommellija (motet Barbara poena afflicta).
Pažljivo repertoarno osmišljen i izvedbeno zahtjevan program potvrdio je visoke težnje, ali i visoke kriterije, Varaždinskog komornog orkestra, koji je posljednjih godina strelovito napredovao u status jednoga od najkvalitetnijih hrvatskih komornih ansambala. I to ansambala koji njeguju kvalitetne glazbeničke suradnje i raznovrsnost repertoara, koji se ne ustručavaju uroniti u najrazličitije stranice glazbene literature, od trojice Bečkih klasičara do najpoznatijih djela romantizma, koji prihvaćaju praizvedbe mladih hrvatskih skladatelja, ali i s užitkom stvaraju ovakve specijalizirane programe.
Sopranistica Ivana Lazar svakim je dahom, svakim vokalnim ukrasom, svakom dinamičkom nijansom i interpretacijskom proživljenošću potvrdila (još jednom!) vokalnu superiornost u interpretaciji barokne literature na hrvatskoj glazbenoj sceni.
Ozbiljnost pristupa bila je vidljiva i čujna u svakoj njihovoj izvedbi, zanemarimo li povremenu dekoncentraciju među dionicama pred kraj večeri. U Varaždinskom komornom orkestru, koji se prilagodio autentičnom načinu izvođenja barokne glazbe, svaki glazbenik ima svoje mjesto, poštujući disciplinu bez koje je muziciranje u velikom ansamblu beskorisno.
Svatko svoju zadaću iznosi s velikom ozbiljnošću, posljedica čega je fantastična uigranost ansambla, duboko međusobno razumijevanje i doživljaj muzikalnosti koji se nadvija nad svaku interpretaciju. Posebno bi valjalo istaknuti vođe dionica, kao aktivne pokretače i brižne kontrolore glazbenog događanja.
Fantastična Ivana Lazar
Gudačkom korpusu Varaždinskog komornog orkestra pridružili su se vrsni čembalist Krešimir Has, pod čijim su prstima zasjali barokni čembalistički prepleti, zatim solist na baroknoj trubi Dario Teskera, koji je kristalno čistim tonom i virtuoznom izvedbom pridonio svečanom ozračju Scarlattijeve kantate, te sopranistica Ivana Lazar, koja je svakim dahom, svakim vokalnim ukrasom, svakom dinamičkom nijansom i interpretacijskom proživljenošću potvrdila (još jednom!) vokalnu superiornost u interpretaciji barokne literature na hrvatskoj glazbenoj sceni.
Ne ostavivši brojnu brodsku publiku bez očekivanog dodatka, glazbenici su izveli ariju Let the bright Seraphim iz oratorija Samson Georga Friedricha Händela. Korak dalje, koji bi organizatoru vrijedilo učiniti, jest uspostaviti službenu suradnju s Varaždinskim baroknim večerima. Na taj način Slavonski Brod postao bi jedan od gradova partnera festivala, otvorila bi mu se mogućnost da ugosti i neki inozemni ansambl, koji je sudionik Večeri, što bi ga ubilježilo na europsku kartu prijatelja barokne glazbe.