996
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Nakon što je na prošlogodišnjem državnom natjecanju osvojila prvo mjesto u svojoj kategoriji solo klavira, zatim priredila cjelovečernji recital u Glazbenoj školi Slavonski Brod, a potom i u, za mlade glazbenike prestižnom, ciklusu Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj u Zagrebu, Ana Dadić, brodsko-zagrebačka srednjoškolka, koja je glazbu odabrala kao svoj životni i profesionalni put, rekla je da će od tog trenutka ostaviti po strani sva natjecanja i javne nastupe te se, u svojoj maturalnoj godini, posvetiti vježbanju i pripremi za prijamni ispit na odsjek za klavir na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, koja ju obaveza očekuje u lipnju ove godine. Međutim, mladenački umjetnički duh teško može mirovati, pa je već u kolovozu prošle godine nastupila u koncertnom ciklusu u Eufrazijevoj bazilici u Poreču. No, ni to nije sve.
Na ovogodišnjem 49. državnom natjecanju učenika i studenata glazbe za kategorije komornih sastava, održanom u prosincu 2011. godine u Opatiji, Ana je okrunila uspješnu prošlu godinu još dvama pobjedama. Natjecala se u dvije različite discipline i u objema odnijela prvo mjesto. U klavirskom duu sa Petrom Svrtan (mentorica prof. Ivanka Kordić iz Glazbene škole Vatroslava Lisinskog u Zagrebu) osvojila je prvo mjesto u 4. kategoriji (98,70 bodova), a u triju sa flautisticom Ivanom Mišić i violončelistom Mislavom Brajkovićem (mentorica prof. Vesna Črnigoj iz Glazbene škole Vatroslava Lisinskog u Zagrebu) osvojila je prvo mjesto u 2. kategoriji (99,40 bodova). Najviši broj bodova u ukupnoj disciplini trija u svim kategorijama (koje se dijele prema dobnim skupinama) donio je Aninom triju apsolutnu pobjedu te nastup na završnom koncertu cjelokupnog natjecanja.
Mnogi su pozitivno ocijenili njihov nastup, pa tako i violinist Tonko Ninić, predsjednik ocjenjivačkog suda discipline trija, istaknuvši da se trio "predstavio kao već zreli glazbeni ansambl". Posebno je zanimljivo da je čitava priča oko trija Ane, Ivane i Mislava potekla od samih učenika, inače maturanata Glazbene škole Vatroslava Lisinskog, koji su svi, pojedinačno, prvonagrađeni u svojim instrumentima. Silno su željeli svirati zajedno, čak su i program sami odabrali, te pod vodstvom Vesne Črnigoj u samo tri mjeseca vježbanja uspjeli postići maksimalnu skladnost, koja im je donijela pobjedu na najznačajnijem glazbenom natjecanju u Hrvatskoj, na kojemu su ovoga puta nastupili učenici 46 glazbenih škola i umjetničkih akademija u Hrvatskoj u čak 160 komornih sastava.
Ne kaže se uzalud da je komorno muziciranje najsavršeniji i najzahtjevniji način muziciranja, jer, osim izvedbene kvalitete, iziskuje visok stupanj međusobnog razumijevanja glazbenika, tolerancije, slušanja, prihvaćanja i kompromisa, da bi se došlo do konačnog sklada različitih "glasova". A s obzirom da Anine solističke mogućnosti već poznajemo, pozovimo ju da nam pokaže i svoje umijeće komornog muziciranja. Dvorana Glazbene škole sigurno bi bila puna.