AP/SBplus
6752
Prikaza
1
Komentar
Nakon godinu i pol dana na čelnoj poziciji Kazališno-koncertne dvorane Ivana Brlić-Mažuranić u Slavonskom Brodu, kakvi su Vaši dojmovi o funkciji s puno širim djelokrugom posla?
U vrijeme dok sam promišljala o prijavi na natječaj za mjesto ravnatelja/ravnateljice KKD-a, nametao se niz pitanja koja su bila usmjerena upravo prema opsegu posla kojega ova funkcija sa sobom nosi. Dugogodišnje iskustvo u samoj organizaciji programa, komunikacijske vještine koje su razvijane tijekom 20 godina pedagoškoga rada te umjetničkoga i znanstvenoga djelovanja, kao i organizacijske te poslovne kompetencije koje posjedujem, doprinijele su tome da se u kratkom vremenu prilagodim svemu onome što mjesto ravnatelja KKD-a od mene traži. Otvorenost za nova znanja i sklonost timskome radu razvijat će moje kompetencije i dalje.
Čini se da nastavljate prepoznatljivi dobar trend pomicanja granica u kulturi - sada s nešto različitijim programima od Vašeg prethodnika. Kakve su reakcije publike, što i koliko hvale ili, možda, negoduju?
Interese i želje publike potrebno je osluškivati, a kvaliteta programa je, dakako, prioritet. Programi koje biramo moraju zadovoljiti potrebe brojnije publike, različite dobi i različitih umjetničkih preferencija. Reakcije publike su onakve kakve i trebaju biti – postoje oni koji su programom zadovoljni, oni koji svojim dobronamjernim savjetima žele sukreirati program i(li) ukazati na nedostatke, oni koji smatraju da se ništa nije promijenilo mojim dolaskom te, na koncu, i oni koji nisu zadovoljni. Sve to nas, a mislim ovdje na KKD tim, odnosno sve zaposlenike, potiče na propitivanje i analiziranje stanja što ukazuje na to da smo spremni na pohvale, pokude, ali i ono najbitnije – da smo spremni učiti, nadograđivati postojeća znanja i vrijedno raditi. No, ipak, malo u prilog nama – posjećenost programa je na zavidnom nivou čemu svjedoče naplativi programi (veliki broj rasprodanih programa tijekom godinu i pol dana) te programi, odnosno, posjećenost programa na otvorenom, u sklopu Brodskoga glazbenoga ljeta, ali i novi programi koji se od veljače održavaju pod nazivom Umjetničke večeri u Kazališnoj kavani.
Jesu li i u kojoj mjeri brodske udruge u kulturi sukreatori kulturnih programa kako ste i najavljivali, što je u tome novo?
Suradnja s voditeljima umjetničkih udruga, ali i svima onima koji imaju neku ideju, uistinu postoji. Razgovara se, predlažu se programi, ostvaruju kontakti, promišlja se o zajedničkim programima. Iz te suradnje proizašao je i projekt „Serenada Brodu" koji je izveden u sklopu 30. brodskoga glazbenoga ljeta koji je na pozornici okupio izvođače HPD-a „Davor", Brodskoga tamburaškoga orkestra, BHO-a „Bela pl. Panthy" i GLG „Željezničar" u samostalnim, ali ovdje posebno značajno, zajedničkim izvedbama. O sličnim projektima već se razmišlja, neki su već u procesu nastajanja i nadamo se da će uskoro ugledati svjetlo dana.
Govorili ste i o osnivanju svojevrsnog Umjetničkog vijeća. U kojoj je to fazi?
Kao nastavak na prethodno. Suradnja postoji, no Umjetničko vijeće nije oformljeno, odnosno, nismo formalizirali osnivanje ovoga tijela. Pripremamo teren.
Jeste li krenuli u realizaciju također najavljivanog programa Dani kulture nacionalnih manjina koje imaju što za pokazati?
Taj program je i dalje u planu, no još uvijek nije došao na red.
Oživljavanjem programa u Centru mladih i Kazališnoj kavani pokušavate na kulturne programe više privući mlade ljude. Što kažu pokazatelji posjeta i uključenosti mladih?
Radeći analizu ostvarenih programa u posljednjih pet godina u kojoj je uključena i analiza aktivnosti koje se provode u Centru mladih, vidljiv je veliki porast (2015.– 40 programa; 2016. – 55 programa; 2017. – 48 programa; 2018. – 71 program; a ove 2019. – 236 programa). Do toga povećanja u najvećem dijelu došlo je zbog aktivnosti koje se provode u sklopu projekta KUL Centar, a čiji je partner i dvorana.
Kako ste i obećali, u proteklom razdoblju realizirani su programi suradnje s regionalnim umjetničkim centrima, posebice u nastupu glazbenika. Nastavljate li i ubuduće s takvom praksom?
Kvalitetnih programa ima svuda. Treba ih detektirati, što nastojim i činiti. Jedan od takvih programa otvorio je i 30. brodsko glazbeno ljeto – Opera Carmen u izvedbi HNK u Osijeku. Odlični izvođači i suvremena produkcija tog glazbeno-scenskog djela zaista nikoga nije ostavila ravnodušnim.
Uz financiranje kulturnih programa od strane Grada i resornog Ministarstva, iznajmljivanjem dvorane pokušavate namaknuti dodatna sredstva koja pripomažu realizaciji kvalitetnijih programa. U kojoj mjeri uspijevate u tome?
Ove godine porastao je i broj programa u tuđoj organizaciji. Radimo dosta na promociji dvorane i u tom pogledu. Izuzetna tehnička opremljenost Dvorane, geostrateški položaj našega grada te kontakti s promotorima, menadžerima i izvođačima koji su uspostavljeni, doveli su do povećanoga unajmljivanja prostora što je, uz prodaju ulaznica i intenzivniji rad Kazališne kavane, značajno povećalo i prihode.
Nakon što je riješena rasvjeta, ozvučenje i sanirana pozornica u KKD za vrijeme Vašeg prethodnika, što je učinjeno na obnovi Dvorane od kada ste na čelu ove ustanove? Kada će, primjerice, biti riješen problem klimatizacije tog prostora?
Trenutno se obnavljaju svi sanitarni čvorovi u KKD-u (njih 18). Od onih pored garderoba za izvođače, uredskih, pomoćnih prostorija, do onih koje koristi publika pri posjetu. Dio ovoga značajnoga ulaganja financira grad Slavonski Brod, a dio KKD. Isto tako, na našu inicijativu, Grad je napravio projektnu dokumentaciju za rekonstrukciju sustava grijanja, hlađenja i ventilacije. Dokument je spreman i čekamo priliku za apliciranje na natječaje.
Jeste li zadovoljni dosad učinjenim te namjeravate li i što poduzeti kako bi interes Brođana za kulturna događanja i dalje rastao?
U određenoj mjeri sam, naravno, zadovoljna. No, uvijek se može više i bolje. Imam odličan tim bez kojega bi sve ovo bilo teško ostvarivo. Zajednički planiramo, predlažemo, sugeriramo, kritiziramo. Povećao se i broj zaposlenika. Uz dva radna mjesta koja su osigurana kroz projekt KUL Centar, ponovno smo aktivirali i radno mjesto spremačice. Očekujemo da ćemo uskoro dobiti i novu osobu za tehniku jer to povećani opseg programa iziskuje. A dobra reklama, ugodna atmosfera te kvaliteta i raznovrsnost programa privući će i publiku. Za one mlade koji bi prije nego dođu na program, željeli upoznati kazalište, predlažem da dođu na program koji nosi upravo takav naziv „Upoznaj svoje kazalište" kojega smo također pokrenuli ove godine.