/ 20
1989
Prikaza
2
Komentara
SLAVONSKI BROD – Sinoć je u predvorju Gradske knjižnice Slavonski Brod otvorena skupna i tematska izložba na kojoj su svoje radove u različitim tehnikama s motivima različitih životinja i prizora iz životinjskog svijeta izložili dvadesetak članova Kreativne radionice Brod.
O animalističkom žanru u hrvatskoj modernoj i suvremenoj likovnoj umjetnosti, posebno u Slavonskom Brodu i Slavoniji iz koje su potekli najslavniji hrvatski umjetnici animalisti, kako u nedavnoj prošlosti (Miroslav Kraljević, Vladimir Becić,Vladimir Filakovac) tako i u novije doba (Branko Ružić) - govorio je stručni voditelj Radionice, akademski slikar Predrag Goll,
Izložba je Hommages Vladimiru Filakovcu koji se rodio 1892. u Slavonskom Brodu (umro je 1972. godine u zagrebu) i koji je, kako je rekao Goll, „jedan od najvažnijih hrvatskih umjetnika animalista uopće."
O radovima koji su izloženi Goll je rekao:
- Izloženi radovi na temu životinja, kao način crtanja i slikanja, kreću se od deskriptivnog ka sažetom. Sukladni su tradicionalnoj animalistici, manje anatomskom vjernošću, više kao pokret i 'karakter' životinje, neki su se prepustili mašti, instinktu, intuiciji.... I što to sve uopće znači? Vratiti se 2000 godina natrag (asocijacija na davnog slikara iz Altamire, op. aut.) znači često puta, biti petnaest ili dvadeset godina mlađi od svojih suvremenika.
O Kreativnoj udruzi Brod govorila je predsjednica udruge Mirjana Margetić Butković, a tijekom otvorenja poeziju, duhom i tematski blisku izložbi, govorila je Sonja Vukoje.
Izložbu je otvorila zamjenica Ravnatelja Gradske knjižnice mr.sci. Darija Matajić Agičić,
Na izložbi izlažu: Božena Verhas, Jasminka Mažar, Milka Gusak, Petra Klarić, Rade Kovačević, Dušanka Kovačević, Irena Pirkl Sudarević, Paula Šprajc,Ana Šprajc, Slavica Marinić, Mirjana Margetić Butković, Božidar Teskera,Zdenka Matej, Antun Bračun, Ruža Kovačević, Vera Bošnjak, Ivanka Jailović iGordana Prusina.
Izložbu, koja će biti otvorena do iduće subote, prati skroman katalog u kojem su se, kao i u opremanju izložbe, organizatoru potkrale greške od kojih neke, kao na primjer podatak o starosti crteža u Altamiri, neupućenoga mogu dezinformirati, a ostale (greške) zbuniti. Ovo je valjalo spomenuti, no to ni u kom slučaju ne umanjuje vrijednost i kvalitetu pojedinih slika i crteža koje se isplati doći pogledati.