4616
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Premda nije nepoznat brodskoj likovnoj publici, novogradiški akademski slikar, Željko Subić, prvi se put sinoć u Likovnom salonu Vladimir Becić, predstavio samostalnom izložbom slika pod nazivom "Life's Good".
"Drago mi je da s izložbom tako pozitivnog naziva započinjemo ovogodišnju izložbenu sezonu. A poruka je izložbe da ljepotu i zadovoljstvo treba tražiti u malim stvarima, u svom zavičaju, Slavoniji, koju je autor i predstavio svojim slikama" kazala je novopečena ravnateljica Galerije umjetnina, Romana Tekić.
"To su moji osobni pejzaži u kojima prije svega problematiziram liniju kao sredstvo izraza" veli autor, uz objašnjenje kako je naziv izložbe Life's good izvedenica iz loga LG televizora na kojem prvi kadar nakon uključivanja asocira na linijski sklop, koji sadrže njegove slike. "Ali naziv je proizašao i kao moja težnja da unatoč preplavljenim ružnim temama ukažem na to kako život baš nije tako ružan".
Brođani koji prate likovnu scenu Slavonije dobro znaju tko je Željko Subić. Njegova vizualna avantura je slikarstvo za koje autor postava, Branimir Pešut, vjeruje kako trenutno nema paralelu u suvremenoj hrvatskoj umjetnosti, posebice kada je riječ o slikanju pejzaža. Na 30 izložaka rađenih akrilikom može se vidjeti nekoliko ciklusa, pejzaži zemlje, motivi znakova i vodenog elementa.
"Slikati pejzaž znači promišljati čovjekovo mjesto u konstelaciji čovjekova prostora, navodi Pešut. Slikarstvo pejzaža Željka Subića počiva na dugogodišnjem iskustvu bavljenja tom temom kao i upornom promatranju i racionalnom pristupu rješavanju slikarskog problema na onaj poslovični način gdje je uvijek bilo važnije nešto uraditi po principu "kako a ne što". On nije vedutist koji odabire prizore trgova, fasada, krovova ili crkvenih tornjeva. Svoje pejzaže ne popunjava živim protagonistima ...odlučuje se za onu bezvremensku horizontalnu vizuru zemlje koja je postojala oduvijek i koja će zauvijek postojati" dodaje.Ciklus Podvodni svjetovi, nebeski portali i znakovi pak, slikarska su polja satkana od gesta i ritmova, a kompozicije nisu samo horizontalne, dok u ciklusu posvećenom vodenom elementu, potezi ponavljani u ritmičkoj shemi sigurnim rukopisom kreiraju iluziju dubine, uvjeravajući promatrača kako je bojom sve moguće.
Ipak prevladavaju radovi prepoznatljivog motiva, slavonskih njiva, nastalih prema Subićevim riječima, u posljednjih nekoliko godina, tematski posvećenih zemlji i vodi, ali s jednim otklonom od prepoznatljivosti tako da stoje negdje između figuracije i apstrakcije. Dugački slikarski put od preko četiri desetljeća, slikara povremeno vraća realizmu jer su, kako kaže, "najživotnija ona slikarska djela u kojima se nalazi barem trunak svakodnevice, običnog života kojim smo okruženi, bez obzira koliko slika bila u domeni apstrakcije".
Slikarski razvojni put od preko četiri desetljeća potvrđuje autorovu izjavu kako je "slikarstvo infekcija, neprolazni virus koji se useli u organizam i ne možeš ga se riješiti. Kao dugogodišnji pedagoški radnik "istim virusom zarazio je" i nekolicinu bivših učenika koji su na likovnim akademijama i koji će možda nekada predstaviti svoje radove u istom prostoru.
Željko Subić, izlagao je diljem Hrvatske i u inozemstvu, a prezadovoljan brodskim izložbenim prostorom kaže kako je svaka izložba neko novo iskustvo, novo uzbuđenje jer slika u kontaktu s ambijentom ponešto mijenja svoj karakter.
Sinoćnju izložbu otvorio je dogradonačelnik Hrvoje Andrić zahvalivši autoru što je s brodskim ljubiteljima likovnosti podijelio ovu vizualnu avanturu.