/ 22
2160
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - U subotu, 27. veljače, točno u podne, u slavonskobrodskoj Galeriji Ružić otvorena je izložba „Podovi", akademske slikarice Mirjane Marović.
Motivi podova pet veličanstvenih venecijanskih crkava Mirjanu Marović toliko su impresionirali da je nakon više od dva desetljeća prema svojim skicama i opisima odlučila uspomenu oživjeti na svojim platnima.
Ravnateljica Galerije umjetnina Grada Slavonskog Broda odlučila je to oživotvorenje predstaviti široj publici.
- Mirjana Marović je zagrebačko-splitska umjetnica. Naime, rođenjem je Splićanka, ali u Zagrebu živi već duže od 15 godina. Kći je poznatog hrvatskog književnika Tončija Petrasova Marovića. Ciklus njezinih radova kojeg smo izložili iznimno je zanimljiv. To su slike koje svjedoče o bogatoj kulturno-povijesnoj baštini venecijanskih crkava, a s druge strane, zanimljiva je geometrijska i koloristička igra u kojoj se očituje Mirjana Marović kao slikarica. S obzirom na to da je Mirjana, nakon Akademije, radila kao konzervatorica, a potom je postala i nastavnica Likovne kulture, ovim ciklusom spojila je te svoje tri životne ljubavi. Ovo su Mirjanine varijacije i interpretacije podova. Izložba se sastoji od tridesetak slika akrila na platnu. U postavu smo se vodili tonskom ujednačenošću panoa. Mirjana ima nizove slika koje naziva San Marco plavi, zeleni ili ružičasti, tako da nam je tonska uravnoteženost bila vodilja. - kazala je ravnateljica Galerije umjetnina, Romana Tekić.
Neraskidiva veza s Brankom Ružićem
Mirjana Marović posebno je bila dirnuta jer izlaže u Galeriji koja nosi Ružićevo ime. Nije krila obiteljsku povezanost s velikim umjetnikom.
- Ovom izložbom zahvaljujem profesoru Branku Ružiću na svemu što je napravio za moga oca i za mene. Ova izložba bila je moja životna želja. Danas sam je ostvarila i jako sam sretna i ponosna. Kada sam bila djevojčica od nepune tri godine, otac Tonči kupio mi je boje i naučio me crtati i slikati. Kako sam odmah pokazala talent, dječje crteže otac je pokazao svom prijatelju, profesoru Ružiću. On je bio toliko oduševljen da je crteže odnio na Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu i pokazao ih svojim studentima. Tako su moji crteži stigli na Akademiju prije mene, ranih sedamdesetih, a ja sam tamo stigla 1986., kada sam položila prijamni na nastavničkom odjelu. Osim toga, profesor Ružić je 1975. godine predložio Školskoj knjizi neka objavi knjigu mojeg oca „Ča triba govoriti" sa očevim pjesmama za djecu na čakavštini, ilustriranu mojim crtežima. - otkrila je dio obiteljske povijesti i povezanosti s Brankom Ružićem umjetnica Mirjana Marović.
Stoga je i svoju životnu misiju preuzela od Ružića. Želja joj je i dalje prenositi znanje i ljubav prema umjetnosti na djecu. Šesnaest godina radi u nastavi pa to, primarno, čini sa svojim učenicima, u Osnovnoj školi „Dugave".
'Kroz umjetnost, djeca uče osjećaj za lijepo i dobro, preciznost i strpljenje'
- Jako je važno odgajati kod djece pažnju. Neće svi oni biti slikari, kipari, grafičari, no treba njegovati osjećaj za lijepo, dobro, preciznost, strpljenje, dugotrajan i mukotrpan rad i trud. U stvaranju ima velike žrtve, ništa se ne događa preko noći. Svaka slika ili učenički likovni rad traje. Kroz dva školska sata od njih zahtijevam da idu do kraja, da dovrše svoje djelo. To je moj način. Djeca ga rado i lijepo prihvaćaju, rado idu sa mnom na terensku nastavu jer se djela najbolje doživljavaju uživo i izravno. Prije pandemije, u četrnaest godina, djecu sam odvela na šezdeset terenskih nastava diljem Hrvatske. Išli smo u razne gradove, po muzejima, parkovima prirode, sve kako bismo neposredno doživjeli prostor i umjetnost. - otkriva Marović.
Neobičan fokus njezina interesa - podovi venecijanskih crkava - rodio se tijekom studijskog boravka u Italiji devedesetih godina.
- Sve se temelji na skicama uživo. Na licu mjesta, u pet venecijanskih crkava, bilježila sam ono što vidim. Iako su oltarne pale - koje su bile predmet mog magistarskog rada - na visini, ja sam se oduševila podovima. Ti mramorni geometrijski podovi na mene su ostavili takav trag da sam ih skicirala i naknadno 2012. sam započela ovaj ciklus. Forma i motiv tih složenih geometrijskih struktura su zaista takvi, to je izvorno popločanje baroknih i renesansnih podova, ali su boje sasvim moje. Meni je boja u slikarstvu najvažnija. Bez obzira na to je li u geometrijskoj formi, figuraciji ili apstrakciji. - pojasnila je slikarica Mirjana Marović.
U Slavonskom Brodu nastavljaju s pripremom izložbi - pandemiji u inat
Umjetnica je otkrila i kako se rodila suradnja sa Slavonskim Brodom koji ju je, kako kaže, oduševio svojom dobrodošlicom.
- Posljednji naš izlet sa šestim razredima bio je upravo u Slavonski Brod. Tako je sve i počelo. Upoznala sam gospođu Romanu Tekić, pokazala joj svoje kataloge, a ona je odabrala ovaj ciklus. Baš za ovu izložbu naslikala sam četrnaest novih djela tijekom lockdown-a prošlog proljeća. Bila je to teška situacija, početak pandemije, a ja sam samo znala da moram slikati za izložbu u Slavonskom Brodu. - kazala je Marović.
Subotnje otvorenje ove izložbe s posebnom pozadinskom pričom, bilo je prilika za najavu nastavka proljetne sezone u galerijskim prostorima.
- U travnju slijedi izložba u sklopu manifestacije „U svijetu bajki I. B. Mažuranić". Potom u svibnju, za Dan Grada, otvaramo izložbu Zorana Šimunovića koju smo radili u međumuzejskoj suradnji s Modernom galerijom iz Zagreba i Galerijom „Sikirica" iz Sinja. - otkrila je ravnateljica Tekić.
Online verziju izložbe „Podovi" moguće je naći Youtube kanalu, Facebook i web stranici Galerije u čijem prostoru ostaje otvorena do 20. ožujka.