POŽEGA - Profesorica filozofije te njemačkoga jezika i književnosti, ujedno magistra specijalistica glotodidaktike Martina Budimir iz Kutjeva, u šestom razredu osnovne škole vidjela se kao arheolog. Zbog udžbenika iz povijesti i tema o Egiptu te piramidama, zamišljala se na terenima iskapanja, no danas je ipak profesorica njemačkog jezika u Ekonomskoj školi Požega.
Autorica je edukativne igre 'Čovječe, ne korumpiraj se!' koja je 2013. godine podijeljena svim saborskim zastupnicima i ministrima tadašnje Vlade te svim srednjim školama.
- Majka je bila učiteljica, a majka je, mislim, svakome uzor. Dugo vremena nisam se vidjela kao učiteljica. Skroz do četvrtog razreda gimnazije, mislila sam da ću biti arheolog, no shvatila sam da vjerojatno u Hrvatskoj neću moći raditi na terenu kakav sam ja zamišljala. Dobila sam filozofiju kao predmet te sam istog trena znala da ću studirati filozofiju, samo je bilo pitanje hoću li studirati filozofiju u kombinaciji s engleskim ili njemačkim. Engleski mi je bio prvi strani jezik, njemački drugi. Tek u gimnaziji sam počela učiti njemački. Nekako mi se činilo kao izazov ipak odabrati njemački, jezik je logičan, a ja volim kad su stvari posložene i logične. - kazala je za SBplus 45-godišnja profesorica njemačkoga jezika Martina Budimir
Naime, kada je bila dijete, Njemačka joj se činila kao 'obećana zemlja'. Dva je tjedna provela kod rodbine, znali su je učiti osnovnim njemačkim riječima. Od ranog djetinjstva postojala je ljubav prema jeziku, stoga je odlučila 'prihvatiti' izazov i vidjeti može li savladati taj, u svakom smislu te riječi, strani jezik.
- Od početka studija željela sam raditi s malom djecom. Htjela sam imati svoj vrtić na njemačkome jeziku. Išla sam na praksu u eksperimentalnu školu u Voltino u Zagrebu gdje su od prvog razreda osnovne škole učili njemački. Tek igrom slučaja počela sam raditi i predavati u srednjoj školi. - kazala je profesorica Budimir
Počela je raditi kao apsolventica te je diplomski pisala na računalu u školi u kojoj je radila jer je kod kuće imala samo pisaći stroj. Stručni ispit također je pisala na pisaćem stroju te je dobila 'jezikovu juhu' jer su svi već pisali na računalu.
- Kod kuće nisam imala računalo, mi smo generacija u kojoj nije bilo uobičajeno, kao sada, da svaka kuća ima računalo. Računala i internet svima su nam promijenili život. Pristup informacijama bio je puno lakši što je doprinijelo mogućnosti učenika iz nekog malog mjesta kao što je Požega da se uključe u međunarodne aktivnosti. Kolegice iz škole Jelena Kovačević i Lidia Gerstman, koje rade na Erasmus+ projektima, to pokazuju na drugačiji način, zapravo dokazuju da je svijet postao dostupan svima gdje god živjeli. - dodala je profesorica Budimir
Nailaskom na natječaj 2005. godine potaknula je svoj razred neka se uključi u natjecanje povodom Svjetskog nogometnog prvenstva u Njemačkoj. Iako prve godine nisu ništa osvojili, zajedništvo trud i veselje povećali su interes učenika za njemačkim jezikom, a Martinu Budimir to je još više motiviralo na sudjelovanje i poticanje učenika na sudjelovanje na raznim natjecanjima i projektima, ne nužno vezanima za njemački jezik, nego i nekakav kreativan rad.
Nakon odlaska prve učenice u Berlin na tri tjedna, zatim niza učenika u Berlin, Graz i Beč, učenici su htjeli sudjelovati u takvim natjecanjima jer su znali da će imati priliku otići u zemlje njemačkog govornog područja. Također, učenici koji bi imali lošije ocjene, ako su bili uključeni u neke natječaje, počeli su više raditi na svom njemačkom.
- Svako natjecanje koje uključuje nagradno putovanje najljepše je iskustvo za učenike jer najčešće putuju prvi put avionom, upoznaju mlade iz drugih zemalja, komuniciraju na njemačkom jeziku i snalaze se u nekim svakodnevnim situacijama. - kazala je Martina Budimir
Iako u svoje 23 godine rada predaje samo njemački, profesor filozofije i dalje 'čuči' u njoj, stoga, provodi razne projekte koji su vezani za 'borbu' protiv korupcije, (ne)ovisnosti i nasilje u vršnjačkim vezama. Povodom tih projekata autorica je edukativne igre 'Čovječe, ne korumpiraj se!' koja je 2013. godine podijeljena svim saborskim zastupnicima i ministrima tadašnje Vlade te svim srednjim školama.
- Kada se dogodilo da ranije završavamo s nastavom uživo te da se prebacujemo na nekoliko tjedana online, bilo nam je 'mrsko', no shvaćali smo da je to potrebno zbog zaštite zdravlja. Igra se također prebacila na online verziju. - dodala je profesorica Budimir
Preporuka je Ministarstva da nastava ide u realnom vremenu, hoće li netko slati zadatke, prezentacije ili će imati videopoziv, tu su još uvijek prisutne sloboda i autonomija nastavnika.
- U zadnje vrijeme, koliko mi se čini, učenicima više odgovara da dobivaju zadatke jer se ne moraju ujutro buditi, ali po meni, pozivi su ipak učinkovitiji. Sama činjenica da se morate dugo pripremati pa čekati da se svi priključe, oduzima vrijeme, no sličnije je nastavi kakva bi trebala biti, odnosno, nastavi uživo. - za kraj je kazala Martina Budimir.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
PlavoPoljka24.12.2020. u 02:51
Pohvale i čestitke Profesorici i učenicima. Lijepo je učiti drugi jezik i kulturu, no' moram se zapitati o "značaju i položaju Hrvatskog jezika" u našem društvu. Upravo kad smo gotovo očistili Hrvatski jezik od njemštine, političari a naročito tisak, prljaju... Prikaži sveu ga izkrivvljenom englenštinom!
-